ELŐZETES – A PlayStation Vita korlátait ledöntve készül a Gravity Rush második része, amelyről a játék kreatív rendezője, Keiichiro Toyama további részleteket mesélt a PlayStation Blogon.
„Az E3-on mutatott trailer után úgy éreztem magam, mint Kat a játékban: örültem, mert az emberek támogatni akartak engem és a csapatomat, pont úgy, mint ahogy a játékbeli karakterek segítenék Katot!” – mondta Toyama.
Kiscicából nagymacska
„Az első rész csak egy ízelítő volt, így a másodikban sok személyes fejlődést, illetve a Katra az utazás miatt kiható érzelmeket lehet majd látni, ugyanis a Gravity Rush 2 főleg a fejlődésről és felnövésről fog szólni. Kat huncut, de eközben egy remek személyiség, és ezekre akartunk rágyúrni a folytatásban, hogy kiderítsük, ki is ő valójában.” – tette hozzá.
Persze az első felvonás annó a PlayStation Vita egyik húzócíme volt, a fejlesztők viszont azóta átléptek a PS4-re, amelynek teljesítményét ki fogják aknázni, így az új környezet sokkal részletesebb lesz.
Szép új világok
„Elég sokat jártunk például Mexikóban és Ázsia-szerte több helyen is, így sok, valós helyek általi inspiráció hatott arra, hogy miként néz majd ki a város. A terület két és félszer, háromszor nagyobb lesz az első játékénál.
A csata is hasonlóan bővül majd, illetve Kat Lunar és Jupiter gravitációs stílusa is fejlődik, de közben megőrzik azt a hozzáférhetőséget, ami az első Gravity Rush-t könnyen játszhatóvá tette.”
„Persze a PS4-re való ugrás miatt fontosnak tartottuk azt is, hogy élettel telibb legyen a környezet és a város is. Minden meglátogatott helyszín egy független, önálló lebegő sziget lesz, emiatt pedig biztosra mentünk, hogy helyesen lebegjenek és egymástól függetlenül mozogjanak. Nehéz volt, de erre koncentráltunk, hogy ez normálisan működjön.”
Jogos lehet a kérdés, hogy a „lakosokkal” mi a helyzet. Erre is válaszolt Toyama: „Elsétálhatsz mellettük, ők pedig többféleképpen reagálhatnak erre, de a gravitációs meződbe is bekerülhetnek, ami ledöbbentheti, vagy meglepheti őket. Állatok is lesznek dögivel!”
Inspirációk
És mi inspirálta a játékot? A Moebiuson és Alejandro Jodorowsky The Incalján (híres képregényregényalkotók – a szerk.) kívül Toyama bevallása szerint a Kamen Rider, illetve a hazánkban is korábban vetített Sailor Moon is az inspirációk között van. Utóbbi esetében fel is tűnik majd a karakterek dinamikus mozgása, illetve befejező mozdulataik révén az a bizonyos inspiráció. „Javaslom, hogy az új kamera módot próbáljátok ki úgy, hogy Kat valakivel együtt pózol. Nagyon sok poénos lehetőség lesz!”
Ez a mondat is sugallja, hogy a játék egy pozitív, jó hangulatot magából árasztó szórakozást kíván nyújtani. Mivel ötvennél is több mellékküldetés vár ránk a Gravity Rush 2-ben, lesz min röhögnünk: az egyik feladatban ugyanis Kat egy akcióhős lesz egy filmben.
Mi sem bizonyítja jobban, hogy a Gravity Rush 2-nek nagy esélye van a sikerre. Naná, hogy várjuk!
-Anikó-
A játékot megrendelheted kiemelt partnerünknél a KONZOLKIRÁLY.HU webáruházban.
Amitől jó lehet:
+ Ha Raven nagyobb szerepet kap
+ Ha nagyobb lesz a játéktér
+ Ha kicsit változatosabb lesz a játékmenet
Ami csalódást kelthet:
– Ha ugyanolyan rövid lesz, mint az első rész
– A sztorit még meglátjuk
– Ha nem lesz nagyobb a bejárható terület
Kiadó: Sony Interactive Entertainment, SCEA, SCE Australia
Fejlesztő: Sony Japan
Stílus: Ügyességi, platform, akció-kaland
Megjelenés: 2016. TBA