The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Váltás

ELŐZETES – Egyszerre egy platform végét és egy másik konzol kezdetét is jelenti az új Zelda játék, ami így furcsa szülemény lesz. Eddig, ha jól emlékszem, nem volt arra példa, hogy két platformra egyszerre jelenjen meg ugyanaz a Zelda egy napon. Nem csak emiatt fog más lenni a „vadlélegzet”…

 

A Zelda játékok eddig többnyire folyamatos evolúciót kínáltak – az első NES címtől a SNES Link to the Pastig nagy utat tett meg Link és a többiek, az N64-es címek sosem érték el teljes pompájukat az N64DD kiegészítő bukása miatt, de a Wind Waker a Gamecube-on újat kínált látványvilágában is. A Twilight Princess és a Skyward Sword a Wii-n (igaz, előbbi szerintem főleg Gamecube-os címnek tűnt, igaz, ez nem jelenti azt, hogy rossz lenne…) is fejlődtek, de azóta eltelt hat év. Itt az ideje változtatni.

Nyitva

A Breath of the Wild egy nyílt világú kalandnak fog ígérkezni, és ezúttal nem fog egy halom jelenetet hozzánk vágni a történet legelején – valahogy úgy, mint pl. a Link to the Past sem tette. Az Ocarina of Time során azért volt úgy egy óra, mire komolyabban nekieshettünk a játéknak, a BotW esetében pedig ez nem lesz több öt percnél.

A nyílt világ nagyobb is lesz az előző Zeldáknál, és a Nintendo ígérete szerint akár már a legelején elmehetünk a főbosshoz – az mondjuk a speedrunnerek álma lesz, hogy a lehető legrövidebb idő alatt megfektessék az új játékot. (Valószínűleg a Wii U-s változatból rövid idő alatt megszületik a a videó…) A környezet pedig így változatos is lesz: nagyobb méret, több kreativitás, nagyobb szabadság a játékosoknak. Eközben pedig valamennyire a modern technológiára is utal: lesz ugyanis egy olyan eszközünk, amivel fizethetünk és a térképet is megtekinthetjük… mintha valami okostelefon lenne, csak más világban.

A gyűjtögetés sem maradhat el – felszedhetünk sok mindent, de csak kérdőjelként lesz az inventorynkban mindaddig, amíg rá nem jövünk, hogy mire is tudjuk azt a bizonyos dolgot használni. A szabadságban pedig ne feledkezzünk meg egy másik újításról: az étkezésről. Bizony, Linknek ennie kell, és ehhez tüzet is rakhatunk, ami egy újabb rétegnyi módosítást rak a már amúgy is kőkemény evolúciónak ígérkező Switch nyitócímre.

Assassin’s Creed

A játék egy fontos eleme lesz a tornyok megmászása, hiszen így részletesebb lesz a térképünk. Mintha valami ilyesmi lenne a Ubisoft Assassin’s Creedjében, nem? Eközben bár a Zeldás külcsín (és esetleg belbecs?) megmarad, azért a játék úgy érződik, hogy megnyílt. Akinek a The Elder Scrolls V: Skyrim (ami ugye szintén jön Switchre), vagy akár a The Witcher 3: Wild Hunt is bejött, talán itt is otthon fogja érezni magát, ami fontos lehet a játék sikerében, ugyanis ha a Nintendo képes lesz megfogni a nagy N-től idegen játékosokat úgy, hogy a Breath of the Wild megtartja az eddigi Zelda játékok stílusát és hangulatát, a Switch nyitócímek már amúgy is legnagyobbja kasszasiker lehet hosszabb távon is.

Ugrás gomb? Van. Sprintelés? Mehet. Ugrálás ide-oda harc közben? Olyasmi is lesz – Link bizony itt igencsak mozgékony lesz, és ebben is úgy érződik, mintha az Assassin’s Creedből ruccant volna át. (Csak remélhetőleg nem Assassin’s Link lesz a játék egésze…) Eközben figyelni kell a stamina csíkunkra is. Na, újabb dolog, amire figyelni kell! Ehhez akkor még csapjuk hozzá a zajszintünket (igen, látni fogjuk, hogy mekkora zajt keltünk) és a hőmérsékletet is. Már messze vagyunk a NES-es kezdetektől, kérem.

Pőzli?

A már-már obligát Szomszédok-referencia jogos kérdés: igen, lesznek puzzle-k is a Breath of the Wildban, így a megszokott doboztologatás például itt is jelen lesz, de nem csak ott hasznosíthatjuk a mozgatás képességét, hiszen a nyílt világban itt-ott akár egy-két harcot is megúszhatunk úgy, ha rátolunk valamit ellenfeleinkre, amik így kilapulnak, mi meg sérülés nélkül megyünk tovább.

A puzzle utolsó eleme a játék sikere. A Breath of the Wild bár Zelda-címnek tűnik kőkeményen, arra vagyok kíváncsi, hogy vajon mennyi idő lesz végigjátszani. Ne legyen túl rövid, mert szerintem az senkinek sem tetszene, hogy egy vonatozás alatt handheld módban végigtolja valaki. A Wii U verzió mennyire lesz lebutítva a Switch kiadáshoz képest? Avagy fordítva: mennyire húzza vissza a Switch verziót a Wii U port?

Megvan benne a potenciál, hogy sikeres legyen, de attól egy picit félek, hogy a nyitócímek között ez lesz az uszkve legnagyobb, és emiatt legtöbb figyelmet kapó címe… ám képes lesz-e a Switchre rácuppantani a közönséget? Mi tartja vissza a Wii U-s port megvásárlásától azokat, akik csalódtak a nagy N-ben a Wii U-val és még megvan nekik az a konzol?

Nehéz körök lesznek ezek.

-V-

Ezek tehetik sikeressé:

+ Nyílt világ, több lehetőséggel
+ Tempósabb lehet a játékmenet
+ Más játékokból is átvett pár ötletet

Ezek miatt csalódást kelthet:

– Mennyire marad meg Zeldának?
– Mennyire hat ki a Switch változat ki a Wii U-sra (és fordítva)?
– Vajon ez a játék egyedül képes lesz fenntartani a Switchre összpontosuló figyelmet a következő nagyobb játékig?


Kiadó: Nintendo

Fejlesztő: Nintendo

Stílus: Akció, kaland

Megjelenés: 2017. március 03.

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu