Injustice 2 – Kosztüm Kombat: Szuperverés

ELŐZETES – NetherRealm Studios, tudjátok, a Mortal Kombatos srácok. Na, ők csináltak nekünk egy zseniális játékot 2008-ban (még a Midway Games címere alatt) Mortal Kombat vs DC Universe címmel, majd egy még jobbat 2013-ban Injustice: Gods Among Us néven, melyekben bucira verhettük egymást több tucat DC karakterrel (Batman, Superman, Suicide Squad tagok, és a cimboráik). Ennek jön a folytatása idén, Május 16-án, egyelőre szerényen Injustice 2 címmel, elég okot adva a harcos kedvű DC rajongóknak, hogy már most vigyorogva dörzsöljék a tenyerüket. Közeleg a cirkusz tehát, és ez a cirkusz jó mulatság lesz; legutóbb is az volt.

 

Ha esetleg nem játszottál volna legalább pár meccset egy kósza házibulin valahol, érdemes megemlíteni, hogy az első Injustice potom 6 komoly játékipari díjat zsebelt be, kezdve azzal, hogy a 2012-es E3 kiállításon megnyerte a legjobb bunyós cuccnak járó címet. Amennyiben már volt szerencséd személyesen kipróbálni az Injustice-t, nem hinném, hogy tovább kéne fényeznem ezt a játékot. Ha most döntenem kéne, hogy a legújabb Mortal Kombat X-el játsszak, vagy a 2 évvel öregebb Injustice-szel, tízből tízszer a szuperhősös móka mellett döntenék, mert… szuperhősök!

Anno, amikor először megláttam egy chicagói Chuck E. Cheese’s falai közt az X-Men: Children of the Atomot dübörögni, az engem vendégül fogadó család egy vontatós Roverrel tudott csak nagy nehezen elhurcolni a fülke mellől. Azt a játékot 1994-ben tolták ki a piacra játéktermi kabinos formátumban, és az óta a Capcom már több tucat bőrt lehúzott a Marvellel kötött szövetségükről. Azt gondolná az ember, hogy pár hónap, és jön az első érdembeli fighter hasonló receptre, de ezúttal DC karakterekkel. A valóság az, hogy az első ilyen bunyós cucchoz végül 14 év kellett (MKvsDCU). Eddig összesen két ilyen játék volt, és most jön a harmadik. Örvendjetek DC fanok, mert idén tavasszal nem fogtok unatkozni!

Isten hozott a szupersallerek völgyében!

A NetherRealm Studios gondoskodik minden kedves vendégéről. Az alkalmi turisták mulattatása számukra ugyanolyan fontos, mint a hardcore bunyós gamerek igényeinek maradéktalan kielégítése. Van nekik egy hímes tojásként kezelt Mortal Kombat sorozatuk, amit kénytelenek végtelenül megfontolt húzásokkal reformálni játékról játékra; és amennyiben elmérik valamelyik paramétert, a célközönségük és a kritikusok egyként okádnak tüzet az arcukba (FATALITY!). Az Injustice azonban más tészta. Itt kicsit könnyebben nyithatnak új dolgok felé, vagy engedhetnek meg maguknak merészebb játékmechanikai változtatásokat.

A csihi-puhi a szilárd Mortalos alapokon nyugszik még mindig, de a játék megtart számos elemet az előző Injustice sajátosságaiból. Megfoghatjuk tehát az ellen Batmanjét, és rendre feltörölhetjük vele a földet, leverhetjük a csillárt, hozzávághatunk egy parkoló kocsit, és további látványos anyagi károkat okozhatunk némi extra sérülés kíséretében. Nem mellesleg, ezen környezeti támadások java részét ezúttal ki tudjuk majd védeni az első Injustice-szal ellentétben. Visszatér még a pályák közötti átmenet, tehát elő fog fordulni, hogy egy meccset egy kocsmában kezdünk, de egy építkezésen fejezünk be. Megmarad a feltölthető „super” csík, mellyel látványos szupertámadásokat intézhetünk, kijöhetünk egy korai kombóból, avagy beválthatjuk egy „clash” használatára, ahol bősz beszólásokat követően a csíkjukból licitálva csapnak össze a küzdő felek. Az online csetepaték minőségéért a Mortal Kombat X-ből ismerős rollback-alapú netkód lesz majd felelős.

Esik az epic loot!

Kapunk még az említetteken felül némi RPG-s beütést is a meccsek után potyogó loot formájában. Ezek a cuccok statisztikai és kozmetikai téren gondoskodnak majd a karaktereink személyre szabhatóságáról. A zsákmányolt szerelésekkel lehet majd húzni a karaktereink gyorsaságán, életerején, támadásán, védelmén, és egyesek új mozdulatokat is adnak majd.

Minden harcosra öt külön kosztüm elemet, két egyedi special move-ot, super move-ot, vagy passzív képességet nyújtó kelléket, valamint egy színsémát lehet majd aggatni, állítólag kategóriánként 1000 változatban. Ezeknek a számunkra kedves kombinációit elmenthetjük majd 5 külön loadout formájában. Az online matchmaking beállításainál eldöntheti majd a játékos, hogy gearelt meccset akar, vagy gear nélkülit.

DC fanservice a felső polcról

Érdemes megemlíteni az Injustice: GAU, és az Injustice 2 sztoriját, ugyanis van nekik olyanjuk. Személy szerint már akkor bőven meg lennék elégedve, ha nem lenne ilyesmiről szó, de a kiadó Warner Bros. IE ezt máshogy gondolja. Kimondottan dögös történettel rukkoltak elő az első Injustice esetében is:

Egy alternatív világban Superman megőrült, miután Joker túljárt az eszén, megöletve vele Loist, és felrobbantva egy atomot Metropolisban. Őrületében meggyilkolta Jokert, és leuralta az emberiséget; létrehozva egy egyesült világkormányzatot, ahol a bűnözést egy tekintélyelvű rezsimen keresztül tartotta kordában. Batman ezt rossz szemmel nézte, és megalakította a felkelői tábort Supermannel szemben; aztán ment a sok szuperhős és szupergonosz jól összeverni egymást. Jól összeverték egymást. Volt némi kavar az alternatív világok között, és páran áldozatul estek a háborúnak, de végül győztek Batmanék. A vérbeli DC rajongók meg csorgó nyállal követték végig a sztorit, mert ilyet még életükben nem lestek játék formájában.

Az Injustice 2 öt évvel az előző rész eseményeit követően veszi fel a fonalat, ahol Batman és csatlósai még mindig igyekeznek gatyába rázni a feldúlt rendet a Földön; miközben küzdenek Superman felbomlott rezsimjének szétszóródott maradványaival szemben. Mivel egy bepöccent Supermant nehéz überelni főgonoszi szerepben, ezúttal Brainiacre kerül a sor, hogy invázióval fenyegesse a világunkat. Nem lesz könnyű dolga az előző Injustice fényében, annyi biztos!

Tavaszi launch, heti update-ek, és multimédia őrület

A Warner Bros. IE nem totojázik, és már most osztogatja a jegyeket a hype vonatra. A kiadó hetente jön elő újabbnál-újabb karakter bemutatókkal, és további információfoszlányokkal az Injustice 2-t illetőleg. Érdemes ezekre rámozdulni, ha felkeltette az érdeklődésed; talán segít majd kivárni a Május 14-ei kiadást, ha már nagyon viszketne a tenyered. Jó bulinak ígérkezik, főleg a fejlesztők hozzáállását ismerve. A legutóbbi Mortal Kombatjuk kimagaslóan jó lett bunyós játéknak, és az óta csak javultak a srácok. A játékban szereplő karakterek eddigi listája 24-nél tart, és úgy tűnik, még mindig növekszik. Ezen felül be van még ígérve legalább 9 DLC kari.

Nagyon remélem ezúttal John Constantine is szerepelni fog a nevek közt, ha már Zatanna lazán ott volt az első Injustice rostáján. A játék elődjének kiadásához hasonlóan az Injustice 2 megjelenése előtt, Április 11-től digitálisan beszerezhetőek lesznek majd a tie-in képregények, melyek segítenek majd a sztori emésztésében, és a maradék egy hónap kivárásában. Igazi kis multimédiás csinnadratta ez, de ha a színvonalat tartják, örömmel várom.

-Ronisaurus-

Amitől jó lehet:

+ Szupererők, szuper látvány
+ Dinamikus harc
+ Fanservice

Ami még kérdéses:

– Durca Superman > Brainiac
– Gear balansz
– Klasszikus skinek + látható gear?


Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment

Fejlesztő: NetherRealm Studios

Stílus: Verekedős játék

Megjelenés:  2017. Május 16.

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu