SPOTIFY – Az 1994-ben alapított Placebo zenekar 2013 óta nem igen mutatott életjelet magáról. Még a 2014-es év folyamán kaptunk tőlük két single-t, a „Loud Like Love”, és az „A Million Little Pieces” címekkel, amik igazából számomra csak azt mutatták, hogy a zenekar már soha többé nem lesz ugyanolyan, mint a kezdeti időkben volt. A London-ban alapított banda már teljesen elveszettnek tűnt számomra, és biztos voltam benne, hogy ha a 2015-ös év folyamán jelentkeznek is valamivel, az csak megerősít engem abban, hogy a Placebo-nak vége.
A napokban sikerült belefutnom a Spotify lejátszási listáit böngészve, a londoni felvételekbe, amit MTV Unplugged címmel találhattok meg a platformon. Ahogy elkezdtem hallgatni a 17 dalos albumot (ami sajnos még mindig nem felel meg egy stúdió-albumnak, de a kiéhezett rajongóknak megteszi majd), úgy kezdtem el újra hinni Brian Molko-ban, és a Placebo-ban. Ugyan a felvételek között van egy-két kétséges elem, viszont az összkép teljesen kielégítő.
Dallamos mint anno
Úgy tűnik kellett ez a kis kihagyás ahhoz, hogy a csapat újra magára találjon. Ezúttal már nem próbálkoztak meg az alternatív rock még „alternatívabbá” tételével, nemes egyszerűséggel hozzák a saját stílusukat, a tőlük már megszokott minőségben. A kellemes dallamok, remek hangszerelések és remekül összerakott dalszövegek mind a Placebo-t jellemezték a korai 2000-es években, és most úgy tűnik; a csapat végre visszatérőben van.
Ugyan a nyitódal nem a srácok legerősebb alkotása a múltjukból, viszont remek alapot szolgáltat az új kiadványnak a „Jackie”. A második dal már annál erősebb, ugyanis erre a helyre a „For What It’s Worth” került, ami beindítja a tempót. A harmadik helyre sorakozik a „36 Degrees” ami továbbra is a rajongók nagy kedvence marad. A dallama változatlan maradt, viszont a szemfülesebbeknek feltűnik majd, hogy a ritmuson kicsit finomítottak a Placebo srácai.
Az ütemesebb indítást a balladák követik, elsőként a „Because I Want You”, ami a csapat második legszebb balladájaként, az Unplugged-ben is megállja a helyét. Az album 5-ik helyére személyes kedvencem került, az „Every You Every Me” amit a Broken Twin zenekar énekesnőjével Majke Voss Romme-vel adott elő Brian. Ugyan a dal sokat lassult, és Majke hangjával sem voltam soha kibékülve, viszont mindenképp fejlődésnek tudom felírni az „Every You Every Me” 2015-ös alakját. Remek munkát végeztek vele.
Dallamosabb vizekre evezünk a „Song To Say Goodbye”-al, ami megnöveli az album tempóját, ezzel fesztelenebbé is teszi a hangulatát. Ezt követi a „Meds”ami ugyan egy remek szám, viszont leváltja az épp előtérbe lépő pörgősebb hangulatot egy újabb balladikus rapszódia erejéig, ami enyhe személyiségzavart okozhat a gyengébb idegrendszerű hallgatókban. A nyolcadik és kilencedik helyre érkező „Protect Me From What I Want” és „Loud Like Love” című dalok tovább mélyítik az említett lassú, balladikus hangulatot, ami ezen két alkotásnál már-már idegtépően csigatempót vesz.
Hullámzó hangulat, és minőség
Sajnos ezt követően eléggé visszaesünk a „Too Many Friends”-el, és a „Post Blue”-val. Mind két dal jó, hallgatható, viszont egyáltalán nem mutatnak a srácok velük törekvést arra, hogy elvarázsolják a hallgatóságot, sokkal inkább monoton, unott módon feléneklik őket. Reméltem, hogy legalább a 12-ik helyre csúszott „Slave To The Wage” javít majd a romló állapotokon, viszont óriási sajnálatomra ez a dal is gépinek hatott.
Szerencsére a probléma kezelését a Placebo még a lezárást megelőzően elkezdte, és a „Without You I’m Nothing” című dallal meg is indult a felvirágzás. A „Hold On To Me” és „Bosco” párosa újra hozzák az album elején megcsillogtatott színvonalat, újra remek dallamvilággal, és elképesztő énekhangokkal szórakoztat minket a britt csapat. Az album lezárásának két dala pedig tovább növeli a minőségi lécet, a „Where Is My Mind” és a „The Bitter End” párosa nagyszerű befejezést adnak, az amúgy eléggé hullámzó teljesítményű albumnak.
-Kese-
Placebo
Zene - 8.1
Szöveg - 7.4
Stílusában - 7.6
Innováció - 4.9
Divatban - 7
7
JÓ
Sajnos még mindig nem tudom azt mondani, hogy az általam nagyra tartott banda visszatért, de azt már annál inkább, hogy jó úton halad ahhoz, hogy újra azzá váljanak, aminek lenniük kell: korszakunk legmeghatározóbb alternatív rock-zenekarává.