VÉLEMÉNY – MINDENNAP frissítjük majd ezt a cikket, amely nem másról, mint a 2015-ös TOP 10 játékokról szól. 2015 jó év volt? Melyek voltak az idei év legnagyobb címei? És melyek érdemlik meg, hogy a TOP 10-be bekerüljenek? Íme, a mi véleményünk? Ti máshogy gondoljátok? Osszátok meg a kommentárokban!
10. Life is Strange (Dontnod Entertainment; Square Enix)
A Dontnod az idei évben nagyobb mértékben tudta felhívni önmagára a figyelmet, ami a Remember Me után rájuk fért. Egy epizodikus játék néhány hipszter tinédzserrel egy modern környezetben nem mond sokat, de ha hozzávesszük, hogy az egyikük hirtelen az idő visszatekerésére és a sorsok megváltoztatására lesz képes, máris érdekes lehet a történet. Két régi jó barát találkozása egy sorozatgyilkossal a közelben – kinek adjuk meg az élet kulcsát a legvégén?
A Life is Strange azért lett jó, mert képes lett magával ragadni – az epizodikus játékok körében az idei év koronázatlan királya (vagy királynője?) lett.
-V-
Az ötödik rész tesztjét itt olvashatjátok el.
9. Batman: Arkham Knight (Rocksteady; Warner Bros.)
A Batman játékok legsötétebb részét tette az asztalra idén a Rocksteady. Leszámítva a Batmobil nehézkes kezelését és a főküldetések monoton, kicsit fantáziátlan ismétlődését, Bruce Wayne alteregója soha nem volt még ennyire a topon. A hosszú és csavaros sztori, a karakterek, és maga az egész gothami miliő, mind kiemelték Wayne úrfit a többi képregényhős csapatából. Kifejezetten ajánlom a trófeagyűjtőknek, mivel annyi tartalmat pakoltak bele a srácok, hogy azzal Dunát lehetne rekeszteni. Egyértelműen nem az év játéka, de, ha szereted az open world játékokat és a Batman szériát, akkor ez természetesen kötelező vétel.
-Dazo911-
A Batman: Arkham Knight tesztünket itt olvashatjátok.
8. Divinity: Original Sin
Igaz a belga származású Larian Studios nem számít kezdőnek a szakmába, mert ha egy kicsit visszatekintünk a múltba, akkor már is észre lehet venni hogy ők fejlesztették ki az Original Sin elődjeinek számított Divinitity sorozatot. Most egy újabb ékkővel gazdagodott a repertoár. Nekünk pedig csak hátra kell dőlni a székbe, vagy elfeküdni az ágyon és teljesen átadni magunkat a játéknak. De még ha ezt nem is akarjátok úgyis magába fog szippantani titeket.
Nem vagyok az izometrikus kameranézetes stílus nagy rajongója, viszont eme bűnös lélek pillanatok alatt magába szippantott és még most, a cikkírásánál se enged. Zseniális mit alkottak a srácok. Minden képkockája olyan mint egy festmény. Persze volt miből, mert a kalkulált összeg többszörösét sikerült összehozniuk. Alaposan ráharaptak az emberek. A felújított verzió pedig csak hab a tortán, aminek mi PlayStation tulajdonosok nagyon örülünk.
-Parzifal-
A Divinity: Original Sin tesztünket itt olvashatjátok!
7. Mortal Kombat X
Ha létezik olyan számítógépes játék, amit még a szülőknek se kell bemutatni, akkor az a Mortal Kombat. Szemtől szembeni küzdelem, brutális mozdulatok, halálhörgés, szárnyra kelt testrészek, lógó belek és persze vér mindenütt. Készüljetek halandók! Vegyetek tartalék kontrollert. Ed Boonnak és a NetherRealm Studios fejlesztőcsapatának gyógyszere jó messzire gurult, amit szerencsére sehol nem találnak.
6. Until Dawn (Supermassive Games, Sony Computer Entertainment)
Egy teljes konzolgeneráció-váltást is megélt ez a horror akció-kaland, amely a nyár nagy horror-kaland meglepetése volt. Álleejtő grafikát, tengernyi választási lehetőséget, többfelé elágazó történetet és igazi horrorisztikus hangulatot kínáltak az Until Dawn fejlesztői.
Az Until Dawnban azonban a túlélő horrorok újfajta élményét tapasztalhatjuk meg. Az alkotók új receptje: mi van akkor, ha több ugyan több hősöd van, de bármelyiket, szinte bármikor elveszítheted? Csak rajtad állt, vagy bukik, hogy túlélik-e a játékot!
Az Until Dawn tényleg ütős horror-kaland volt – különösen azoknak, akik bírják a Telltale kalandokat, általában véve kidolgozottabb történettel, sokkal szebb grafikával és tényleg hátborzongató horror hangulattal.
-BadSector-
Az Until Dawn teljes tesztjét itt olvashatjátok!
5. Fallout 4 (Bethesda, Bethesda)
A Fallout 4 – bár meglehetősen identitászavaros és inkonzisztens – valamint kétségtelenül butult az előző részek játékmenetéhez, szellemiségéhez képest, még így is az idei év egyik legkiemelkedőbb játéka. Olyan hatalmas, változatos világot kaptunk a Commonwealth képében, amely mellett kár lenne szó nélkül elmenni. Mindemellett pedig óriási mennyiségű és minőségű tartalom várja a játékosokat, amely gondoskodik arról, hogy mindig legyen mit csinálnunk, és soha ne érezzük úgy, hogy céltalanul bolyongunk a nagyvilágban.
-DaemonX-
Fallout 4 tesztünket itt olvashatjátok.
4. Call of Duty: Black Ops 3
A Call of Duty: Black Ops 3 technológiai rémálma egy rémisztő jövőképet festett le nekünk, melyben CIA szuperkatonák harcoltak privát hadseregek és terroristák ellen, gyakran nem is valóságos harctéren, hanem a kibertérben. A játék világában az emberi katonák mellett gyakarn már tökéletes mesterséges intelligenciával rendelkező gyilkos robotokat vetnek be, amely emberi érzelem nélkül pusztítják az ellenséget.
A Call of Duty: Black Ops 3 egyértelműen szép sikert aratott. A szingli hadjárat ott van a szeren és bár a multiplayer túl sok újdonságot nem tud felmutatni, de a CoD-osok szerintem így sem csalódtak benne. A Treyarch sokat fejlődött az elmúlt évek során és a legújabb címük egyértelmű bizonyítéka, hogy a cégkarrierjük csúcsára kerültek.
-BadSector-
A Call of Duty Black Ops III tesztünket itt olvashatjátok.
3. (Bronz) Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Kojima Productions, Konami)
A Metal Gear Solid sorozat már iszonyúan régóta várt végső epizódja igazi diadalmenet lehetett volna a Konami számára, azonban a sors – illetve a Konamitól való botrányos kiválása – belerondított ebbe. A játék főszereplője, Big Boss sem éppen irigylésre méltó helyzetből – kilenc éve tartó kómából – ébred a Phantom Pain legelején egy kórházban. Innen megszökve indíthatunk igazi bosszúhadjáratot a rejtélyes Skullface és a szervezete ellen, ehhez azonban küldetések sorait kell teljesítenünk, továbbá Boss régi és új barátaival kell egy új bázist kiépítenünk.
Hideo Kojima utolsó Metal Gear Solid játéka igazi műalkotás és egy méltó – bár kicsit szomorú – búcsú a saját maga alkotta világtól. Sajnos az open world struktúra messze jár a tökéletestől és kár volt a kivágott tartalomért is, továbbá a történet is lehetett volna jobb. Ha nem is „MESTERI” a játék, de SZÉDÜLETES élmény mindenkinek, aki belevág Big Boss kalandjába.
-BadSector-
A Metal Gear Solid V: The Phantom Pain tesztünket itt olvashatjátok.
2. (Ezüst) Bloodborne (Sony Computer Entertainment, FromSoftware)
Magányos vadász vagy Yarnhamban: egy 19. századi kitalált városban, melyben egy borzalmas vírus pusztít minden élőlényt. A lakosság nagy részét már megfertőzte a kór, azok a „szerencsések” pedig, akik még egészségesek, az ajtóikat, ablakaikat bedeszkázva védekeznek a szörnyeteget és a borzalmas emberi mutánsok ellen, amelyek a sötét utcákon kóborolnak, és amelyek ellen csak te és a hozzád hasonló vadászok vehetik fel a harcot. Üdvözlünk a Bloodborne sötét, hátborzongató világában, Hidetaka Miyazaki legújabb – egyszerre szadista és borzalmasan gyönyörű – rémálmában! Igen, ismét meg fogsz halni, újra és újra, de mégis imádni fogod!
Igen, valóban találunk frusztráló elemeket a Bloodborne-ban, de ugye ez a minimum, amire a Souls játékok fejlesztőitől számítani lehetett. Ami biztos: egyértelműen a Bloodborne az eddigi legjobb exkluzív, és ezt úgy mondom, hogy a többivel is elégedett voltam.
-BadSector-
Bloodborne tesztünket itt olvashatjátok el.
1. (GAME OF THE YEAR!) The Witcher 3: The Wild Hunt (CD Projekt RED, CD Projekt RED)
A legendás szörnyvadász, Geralt of Rivia visszatért az elképesztően sikeres lengyel RPG sorozat harmadik részében. A The Witcher 3 nem csak egyszerűen tovább javított szinte mindenen, ami már az előző részekben is szinte tökéletes volt, de ez a kelet-európai játék a kvintesszenciája annak, amit 2015-ben egy nyugati, nextgen RPG-nek nyújtania kell.
A Witcher 3: Wild Hunt nagyon magasra emelte a lécet azáltal, ahogy a eredeti Sapkowski regényekben bemutatot világot ábrázolja. Tele van igazi komoly – gyakran komor – történetekkel, sötét hangulatú mesékkel, a pogány szláv kultúrát idéző legendákkal. Igazi érzelmi reakciókat, gondolatokat vált ki.
A játék története briliáns, a harc kifinomult és jól irányítható, a legnehezebb szinten pedig igazi kihívás. Ebben a mostani játékvilágbna, amikor már annyi egy kaptafára készült, unalmas, egymásra hajazó open world játék készül, a The Witcher 3: The Wild Hunt igazi csiszolt gyémánt. Nincs mese: Geralt kalandja mestermunka.
-BadSector-
The Witcher 3: The Wild Hunt tesztünket itt olvashatjátok.