BÉTATESZT – A 2014-es Blizzcon-on rántották le a leplet elsőként az Overwatch játékról. Azóta a média és persze a játékos közönség is árgus szemekkel követte azt, hogy mi minden történt a Blizzard háza táján a játékkal kapcsolatban. Ez egy teljesen új IP, és nagyon sok mindenben eltér a már megszokottaktól, de hozza azt a minőséget, amit a Blizzardtól elvárnak a játékosok.
Korábban felmerült az a tévhit miszerint ez a játék MOBA, viszont ezt az elképzelést el kell oszlatnom, hiszen már az első meccs után alaposan rácáfolt erre, illetve még a fejlesztőstúdió állítása szerint is messze áll a fent említett stílustól. De akkor pontosan mi is ez a játék? Egyszerű a válasz, ez a játék nem más, mint egy multiplayer lövölde. A beszámolóm során, csak nagy vonalakban ecsetelem a játék fontosabb tulajdonságait, hogy ne leplezzek le minden érdekességet, viszont a végső tesztünkben részletesen kifejtjük majd a kimaradottakat.
A Titán bukása, az Overwatch eljövetele
Miután a fejlesztők kukázták a Titán játékot, rákövetkezően belevágtak az Overwatch fejlesztésébe. Természetesen számos ötletet átemeltek a törölt projektből, de a legtöbbet inkább elvetették.
Kezdjük a játékélménnyel, amely rettentően pörgős és hangulatos. Körülbelül csak annyi pihenőt hagy, amíg vársz a következő mérkőzésre. Folyamatos koncentrációt igényel, hiszen ahogy már a multiplayer FPS stílustól megszoktunk, bizony bármelyik sarokból támadhatnak ránk. Nem is akárhogyan, ugyanis minden karakter ( összesen 21 ) más és más fegyverrel, és spéci tulajdonsággal rendelkeznek.
Példának okáért itt van a már oly népszerűvé vált Tracer, aki képes rövidebb távolságú blinkelést végrehajtani amellett, hogy két kisebb méretű lőfegyverrel rendelkezik. Hanzo pedig falra mászás mellett, nyila segítségével megidéz egy hatalmas méretű sárkányt, aki képes mindenkit elpusztítani ha az útjába kerül.
Irányítás tekintetében szintén csak elismerő szavakat tudok mondani. Gyorsan el lehet sajátítani a gombok megfelelő használatát, viszont ez még közel se jelenti azt, hogy megismertük az adott karaktert – ez egyébként egy tipikus Blizzard módszer. Könnyűnek talátam az irányítást, de véleményem szeint annál nehezebb megtanulni játszani az Overwatch-al. Grafikai szempontból senki ne várjon hatalmas újításokat, amire inkább összpontosítottak, azok a színek, formák, karakterek, animációk valamint a gördülékeny akciók, mindezek mellett megbízhatóan hozza a 60 fps-t.
Ami viszont igazán elnyerte el tetszésemet, az a pályák kidolgozottsága. A pályák gyakran vérző sebként jelemezhetőek az ilyen stílusú játékokban, viszont ezt az akadályt is sikeresen vette az Overwatch, ugyanis amellett, hogy megfelelő méretűek és egyben kellő mennyiségű útvonalt építetek be, így egyszer sem érzi az ember úgy, mintha egy végelláthatatlan labirintus kellős közepén tévelyegne. Maguk a harcok közbeni feladatokat sem bonyolították túl, sikerült az egyensúlyt megtartaniuk a fejlesztőknek. Dióhéjban a „foglald el” vagy „védd meg” missziókon kívül más nem igazán található ebben a játékban.
A kérdés viszont az, hogy kell-e egyáltalán más elfoglaltság az ilyen stílusú fejlesztésben? Eleinte talán nem szükséges, de véleményem szerint később egy-egy patch formájában már behozhatnak újabbakat. Valóban szemmel látható, hogy a Blizzard inkább a játékélményre fókuszált, amit mesterien kivitelezett a fejlesztők csapata. Tetőzték azzal a remek ötlettel, hogy a játék során nem kell töltények után rohangálnunk, hiszen abból végtelen számú áll rendelkezésünkre, ezért annyit durrogtathatunk, amennyit csak bírunk. Ennek cserébe persze a spéci tulajdonságokat korlátozott ideig lehet használnunk, viszont ez abszolút nem ront majd a harcok minőségén. Fentiekben leírtakból kiemelendő, hogy az első lépés megkerülhetetlen, el kell sajátítani a gombok használatát, ha ezt nem tesszük meg, akkor sok bosszúságban lesz részünk.
Csak a stílus szerelmeseinek
Aki eddig a Blizzard játékait azért tolta, mert szeretett szörnyeket gyilkolni halomra ( pl: Diablo ), vagy mert imádott végelláthatatlan tájakon bolyongani és küldetéseket teljesíteni (pl.: World of Warcraft ), az jól gondolja át, hogy beszerzi-e az Overwatch játékot, mert valóban nagymértékben eltér a korábbiakban megszokottaktól. Összegezve 100%-ban full PVP-ről szól a játék. Akik viszont rajonganak a multiplayer FPS cuccokért, nekik kötelező darab a polcon, ugyanis az Overwatch az előzetesünkben írtak alapján (amelyet itt olvasnattok) sokak szívébe lophatja majd magát.
További információk a játékról:
Twitter : @OverwatchEU
Facebook : facebook.com/OverwatchEU
-Parzifal-
Amitől jó lehet:
+ Pörgős, akció dús játékmenet
+ Változatos karakterek
+ Remek pálya dizájn
Ami még kérdéses:
– Több játékmód
– Mennyire lesz érdekes ez a játék?
– Remek pálya dizájn
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Blizzard
Stílus: Multiplayer FPS
Megjelenés: 2016. május 24.