Shadow of the Beast (2016) – Nem önmaga árnyéka

ELŐZETES – Réges régen, ám nem egy messzi-messzi galaxisban, volt egyszer egy játék. Egy játék, ami 1989-ben látott napvilágot egy Aarbron nevű főhőssel, ez volt a Shadow of the Beast. Nemsokára, újra találkozunk vele egy remake keretein belül. Az akkori technikához képest kiemelkedő produktum magasra tette a mércét, így nagy elvárásokkal kellhet megküzdenie az újragondolt, március 2.-án megjelenő verziónak.

Ha játszottál vele akkoriban, még akkor sem tudod, mire kell számíts a nemsokára érkező remakeben, ha nem, akkor beszéljünk egy kicsit az eredeti címről. A ’89-es kiadásban megismerhettük Aarbron sanyarú sorsát, akit Lord Maletoth rabolt el még gyerekkorában, majd változtatta szörnyeteggé, ismeretlen okokból. Ezek után a főhős emberi emlékei felélednek, amikor egy, a Lord által kivégzett ember személyében ráismer saját apjára. Aarbron bosszút esküszik Maletoth ellen, majd hosszú útra indul, hogy rendezze a számláját a gonosszal.

Amivel még sokat hozzá tudott adni értékeihez az eredeti kiadás, az a lenyűgöző pályadesign, ami a játékot jellemezte. Mivel egy egyszerű, kétdimenziós, side-scrolling játékról beszélünk, így nem volt könnyű nagyot alkotni, mégis a több sávon futó tereptárgyak, felhők és a táj mozgása olyan szinten tették térbelivé a játékot, ami kiemelte azt az akkori többségből.

A történet során komolyabb ellenségekkel nézhetünk majd farkasszemet, mint az alapműben.

Ki fia-borja?

Érdemes pár szót ejteni a múlt és a jelen fejlesztőiről is, mivel a licenc hosszú utat járt be, mielőtt odaért a 2013-as Gamescom bejelentésre. Kezdetben, az eredeti release még a Reflections Interactive fejlesztése és a Psygnosis kiadása alatt jelent meg. A Reflections Interactive ismerős lehet a Driver sorozat rajongóinak, de olyan nagy címeket is fejlesztettek, mint a Just Dance, a Watch dogs, vagy a Far Cry 3 és jelenleg is a két, nemsokára megjelenő Tom Clancy játékon dolgoznak, ezek a The Division és a Ghost Recon Wildlands. Ha jobban megnézzük, ezek mind Ubisoft termékek így értelemszerűen a stúdió mára Ubisoft Reflections-ként ismert.

A Psygnosis kiadó (a Reflections Interactive-val egy évben) 1984-ben jött létre, majd olvadt be ’93-ban részlegesen a Sony-hoz. Ezek után dolgoztak a Wipeout-on és a G-Police-on, később teljes szinten a Sony-nál kezdtek el dolgozni SCE Studios Liverpool néven, 2001-től. Majd 2012-ben feloszlottak és azóta két különböző egységként szolgálják továbbra is a japán céget XDev (MotorStorm, Heavy Rain, Tearaway) és Firesprite (The Playroom, Run Sackboy! Run!) néven. Ebből a szövevényes történetből került a Shadow of the Beast a Sony-hoz és most a Heavy Spectrum Entertainment Labs fejleszti.

A történet során komolyabb ellenségekkel nézhetünk majd farkasszemet, mint az alapműben.

Brutality ON

Most, hogy már tisztába tettük a családfát, lássuk mivel lesz dolgunk a nagyjából másfél hónap múlva megjelenő játékban. Mivel ez egy remake, így senki ne számítson hatalmas meglepetésekre, ami a sztorit illeti. Bár sem a fejlesztő, sem a kiadó nem erősítette még meg, valószínűleg fel fognak majd bukkanni Aarbron emberi emlékei, az a bizonyos kivégzés, ami elindítja a történetet, valamint Lord Maletoth is. Ha másra nem is alapozhatjuk ezt, legyen elég annyi, hogy hősünk iszonyatos haraggal és brutalitással száll szembe bárkivel, aki az útjába áll.

A történet során komolyabb ellenségekkel nézhetünk majd farkasszemet, mint az alapműben.

Újítások

A történet során komolyabb ellenségekkel nézhetünk majd farkasszemet, mint az alapműben. Persze ott is voltak szörnyek, szellemek, de búcsút inthetünk a viccesen lebegő szemeknek, csigáknak, ugráló, takonyszerű lényeknek. Itt már csak kiválóan kidolgozott emberekkel és szörnyekkel vehetjük fel a harcot. Főbb változás, hogy kapunk egy Rage funkciót, amit az ellenfelek vérével kell feltöltenünk, majd azt elszabadítva, egy egyszerű QTE keretein belül mészárolhatjuk le a két oldalról érkező ellent, láncba kötve ezzel a kivégzéseket.

A pontozási rendszer is új, értelemszerűen a harc közben pontokat szerezhetünk, majd a pályák végén, egy értékeléssel együtt, valószínűleg feltölthetjük azokat egy ranglistára. Az, hogy ennek lesz-e további funkciója vagy csak f…méregetésnek tudjuk használni, még nem tudjuk. Végezetül egy apró változás, az élet nem 12 pontos skálán, hanem csak 10-esen fog működni és az életet nem összetört tárgyakból, hanem a likvidált ellenfelek után fogjuk kapni.

A történet során komolyabb ellenségekkel nézhetünk majd farkasszemet, mint az alapműben.

Bíztató

Bár manapság a videojáték piaca sokkal komolyabb címekkel van tele, mégis a maga nemében kecsegtető játéknak mondható a Shadow of the Beast. Mind az új képi világa, az összetettebb pályák kialakítása, a remekül kidolgozott ellenségek, a brutalitása és komolysága felemelhetik annyira, hogy ne hozzon szégyent az őseire. Mivel az eredeti cím is trilógiává nőtte ki magát, nem lesz nagy meglepetés, ha siker esetén a remake is erre az útra fog lépni.

– Dazo911 –

Amitől jó lehet:

+ Brutális
+ Jó pályadesign
+ Komoly hangvétel

Ami még kérdéses:

– Feltámasztja az ősét?
– Semmi zene?
– Puzzle részek?


Kiadó: Sony Computer Entertainment

Fejlesztő: Heavy Spectrum Entertainment Labs

Stílus: Platformer

Megjelenés: 2016.03.02

Spread the love
Avatar photo
This user hasn not filled out his biographical info.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu