Dark Souls III-Élőhalottak, sárkányok, meg minden, ami jár!

ELŐZETES – Füst száll fel a horizont peremén. Parázs fénylik a távolban, arcom hamutól szürke vonásai egyszerre összerándulnak. Mintha csak kést döftek volna a hátamba. A vidék rothadó bűzétől émelygek, szemeim reszketve pásztázzák a romokat, és a lágyan táncoló lángok melyek az éj leszáltával egyre kevesebb meleget adnak elhalványulnak. Vészjósló üvöltés rázza meg a levegőt mikor fejem hátra kapom. Épphogy tántorgó homályos árny lép elő egy boltív alól. Újabb üvöltés, majd egyszerre az árny szemem láttára változik át. Hatalmas sárkányszárnyak csapnak elő a sötétből, a felkavart szél eloltja a gondosan őrzött tüzet. Kardomért nyúlok, bár tudom, már késő. Kutatom a fenevad szemeit a sötétben, de az teljesen eltakarja a fényt. Hát itt a vég…

Ugyan az E3 óta már sok idő eltelt, mi mégis most éreztük azt a késztetést, hogy a PS4PRO összeszedje nektek azokat az információkat, amik eddigiekben kikerültek a FromSoftware falain kívülre a Dark Souls sorozat következő részét illetően. Érdekes perceknek nézünk elébe, hiszen a Bloodborne még csak földet sem érhetett rendesen, a stúdió máris bejelentette a következő játékának érkezését, amit nagyjából 2016 tavaszára datált. Persze tapasztaltabb játékosok már érezhetik, hogy egy ilyetén cím esetében ez a dátum még sokat csúszkálhat (ismerve az ipart, csak is hátra), így számítsunk rá az őszi időszakra, és nem fogunk kellemetlen csalódásokat megélni.

ps4pro.eu-dark-souls-3-1

Elődök mezsgyéjén

A Souls eddig megjelent részei nagy sikert arattak minden szempontból. Nem véletlenül, mert a FromSoftware maximalista módjára, kihajtotta a legjobb kivitelezést az embereiből. Bár egyik sem volt tökéletes, mégis a fellelhető hibák elenyészőek voltak a teljes egészt illetően – ilyen megvalósítást remélhetünk a harmadik rész kapcsán is -. Ezáltal az újdonság erejétől felkavart hullámokat meglovagolva a Souls világa már háromszor debütálhatott.

Először 2009-ben találkozhattunk az univerzummal, a Demon’s Souls játékban, ami folytatásért kiáltván egyenesen eredményezte a 2011-ben kiadott Dark Souls első részét. A sikernek örvendvén három-évnyi munkálkodás, és „összeesküvés” után, a tavalyi 2014-es év szolgált a harmadik debüt, a Dark Souls II megjelenési évének.
Ezúttal pedig, az első két rész közötti időszakra hajazva szintén csak két év különbség lesz a második és a harmadik epizód kiadása között, ami azért sem ad aggodalomra okot, mert a Demon’s után a legelső Dark Souls is epikusra sikeredett.

Az ígéretek –amikre természetesen nem lehet mindig adni- szerint az új játékban már sokkalta könnyebben azonosulhatunk majd a főhőssel, és sokkal több inger fog minket érni, mint az elődökben. Ehhez pedig hozzájárul az is – vagy éppen ezért vált mindez lehetségessé -, hogy a Dark Souls III-om rendezője nem más lesz, mint Hideteka Miyazaki akinek a sorozat első két részét köszönhetjük.

ps4pro.eu-dark-souls-3-2

Hangulatteremtésből JELES!

Az első kiszivárgott képek, és az E3-on látott trailer már jó előre megigézte a nagyérdeműt. A komor, sötét képi világ, a szürke és vörös színek uralta megjelenés eszméletlen hangulatot teremt a programnak. Az azóta kikerült anyagok pedig csak megerősíthetnek minket abban, hogy a készítők ezúttal mindent bevetnek annak érdekében, hogy a játék látványvilága sosem látott eredményességgel ragadja meg a játékosokat.

Míg az előbb megemlített színek dominálnak majd a játékban, addig visszatérő vendégünk lesz a halványan, a felhők között átszűrődő, az elpusztult sárkányokból fennmaradt hamut áttörő fény, ami a reményt próbálja jelképezni. A lehetőséget arra, hogy a nyomott hangulatú világból egyszer szép vidék is lehet, olyan, mint amilyen volt, és amilyennek lennie kellene. Azonban a remény, ahogy azt a sorozattól már megszokhattuk, mindösszesen rövid látogatásokra érkezik majd, „életünk” nagy részét a fojtó hangulatú világban kell leélnünk, és hinnünk, hogy egyszer minden sokkal jobb lesz.

A játék nem titkolt célja az lesz, hogy Mi, játékosok teljes mértékig beleéljük magunkat szerepünkbe, valódi érzelmi ráhatásokra reagálva cselekedjünk a világban. Ennek pedig nagyszerű alaphangot ad, az említett képi világ, ahol bár reménytelennek tűnik minden, de a fény mindig jelen van, jelezvén; „Még győzhetünk”.

ps4pro.eu-dark-souls-3-4

A kevesebb néha több

Miyazaki elárulta a Dark Souls III-al kapcsolatban, hogy az eddigiekkel ellentétben jóval kevesebb helyszín lesz elérhető számunkra, azonban a programba került területek jóval nagyobbak lesznek, mint amiket megszoktunk már. Ez azért is lett fontos része a harmadik epizódnak, mert ebben már sokkalta nagyobb fókuszt kap a felfedezés, az egyes területek bejárása, átkutatása. Minden elágazás más és más veszedelmekkel, kalandokkal és egyben értékes –és igencsak hasznos- tárgyakkal fog csalogatni minket. A választás a miénk.

