Uncharted 4 -A Thief’s End Multiplayer – Élménybeszámoló

ELŐZETES – Most sokan fogtok ferde szemmel nézni rám, de az Uncharted sorozat soha nem mozgatta meg a fantáziám. Egészen a Nathan Drake Collection eljöveteléig úgy voltam vele hogy kibírom nélküle. Viszont miután a kezeim közé kaptam nem engedtem és egy hét alatt végigtoltam mind a négy részt.

Miután befejeztem a PS Vitás Golden Abyss-t elégedetten hunytam le aznap szemem, ugyanis másnaptól  volt lehetőség belekóstolni a Thief’s End multiplayer részébe. Most pedig már tűkön ülök, és körülbelül olyan izgatottsággal várom a márciust, mint kissrác koromba a Jézuskát karácsonykor.  Amit a Naughty Dog fog véghez vinni az valami eszméletlen.  Soha nem rajongtam a multiplayer részekért, de most végre megtört a jég. Miért írom mindezt? Mert az Uncharted 4 többjátékos módja így első ránézésre nagyon jónak ígérkezik.  De ha még erről engem is képes meggyőzni, akkor bizony valami nagyon forr a fejlesztő stúdió boszorkánykonyháján.

Ezennel szeretném megnyugtatni az FPS huszárokat, mert végig hozta a 60-as számot.

Sok Drake nagy helyen is elfér

Szemkápráztatóan gyönyörűen majd le estem a székről amikor feltárult előttem a dzsungel témás pálya. Igaz eddig is tudtuk hogy milyen szép grafikája lesz a záró résznek, de így élőbe, saját tv-n átélve lehet az egészről ódákat zengeni.  Találnék rá szavakat, de nem akarom annyira részletezni a dolgot. Tényleg festői a környezet. Amit igazából ki akarok emelni azok a robbanások és a füst effektek. Lenyűgöző. Ezennel szeretném megnyugtatni az FPS huszárokat, mert végig hozta a 60-as számot. Első bejelentkezésemnél volt egy nagy állesés és bámulás. Alaposan annyira nem tudtam mindent szemügyre venni, mert kezdődött az 5 – 5 elleni akció.

Lényegében csak egy team deathmatch volt elérhető, ahol nagyon semmi mást nem kellett csinálni mint az ellenfél csapattagjait ripityára lőni. Roppant vicces volt átélni ahogy Nate telepumpálja ólommal szíve hölgyét, Elenát ( tudom elmúlt karácsony, de akkor is lelövöm a poént: tartsd meg az aprót te mocskos állat ). Remekül ki lehet használni a terep adta lehetőségeket. Egy szikla oldaláról kapaszkodva sunyi módon lehet irtani a többieket. Persze vigyázni kell, mert tapasztaltabb játékosok hamar észlelik a dolgot és ha nem vagyunk résen hamar ellenkezőjére fordul a dolog. Kiemelném az egyik újítást, magát a csáklyát.

Ezennel szeretném megnyugtatni az FPS huszárokat, mert végig hozta a 60-as számot.

Használatával bővül a mozgások listája, ami nem kis plusz élményt ad. Kicsit olyan érzéseim voltak mintha egy modern kori Tartzant irányítanék. Abszolút kezdőként is lehet boldogulni . Valahogy itt nem rontotta a játékélményt ha tapasztaltabb volt a másik csapat. Néha olyan szintű taktikázásokat hajtottam végre amin én is meglepődtem. Függeszkedtem egy sziklafalon, amikor felettem lelkesen rohantak előre az engem levadászni vágyók. Persze nem láttak. Majd amikor mindenki háttal volt nekem, felhúztam magam és megszórtam őket némi ólommal. Szerintem nem nagyon örültek nekem.  Összegezve nem csak fejvesztett rohangálásról és puffogtatásról fog szólni, hanem kell hozzá némi taktikai érzék is. Talán ezért is kell minden mérkőzés elején megválasztani magát a kasztot.

Melyek a következőek: Assault, Recon, Support, Charger, Tactical. Mindegyik magába foglalja jelentőségét. Assault például a lerohanásokba, támadásokba  erős, míg a Support egyértelmű hogy a támogatásba.  Ha egyáltalán lehet így fogalmazni.  Ezt azért írtam, mert így elsőnek túl sok jelentőségét nem láttam.  De ez majd kiderül a végleges verzióba. Aminek nagyon örültem az, hogy vissza tudja hozni azt a hangulatot amit a multiplayer előzetesbe láthattunk. Minden süvít, ropog, robban, szétesik, lángol.  Remélem ez nem fog változni, és a végleges verzióba még rá fognak tenni két lapáttal.

Ezennel szeretném megnyugtatni az FPS huszárokat, mert végig hozta a 60-as számot.

Nem minden arany ami fénylik

Annyit áradoztam már a pozitív tulajdonságairól, hogy nézzük meg a másik oldalát is. Ne aggódjatok, nem lesz sok csupán a célzással adódtak problémáim. Szerintem kicsit túl lassú a mozgása. Ami single playernél még belefér, na de multiba? Ahol minden másodpercbe változik valami? Ahol 100%-ig toppon kell lenni? Na ehhez egy kicsit kevés. Persze ezen még javíthatnak. Ez csak akkor vehető észre igazán ha egyszerre letámadnak négyen, öten. Nagyon jókat szórakoztam a multival töltött órák alatt. Sikerült eltalálniuk azt a bizonyos hangulatot, amiből sose elég. Vajon mi lesz pontosan Nathan Drake-nek és társainak sorsa? Áprilisba megtudjuk.

-Parzival-

Amitől jó lehet:

+ Szemkápráztató grafika
+ Élvezetes gameplay
+ Taktikus harcok

Ami még kérdéses:

– Célzás
– Messze még a megjelenés
– Pályák száma, kihívások


Kiadó: Sony

Fejlesztő: Naugthy Dog

Stílus: Akció / kaland

Megjelenés: 2015 április 26

Spread the love
Avatar photo
Parzifal is an avid gamer who plays all kinds of games, but his favorites are classic RPGs. He has played games since the early 90''s.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu