ELŐZETES – Füst száll fel a horizont peremén. Parázs fénylik a távolban, arcom hamutól szürke vonásai egyszerre összerándulnak. Mintha csak kést döftek volna a hátamba. A vidék rothadó bűzétől émelygek, szemeim reszketve pásztázzák a romokat, és a lágyan táncoló lángok melyek az éj leszáltával egyre kevesebb meleget adnak elhalványulnak. Vészjósló üvöltés rázza meg a levegőt mikor fejem hátra kapom. Épphogy tántorgó homályos árny lép elő egy boltív alól. Újabb üvöltés, majd egyszerre az árny szemem láttára változik át. Hatalmas sárkányszárnyak csapnak elő a sötétből, a felkavart szél eloltja a gondosan őrzött tüzet. Kardomért nyúlok, bár tudom, már késő. Kutatom a fenevad szemeit a sötétben, de az teljesen eltakarja a fényt. Hát itt a vég…
Ugyan az E3 óta már sok idő eltelt, mi mégis most éreztük azt a késztetést, hogy a PS4PRO összeszedje nektek azokat az információkat, amik eddigiekben kikerültek a FromSoftware falain kívülre a Dark Souls sorozat következő részét illetően. Érdekes perceknek nézünk elébe, hiszen a Bloodborne még csak földet sem érhetett rendesen, a stúdió máris bejelentette a következő játékának érkezését, amit nagyjából 2016 tavaszára datált. Persze tapasztaltabb játékosok már érezhetik, hogy egy ilyetén cím esetében ez a dátum még sokat csúszkálhat (ismerve az ipart, csak is hátra), így számítsunk rá az őszi időszakra, és nem fogunk kellemetlen csalódásokat megélni.
Elődök mezsgyéjén
A Souls eddig megjelent részei nagy sikert arattak minden szempontból. Nem véletlenül, mert a FromSoftware maximalista módjára, kihajtotta a legjobb kivitelezést az embereiből. Bár egyik sem volt tökéletes, mégis a fellelhető hibák elenyészőek voltak a teljes egészt illetően – ilyen megvalósítást remélhetünk a harmadik rész kapcsán is -. Ezáltal az újdonság erejétől felkavart hullámokat meglovagolva a Souls világa már háromszor debütálhatott.
Először 2009-ben találkozhattunk az univerzummal, a Demon’s Souls játékban, ami folytatásért kiáltván egyenesen eredményezte a 2011-ben kiadott Dark Souls első részét. A sikernek örvendvén három-évnyi munkálkodás, és „összeesküvés” után, a tavalyi 2014-es év szolgált a harmadik debüt, a Dark Souls II megjelenési évének.
Ezúttal pedig, az első két rész közötti időszakra hajazva szintén csak két év különbség lesz a második és a harmadik epizód kiadása között, ami azért sem ad aggodalomra okot, mert a Demon’s után a legelső Dark Souls is epikusra sikeredett.
Az ígéretek –amikre természetesen nem lehet mindig adni- szerint az új játékban már sokkalta könnyebben azonosulhatunk majd a főhőssel, és sokkal több inger fog minket érni, mint az elődökben. Ehhez pedig hozzájárul az is – vagy éppen ezért vált mindez lehetségessé -, hogy a Dark Souls III-om rendezője nem más lesz, mint Hideteka Miyazaki akinek a sorozat első két részét köszönhetjük.
Hangulatteremtésből JELES!
Az első kiszivárgott képek, és az E3-on látott trailer már jó előre megigézte a nagyérdeműt. A komor, sötét képi világ, a szürke és vörös színek uralta megjelenés eszméletlen hangulatot teremt a programnak. Az azóta kikerült anyagok pedig csak megerősíthetnek minket abban, hogy a készítők ezúttal mindent bevetnek annak érdekében, hogy a játék látványvilága sosem látott eredményességgel ragadja meg a játékosokat.
Míg az előbb megemlített színek dominálnak majd a játékban, addig visszatérő vendégünk lesz a halványan, a felhők között átszűrődő, az elpusztult sárkányokból fennmaradt hamut áttörő fény, ami a reményt próbálja jelképezni. A lehetőséget arra, hogy a nyomott hangulatú világból egyszer szép vidék is lehet, olyan, mint amilyen volt, és amilyennek lennie kellene. Azonban a remény, ahogy azt a sorozattól már megszokhattuk, mindösszesen rövid látogatásokra érkezik majd, „életünk” nagy részét a fojtó hangulatú világban kell leélnünk, és hinnünk, hogy egyszer minden sokkal jobb lesz.
A játék nem titkolt célja az lesz, hogy Mi, játékosok teljes mértékig beleéljük magunkat szerepünkbe, valódi érzelmi ráhatásokra reagálva cselekedjünk a világban. Ennek pedig nagyszerű alaphangot ad, az említett képi világ, ahol bár reménytelennek tűnik minden, de a fény mindig jelen van, jelezvén; „Még győzhetünk”.
A kevesebb néha több
Miyazaki elárulta a Dark Souls III-al kapcsolatban, hogy az eddigiekkel ellentétben jóval kevesebb helyszín lesz elérhető számunkra, azonban a programba került területek jóval nagyobbak lesznek, mint amiket megszoktunk már. Ez azért is lett fontos része a harmadik epizódnak, mert ebben már sokkalta nagyobb fókuszt kap a felfedezés, az egyes területek bejárása, átkutatása. Minden elágazás más és más veszedelmekkel, kalandokkal és egyben értékes –és igencsak hasznos- tárgyakkal fog csalogatni minket. A választás a miénk.