Miáltal nem egy sandbox címről van szó, senki se gondolja, hogy teljes lesz a szabadságunk. Mindösszesen arról van szó, hogy jóval több lehetőséget nyújtanak a meglátogatott helyszínek, mint az elődök teljesen lineáris rendszere. (A kivétel csak erősíti a szabályt)

ps4pro.eu-dark-souls-3-5

A kardomat Jean!

A FromSoftware ezúttal a játék menetébe is belepiszkált kicsit. Az eddig megismert információk alapján ezek pozitív változások lesznek, de az értékeléssel azért még várjunk csak egy évet. (:P) Nézzük hát sorba, hogy milyen új, vagy épp régi elemeket kapunk meg a DSIII-ban. Mindenek előtt pozitívum, hogy visszatérnek a máglyák, amik portálként, ellenőrzőpontként szolgálnak majd a játékban.  Valljuk be, ezek azért már mindenkinek hiányoztak. Újra megkapjuk a kétkezes kardforgatás lehetőségét, jönnek az estus flaskák de visszatér a greatsword is a harmadik rész erejéig.

A készítők szerencsére adtak a nép hangjára ismételten, így az új részben már sokkal gyorsabban mozoghatunk akció közben. (A lomhaság nem épp jó tulajdonság, egy élőhalott kreatúrákkal harcoló hős számára)
Az E3-as bemutató során sok szemet gyönyörködtető pillanatot éltünk át, azonban aggodalomra adott okot, hogy a Dark Souls bemutatása során nem láthattunk (és ha már itt tartunk, szó sem esett róla) mágiahasználatot. Az elégedetlenkedőknek válaszolva, maga Miyazaki nyilatkozott a témáról, és megnyugtatott mindenkit a felől, hogy lesz varázslás a DSIII-ban, csupán azért nem mutatták még be, mert a rendszer, amit fejlesztenek erre a célra még kiforratlan.

A haláltól rettegőket is igyekszik meggyőzni az új program arról, hogy „Ő” lesz a megfelelő választás a 2016-os évben. Az előző részekben roppant idegesítő újjáéledő rendszer sokak agyára ment, ám ezúttal ez nem kerül bele a játékba. Egy teljesen új megközelítést kapunk, aminek a segítségével már sokkal közelebb támadunk majd fel a halálunk helyszínéhez, mint azelőtt, így kevesebb utat kell majd újra és újra megtennünk, ugyanazon helyszín eléréséhez.

ps4pro.eu-dark-souls-3-6

Rétegelve, mint egy rétes

Ha az újdonságokból továbbra sem elég, a harcrendszer is finomhangoláson esik át, sőt egy eddig ismeretlen réteget is kap, amivel különböző harci állásokba helyezhetjük a karakterünket. Ezek a használt fegyverek értékeit fogják növelni, (vagy rossz állás használata esetében csökkenteni) így még összetettebbé válik majd a hadakozás. Minden más marad a régi, nem kell attól rettegnie senkinek, hogy hosszú órákat kell újra eltöltenie a tanulgatással, a többi változás már sokkal inkább finomítás.
Ezek a „buherálások” azért váltak szükségessé, mert a készítők egy sokkal aktívabb élményt szeretnének nyújtani a harmadik részben. Ennek érdekében nyúltak bele a harcrendszerbe, és reményeik szerint így már sokkal látványosabbak és változatosabbak lesznek az összecsapások.

ps4pro.eu-dark-souls-3-7

Stay’n Alive!

Ahogy az eddigiekben sem volt éppen egyszerű dolgunk, úgy ezúttal sem lesz. Az életben maradásnak nincsenek úgymond feltételei, mert senki nem él örökké. Mindannyian elpusztulunk a harmadik részben is, méghozzá sokszor. Ezen tényt csupán erősítik az eddig bemutatott – bár az előző részekből már ismert – ellenfelek, akik még erősebbé, veszélyesebbé váltak.
Bár mindazok, akik szeretik a szériát – köztük jómagam is- elég mozoista hajlamúak, viszont azoknak, akik a sok elhalálozástól tartanak, csak azt tudom mondani; Nincs annál nagyobb élmény, mint húszon-ötödszörre nekiesni ugyannak a résznek, és végül sikerrel járni. A kitartás a siker kulcsa.

Tűkön ülve várom a megjelenést, ami a végtelen jövő homályába vész egyelőre. Nagyon ígéretesnek hangzik, és a tapasztalatainkat nézve, bizonyára egy hatalmas sikereket elérő játékról lesz szó. Viszont 2016 még nagyon messze van, addig be kell érnünk a jelenlegi felhozatallal, szóval, aki még nem tette, az telepítse fel az Until Downt, hogy valamivel elüsse az időt.

-Kese-

Amitől jó lehet:

+ Kibővített területek
+ Kérdőjeles mágia (mit sem tudni róla még)
+ Felújított harcrendszer

Amitől még gáz lehet:

Még mindig nagyon nehéz
– Kérdőjeles mágia (mit sem tudni róla még)
Meghalunk… Újra és újra…

Kiadó:  Bandai Namco Entertainment

Fejlesztő: FromSoftware

Stílus: Akció-szerep játék

Megjelenés: Q1/Q2 2016

Spread the love
Avatar photo
Kese is a young talented writer and music producer from Hungary. He loves any styles of music, and movies too. In his free-time he plays action & adventure games.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu