Overwatch – Blizzard Fortress

ELŐZETES – Még csak Blizzard-rajongónak sem kell lennie az embernek ahhoz, hogy fel tudja sorolni azokat a világokat, amit a nagynevű vállalatnak köszönhetően kapott meg a játékos szféra. Ugyan több, mellék projektet is fel tud mutatni a Warcraft atyja, mégis fő világai az említett Warcraft, Starcraft és Diablo világok. Ezek közül legutoljára már nem kevesebb, mint 17 éve lett bemutatva az utolsó, tehát friss univerzumot már nagyon régen kaphattunk a vállalattól. Napjainkig…

Az Overwatch bejelentése óta hatalmas sikereket ért el a játékosok körében, mind tematikája, mind felépítése, és végképp a Valve üdvöskéjéről, a Team Fortress 2-ről átemelt játékmenete miatt. A már jól bejáratott formulát felhasználva a Blizzard egy erős hátterű multis címmel rukkolt elő, amit a béta alatt zabáltak a népek.

A kitűnően megalkotott képi világ, a zseniális pályák, a jól kitalált karakterek, és persze a hi-he-tet-le-nül jóra sikerült multiplayer játékélmény egyre csak azt bizonygatja, hogy a Blizzard hosszú idő után, újból robbant a videojáték piacon. Nagyot!

Ezek közül legutoljára már nem kevesebb, mint 17 éve lett bemutatva az utolsó, tehát friss univerzumot már nagyon régen kaphattunk a vállalattól.

E-Sport ismét

Ahogyan azt a Rainbow Six: Siege cikkemben le is részleteztem, a játékos szféra egyre nagyobb igénnyel rendelkezik a versengésre szánt játékok iránt. Az igényeinket pedig folyamatosan próbálják a nagymúltú fejlesztők kielégíteni, több illetve inkább kevesebb sikerrel.

A több ágra szakadt E-sport főbb játékai már évek óta stagnálnak az élen, így az alanyunk műfajában is, (mint ahogy a Rainbow Six: Siege esetében is) már megvan a legfőbb képviselője a csapat alapú taktikai FPS játékoknak. Ilyen példának okáért, az örök címvédő, a Counter Strike is, ami az 1.5-ös verzió megjelenése óta uralja a multis FPS rajongók nagy részének szívét.

Ezek közül legutoljára már nem kevesebb, mint 17 éve lett bemutatva az utolsó, tehát friss univerzumot már nagyon régen kaphattunk a vállalattól.

Egy pillanatig nem titkolta a Blizzard, hogy legújabb programját ő maga is az elektronikus sportok világára szánja. A pályákon való csapatmunka elkerülhetetlen, nincs esély a szólózásra. Társaink tőlünk függnek, ahogy mi is tőlük, és a csapatgyőzelem a mérvadó nem az egyéni statisztika. Persze van még mit fejlődnie e téren a játéknak, amennyiben tényleg a legnépszerűbb e-sport programok közé akar kerülni, viszont mindene megvan ahhoz, hogy sikereket érjen el ezen a téren is.

A remekül felépített pályák, a karakter-osztályok, és a játékba került karakterek képességei (amik taktikailag kiaknázásra várnak a játékosoktól), mind egy „über-zsír” csapat-lövöldét jósolnak elénk, ami felnőhet az alapjául is szolgáló Team Fortress 2-höz.

Ezek közül legutoljára már nem kevesebb, mint 17 éve lett bemutatva az utolsó, tehát friss univerzumot már nagyon régen kaphattunk a vállalattól.

Káosz, és zűrzavar

A játékban a közel-jövőben járunk, méghozzá nem egy másik bolygón, hanem a földünkön. Az emberiséget egy Omnic nevet viselő mesterséges intelligencia fenyegeti. Ahhoz pedig, hogy megfékezzék a közelgő véget, egy nemzetközi csoportot verbuvál az emberiség, Overwatch néven. Ez a csapat arra hivatott, hogy megakadályozza Omnic globális uralmát, az emberi faj teljes kiiktatását, és végül, hogy felszámolja a rossz indíttatású MI-t.

A csoport nem működhetett sokáig. A korrupció felütötte a fejét, (hőzöngés, lázadás, stb.) és az elszabadult események az alakulat vezetőjének, Jack Morrisonnak az életét követelték. Az osztagot végül feloszlatták. Na, most mindennek a lényege az, hogy a lehetőségünk megvan arra, hogy beleássuk magunkat a „csöppet sem felszínes” történetbe, de szerencsére megtehetjük azt is, hogy magasról teszünk rá! Az Overwatch történetével eddigiekben sem foglalkozott a kutya sem, mivel egy csapat alapú taktikai lövölde, egy olyan játszótér, ahol nem papás mamást, vagy épp szappanoperást játszhatunk, hanem ahol a Blizzard által megálmodott karakterekkel, és azok ritka menő fegyvereivel tehetjük helyre ellenfeleinket. Gyorsan, kegyetlenül, taktikusan.