Miáltal nem egy sandbox címről van szó, senki se gondolja, hogy teljes lesz a szabadságunk. Mindösszesen arról van szó, hogy jóval több lehetőséget nyújtanak a meglátogatott helyszínek, mint az elődök teljesen lineáris rendszere. (A kivétel csak erősíti a szabályt)
A kardomat Jean!
A FromSoftware ezúttal a játék menetébe is belepiszkált kicsit. Az eddig megismert információk alapján ezek pozitív változások lesznek, de az értékeléssel azért még várjunk csak egy évet. (:P) Nézzük hát sorba, hogy milyen új, vagy épp régi elemeket kapunk meg a DSIII-ban. Mindenek előtt pozitívum, hogy visszatérnek a máglyák, amik portálként, ellenőrzőpontként szolgálnak majd a játékban. Valljuk be, ezek azért már mindenkinek hiányoztak. Újra megkapjuk a kétkezes kardforgatás lehetőségét, jönnek az estus flaskák de visszatér a greatsword is a harmadik rész erejéig.
A készítők szerencsére adtak a nép hangjára ismételten, így az új részben már sokkal gyorsabban mozoghatunk akció közben. (A lomhaság nem épp jó tulajdonság, egy élőhalott kreatúrákkal harcoló hős számára)
Az E3-as bemutató során sok szemet gyönyörködtető pillanatot éltünk át, azonban aggodalomra adott okot, hogy a Dark Souls bemutatása során nem láthattunk (és ha már itt tartunk, szó sem esett róla) mágiahasználatot. Az elégedetlenkedőknek válaszolva, maga Miyazaki nyilatkozott a témáról, és megnyugtatott mindenkit a felől, hogy lesz varázslás a DSIII-ban, csupán azért nem mutatták még be, mert a rendszer, amit fejlesztenek erre a célra még kiforratlan.
A haláltól rettegőket is igyekszik meggyőzni az új program arról, hogy „Ő” lesz a megfelelő választás a 2016-os évben. Az előző részekben roppant idegesítő újjáéledő rendszer sokak agyára ment, ám ezúttal ez nem kerül bele a játékba. Egy teljesen új megközelítést kapunk, aminek a segítségével már sokkal közelebb támadunk majd fel a halálunk helyszínéhez, mint azelőtt, így kevesebb utat kell majd újra és újra megtennünk, ugyanazon helyszín eléréséhez.
Rétegelve, mint egy rétes
Ha az újdonságokból továbbra sem elég, a harcrendszer is finomhangoláson esik át, sőt egy eddig ismeretlen réteget is kap, amivel különböző harci állásokba helyezhetjük a karakterünket. Ezek a használt fegyverek értékeit fogják növelni, (vagy rossz állás használata esetében csökkenteni) így még összetettebbé válik majd a hadakozás. Minden más marad a régi, nem kell attól rettegnie senkinek, hogy hosszú órákat kell újra eltöltenie a tanulgatással, a többi változás már sokkal inkább finomítás.
Ezek a „buherálások” azért váltak szükségessé, mert a készítők egy sokkal aktívabb élményt szeretnének nyújtani a harmadik részben. Ennek érdekében nyúltak bele a harcrendszerbe, és reményeik szerint így már sokkal látványosabbak és változatosabbak lesznek az összecsapások.
Stay’n Alive!
Ahogy az eddigiekben sem volt éppen egyszerű dolgunk, úgy ezúttal sem lesz. Az életben maradásnak nincsenek úgymond feltételei, mert senki nem él örökké. Mindannyian elpusztulunk a harmadik részben is, méghozzá sokszor. Ezen tényt csupán erősítik az eddig bemutatott – bár az előző részekből már ismert – ellenfelek, akik még erősebbé, veszélyesebbé váltak.
Bár mindazok, akik szeretik a szériát – köztük jómagam is- elég mozoista hajlamúak, viszont azoknak, akik a sok elhalálozástól tartanak, csak azt tudom mondani; Nincs annál nagyobb élmény, mint húszon-ötödszörre nekiesni ugyannak a résznek, és végül sikerrel járni. A kitartás a siker kulcsa.
Tűkön ülve várom a megjelenést, ami a végtelen jövő homályába vész egyelőre. Nagyon ígéretesnek hangzik, és a tapasztalatainkat nézve, bizonyára egy hatalmas sikereket elérő játékról lesz szó. Viszont 2016 még nagyon messze van, addig be kell érnünk a jelenlegi felhozatallal, szóval, aki még nem tette, az telepítse fel az Until Downt, hogy valamivel elüsse az időt.
-Kese-
Amitől jó lehet:
+ Kibővített területek
+ Kérdőjeles mágia (mit sem tudni róla még)
+ Felújított harcrendszer
Amitől még gáz lehet:
– Még mindig nagyon nehéz
– Kérdőjeles mágia (mit sem tudni róla még)
– Meghalunk… Újra és újra…
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Fejlesztő: FromSoftware
Stílus: Akció-szerep játék
Megjelenés: Q1/Q2 2016