ELŐZETES – Hideo Kojima levetette magáról a Konami békylóját, és most már a Sony csapatában dolgozik új játékán. Majdnem teljes a Silent Hills-csapat, de a név, a helyszín és az eképzelés más. A Death Stranding hozza a szokásos Kojima-stílust.
Tavaly decemberben Hideo Kojima és az akkor még Sony Computer Entertainment névre hallgató Sony Interactive Entertainment bejelentette, hogy a Kojima Productions újjászületik. Az első játékukat hivatalosan az E3-on mutatták be – főszerepben: a meztelen Norman Reedus!
Engine?
A játék engine-jéről még nem döntöttek a Kojima Productionsnál, de már egész közel állnak hozzá, hogy kiválasszák a nekik megfelelőt. Az én tippem a Frostbite engine, ami igen durva lenne: az első nem Electronic Artsos játék talán, ami ezt az engine-t vethetné be. Persze lehet, hogy tévedek, de talán őszre megtudjuk a választ.
Az E3-on mutatott teaser csak a grafika tesztelésére szolgált, de már biztos, hogy ezt a valós időben renderelt jelenetet viszont fogjuk látni a végleges játékban. Érdekesség, hogy meg lehet majd állítani, aztán forgathatjuk a kamerát és szabadon járkálhatunk kedvünkre!
Teaser
Kojima a teaserrel azt próbálta összerakni a fejében, hogy miféle világot tudna ő elképzelni vizuálisan a játékban, de közben attól is tart, hogy mennyi játékelemet lenne képes belerakni. Szerencsére látják azt a fényt az alagút végén: már csak el kéne dönteni, milyen engine-re gyúrják a játékot, hogy elkezdődhessen a fejlesztési fázis. A teaserből még nem lehet kiindulni, hogy milyen irányzatot vehet fel a Death Stranding, így az emberek saját elképzelésük alapján találgathatnak. Sci-fi? Horror? Okkultizmus? Filozófia? Ki tudja…?
Ahogy a japán zseni mondja, az embereknek két eszközük van: egy „bot”, amivel távolságot tarthatnak másoktól, illetve a „kötél”, amivel megköthetünk dolgokat, illetve magunkhoz húzhatunk tárgyakat/lényeket. A Death Strandingben mind a két tárgy jelen lesz, de puskákra is számíthatunk ebben az akciójátékban, mivel Kojima szerint nem tetszene nekünk, ha azokat kihagyná…
Kojima jelenleg a forgatókönyvet írja (mivel az még nincs!), és teszteket végez – többet ő sem tud mondani még. Azért nincs még meg a forgatókönyv, mivel Kojima nem tudja, mennyire lesz képes egy-két dolgot belecsempészni a játékába, és még nem pontos részleteken dolgozik.
Tsunami
Kojima felhozott egy példát, ami nem lesz a játékban, de szemléltetésképp mindenféleképpen jó elgondolás: egy cunami lecsap egy városra. Most ő azt szeretné kitalálni, mekkora is legyen ez a bizonyos cunami, mekkora várost képes létrehozni a játékban, mennyit tud a cunami elmosni, illetve ennek a sebessége is kérdéses. Ezeket kell meghatározni, mielőtt a jelenet létrehozható lenne.
A játék bár teljes mértékben egy új világ lesz, Kojima igyekszik azért olyat létrehozni, amivel a játékosok azonosulni tudnak majd. Azt is elmondta, hogy kivel dolgozna szívesen: John Carpentert (pl. A 13-as rendőrőrs) és Dario Argentot (pl. A horror mesterei, Álmatlanul, Opera) hozta fel.
Vár
Mivel kizárt, hogy 2018 előtt láthassuk a játékot, most még csak a japán úriember Comic-Conos interjújában említett információmorzsákat emészthetjük meg. Hogy mi lesz ebből, még badarság lenne találgatni. Ha a hangulatot eltalálja, illetve a Sony hagyja befejezni rendesen a játékot, akkor nem kizárt, hogy egy 9/10-es végeredménnyel állhatunk szemben a jövőben, hiszen az audiovizualitás a legtöbbször kitűnő Kojima játékaiban, és a történet is gyakran alaposan kidolgozott volt bennük…
Szóval a halál várós.
-V-
Ettől sikeres lehet:
+ Kojima nagyon alapos munkát végez
+ A Sony mindenben támogatja Kojimát
+ A Metal Geartől függetlenül Kojima most kitárhatja szárnyait
Ettől még csalódás lehet:
– Vajon mennyire lesz elvont a végeredmény?
– Mekkora az esélye annak, hogy még ebben a konzolgenerációban kijön?
– Akciójáték lévén mennyiben lesz képes eltérni az eddig látottaktól?
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Kojima Productions
Stílus: akciójáték
Megjelenés: TBA