Ezek közül legutoljára már nem kevesebb, mint 17 éve lett bemutatva az utolsó, tehát friss univerzumot már nagyon régen kaphattunk a vállalattól.

Fortress 3

Miután az egyszerű játékos becsatlakozik egy meccsbe, nincs más teendője, mint hogy a pályára való belépéskor kiválassza karakterét (ezek négy osztályra lebontva érhetők el), és már mehet is a csihi- puhi. Az elhalálozások után, cserélgethetjük is aktuális karakterünket, ha esetlegesen úgy tartjuk, hogy support helyett inkább soldier-ként tudnánk nagyobb hasznot hajtani csapatunknak.

A négy karakterosztály a következőképpen néz ki: offenzív karakterek (gyorsak, erősek, viszont védekezésük siralmas), defenzív karakterek (könnyen tartóztatják fel az ellenséges erőket), support karakterek (medic, attack/speed-pont növelő stb), és végezetül a Tankok (Incredible Hulks).

Ezek közül legutoljára már nem kevesebb, mint 17 éve lett bemutatva az utolsó, tehát friss univerzumot már nagyon régen kaphattunk a vállalattól.

Ezekből a kasztokból áll az Owerwatch, ezeken belül választhatunk (eddig) 21 karakter közül, akiknek mind eltérnek az erősségeik, gyengeségeik. Nagy előnyre tehetnek szert azok, akik minden egyes „kari” adatait bemagolják, így minden ellenfélnél tudni fogják, hogy miként célszerű „odacsapni” nekik.

Mint ahogy azt már említettem, a csapatmunka elkerülhetetlen a játékban. Minden offenzív karakternek szüksége van a support játékosokra, hogy egy-egy tűzharc folyamán feltöltsék az életerejüket, minden Tanknak szüksége van az offenzív és supporter játékosok által nyújtott támogatásra, és természetesen mind három már megemlített kaszt bedobhatná a törölközőt, ha nem lennének a defenzív beállítottságú játékosok a pályán.

Ezek közül legutoljára már nem kevesebb, mint 17 éve lett bemutatva az utolsó, tehát friss univerzumot már nagyon régen kaphattunk a vállalattól.

Ugyan még közel sem tökéletesen finom- hangoltak a karakterek, de szerencsénkre a jövőre eső megjelenésig a Blizzard-nak bőségesen van ideje arra, hogy tökéletesítse és ballanszolja a játékmenetet a játékosok visszajelzései alapján. A csapatmunkát erősíti, (az év egyik legnagyobb játékától megvont [Battlefront]) ingame-voice chat, aminek segítségével kommunikálhatunk csapattagjainkkal. Leadhatjuk a drótot, támadást szervezhetünk, stb.

Nem is igen tudok egy csapat alapú játékot ilyen lehetőség nélkül elképzelni, viszont ezt nem is igazán az Overwatch apropóján éreztem kényszerűnek megemlíteni, hanem legfőképpen azért, mert ugyan jelenleg csupán tesztelik ezt a funkciót, de előfordulhat (ami azt illeti, tervbe van…), hogy a későbbiekben a cég más címei is megkapják ezt a funkciót.

Ezek közül legutoljára már nem kevesebb, mint 17 éve lett bemutatva az utolsó, tehát friss univerzumot már nagyon régen kaphattunk a vállalattól.

Mélyvíz

Ugyan nem láthattunk még ilyen stílusú játékot a Blizzard-tól, de a kipróbált béta után azt már le lehet vonni, hogy a játék jövőre hatalmasat fog robbanni. Remekül összehozták a srácok, nem találtam benne kivetnivalót. A karakterek jól kitaláltak, a képességeik kitűnőek, a pályák pedig rengeteg taktikai megoldást hordoznak magukban. Persze azok, akik Tom Cruise módjára rohangálnának fel-alá a térségekben, hamar kivéreznek majd egy összeszedett csapat ellenében, így javallott az összefogás.

-Kese-

Amiért várjuk:

+ Blizzard!
+ Taktikai FPS Team Fortress módra!
+ Kegyetlen karakter felhozatal

So-so my General:

– Követeljük a Titan-t az életbe!
– Egy original Blizzard produkció jobban megfogna
– Stílusában elég drágának ígérkezik (bár láttunk már ilyet Free to play-é válni)


Kiadó: Blizzard Entertainment

Fejlesztő: Blizzard Entertainment

Stílus: FPS

Megjelenés: 2016

Spread the love
Avatar photo
Kese is a young talented writer and music producer from Hungary. He loves any styles of music, and movies too. In his free-time he plays action & adventure games.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu