Randy Pitchford, látván a Twitter minap felduplázott karakterlimitét (280-ra emelték), jóformán novellát írt a témáról!
Meg sem próbáljuk egy az egyben lefordítani, amit Pitchford írt, úgyhogy a lényeget említjük csak meg. Ő erősen ellenzi a „rabló monetizáló sémákat”, példaként felhozva, hogy a Borderlandsben az igencsak ritka Golden Keyeket sosem adták pénzért, pedig lett volna rá kereslet. A DLC-kkel kapcsolatban nincs kifogása, de a lootbox elnevezéssel (a Borderlands stílusa miatt) pedig van. Szerinte aki nem akar grindolni, azaz játszani a játékkal, az egyszerűen „ne játssza a játékot”, és ha nem szórakoztató, akkor még inkább így gondolja Pitchford. Lényegében véve Pitchford úgy gondolja, hogy a játékosok felelőssége a mikrotranzakciókkal felgyorsított, illetve szórakoztatást nem kínáló játékok elkerülése.
Később újra a Twitteren írt, ezúttal azt kiemelve, hogy a fejlesztőknek/kiadóknak olyan kapcsolatot kellene a játékosokkal létesítenie, amit egy szórakoztatóiparban dolgozó személy a közönséggel, nem pedig olyasmit, amit egy dohánygyártó cég hoz össze a vásárlóival – röviden, nem szeretné, hogy függők legyenek a játékosok. Ilyen megközelítéssel él szerinte a Facebook is. Aztán azt írta a Gearbox főnöke, hogy a GaaS (Games as a Service = Játékok Szolgáltatásként) helyett a GaaH (Games as a Hobby = Játékok Hobbiként) megközelítéssel foglalkozik a csapata.
Majd meglátjuk a következő játékaikban – egyikük biztosan a Borderlands 3 lesz, és megerősítette, hogy a Brothers in Arms is folytatást kap, és Duke Nukemmel is terveznek valamit. Annyiban igaza van, hogy a játékoknak főképp a szórakoztatásról kellene szólnia úgy, mint mondjuk a 80-as évek végén…
Forrás: WCCFTech