Torment: Tides of Numenera – Nem kínzás

ELŐZETES – Egy folytatásra mindig nagy nyomás nehezedik. Ha ehhez még több millió (!) dollár is járul a Kickstarteren, akkor a helyzet még bonyolultabb. Tavaly a Mighty No. 9 viszonylag bukott is (ha jól tudom, még mindig nem elérhető minden kitűzött platformra!), úgyhogy a Tormentnek magas lécet kell megugornia.

 

Ezt viszont nagy eséllyel megteheti – a Planescape: Torment folytatásaként elképzelt játék már magával a forgatókönyvével is impresszívet nyújt, hiszen egy milliónál is több szóból áll. Ehhez bátran hozzávehetjük a döntéseinket és az ebből fakadó elágazásokat is, és máris újrajátszhatóságot generált az RPG nekünk. Az pedig ugye igencsak jó tud lenni, hiszen így lazán száz óránál is többet foroghat a PS4-ünkben a lemez, ami manapság nem gyakori.

Régmúlt jelen

A Torment azért nem dobta el az örökségét magától, hiszen a harcrendszer nem olyan, mint mondjuk amit a The Witcherekben látunk. Nem, nem, itt izometrikus point and click van (ráadásul az egész körökre van osztva), és függetlenül attól, hogy hím vagy nőnemű karaktert választunk, vagy harcolunk, vagy trükközünk… ugyanis nem minden esetben kell a másikat kifektetni. Ha ellopakodunk mellette, az kivitelezhető. Ha meggyőzzük arról, hogy nem kellene harcolni, megcsinálhatjuk.

Ebben is a változatosságra/újrajátszhatóságra épít rá a Torment, ami végigjátszása során karakterünk fokozatosan keríti elő az emlékeit és a személyiségéből pár részletet. Ja igen, lélekutazás… ez szó szerint lehetséges lesz, ugyanis a saját elménken kívül pár másik szereplő koponyájába is betekinthetünk, és ha már ott vagyunk, meghackelhetjük a memóriájukat. Tudom, nagyon hülyén hangzik, de az elképzelés korrekt. Jobban hangzik, mint mondjuk a 2011-es, agyatlan baromság Mindjack… igaz, az nem is egy RPG volt.

Karakteresen

Egy RPG nem lenne jó karakterünk testreszabása nélkül, és ebben szerencsére a Torment nem szenved hiányt, bár tény, hogy kvízszerűen közelíti meg hősünk/hősnőnk (sajnos aki Apache harci helikopternek hiszi magát, nem lehet az) megalkotását. Ezeken keresztül például azt is megadhatjuk neki, hogy mely skillekben legyen jártas. Plusz ott vannak a Descriptorok, amik egy-két dologban megtolhatják szereplőnk képességeit… de eközben másban elgyengül. Már itt is döntések elé állít minket a Torment, holott még el sem kezdtük a történetet…

A partnereinkről sem lehet elfeledkezni – ha hihetünk a játék készítőinek, akkor ahhoz, hogy mindegyik partner a csapatunkban feltűnjön, legalább (!) ötször kellene végigjátszani a sztorit. Érdemes is, hiszen tőlük függ, hogy mely speciális küldetések nyílnak meg előttünk. Úgyhogy nem fogunk mindent látni mindössze egy végigjátszás során!

Ha minden összekerült, akkor szabadesésben kezdünk… és már itt is meg lehet halni. Jajjjj, de kreatívak kérem, de már itt is lehetséges, hogy az egyik korai döntésünk elbaltázása a későbbiekben jöhet jól.

Mágia

Nanos névre hallgat a varázs-latolgatás a Tormentben, ami jó egy milliárd évvel a jövőben játszódik. Monte Cook neve nem mondhat sokat, de aki asztali RPG-s játékokban otthon van, talán rögtön rávágja, hogy miken dolgozott az illető. Nos, neki is köszönhető az eleinte picit furának tűnő, de amúgy gyorsan megszokható varázslat-rendszer.

A Numenera-könyvektől való eltérés talán nem is nagy probléma, úgyhogy lehetünk jók vagy sem (ez sem tűnik ám tisztának, hogy mikor hogy döntünk), az inXile Entertainment (a fejlesztő) teljesen szabadjára engedhette képzeletét. A döntéseink a Tides-okon alapulnak. Ezek különböző színűek, ha a nagyobb jó érdekében cselekszünk, akkor az Indigo Tide felé mozdulunk el, de ha keményebb döntéseket hozunk meg, akkor a Silver felé kanyarodunk. Morális döntések tömkelege vár ránk.

Ütni fog

Ha a Planescape: Torment tetszett, ezt kötelező vételnek mondanám. Mivel Xbox One-ra és PlayStation 4-re is jön február végén, nem lehet mondani, hogy nem fut el a PC-men, mert ott a konzolos kiadás. Ennek a játéknak az újrajátszhatóságon és a hangulaton múlik a sikere: ha remekül leköt bárkit 2-3 órára észrevétlenül, akkor nagy eséllyel fog a konzolban ragadni a Blu-ray. Ha beleunna az illető, abban az esetben még érdekes eredményeket kaphatnak a fejlesztők a sajtótól.

Több millió dollárt kalapozott a Torment: Tides of Numenera össze, de az inXile-ban meg lehet bízni – a Wasteland 2 sem lett gyenge eresztés. Talán nem ismétlődik meg a Mighty No. 9 története. Az senkinek sem lenne jó. Nekünk főleg nem.

-V-

Ezek tehetik sikeressé:

+ Nagyon komoly újrajátszhatóság
+ Döntések, döntések, döntések!
+ Elmehackelés ezerrel

Ezek miatt csalódást kelthet:

– A látványvilág nem biztos, hogy mindenkinek „ízleni fog”
– EGY végigjátszás mennyi ideig tart? Nehogy túl rövid legyen
– A műfaj valamelyest elvonttá teszi


Kiadó: Techland

Fejlesztő: InXile Entertainment

Stílus: RPG

Megjelenés: 2017. február 28.

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu