ELŐZETES – Amikor az ukázt kaptam, hogy erről írnom kell, felrémlett 2014, amikor is egy Quantum Rush nevű játékot bétateszteltem PC-n. Anti-gravitációs versenyzés powerupokkal. Aztán beleolvastam a sajtóközleménybe és kb. ugyanaz fogadott… de ezúttal PlayStation 4-en és Xbox One-on is. Hm.
A játék mögött egy indie csapat, a Cybernetic Walrus (kiberrozmár?) áll, és a kiadóval, az Iceberg Interactive-val bemutatják, hogy a belga-holland együttműködés lehetséges. Megpróbálták azt, hogy a Unity engine-nel képesek legyenek egy tempós, futurisztikus anti-gravitációs versenyzős játékot összehozni.
2210
A játék 2210-ben játszódik, és a pilóták a Grav névre hallgató anti-gravitációs (ofkorsz!) járművekkel versenyezhetünk három játékmódban, négy világban, egyenként három pályával. Ez nem hangzik papíron valami soknak, viszont az, hogy a multiplayer osztott képernyős is lehet, az már tetszetős, főleg azért, mert akár NÉGYEN is játszhatunk! Online pedig ranglétrákra is számíthatunk, hogy dicsekedhessünk (már ha van kinek), hogy igen, jók vagyunk. Persze ez sokat magában nem mond, de a környezetet rombolhatónak ígéri a Cybernetic Walrus: aknák aktiválása, környezetrombolás, hogy kőlavina zúduljon a többiekre, elzárhatjuk az alagutakat… vagy akár egy rakétavetővel is képen lőhetjük a többi pilótát. Környezeti csapdák ezerrel.
Persze a Gravunkat tuningolhatjuk majd, és az alkatrészeket az egyjátékos kampány végigvitelével nyithatjuk majd meg, viszont az ígéret úgy szól, hogy egy frissítés negatívan kihathat egy másikra. Ez hirtelen a Test Drive 5 beállítás-rendszerére emlékeztet: a gyorsulás állítása a végsebességre és az irányításra, a sebesség módosítása a gyorsításra és az irányításra, míg az irányítás a gyorsulás/végsebesség párosára hatott ki negatívan.
Mitől lehet ez jó?
WipEout. Ezzel a Sony június elején egy szépet dobott, mert a múltból elővette a régi, sikeres franchise-át, ami a PlayStation 4-eseké és csak az övék lett. Most viszont egy olyan játékról van szó, ami X1-re és PC-re is meg fog jelenni 2018 második negyedévében, tehát április és június között. (Szerintem lesz egy halasztás.) Nem hangzik soknak a pályák (illetve a világok…) száma, viszont ha komolyan rombolható területet kapunk, az még megdobhatja az újrajátszhatóságot addig, amíg online mindenki kitanulja a trükköket, és így mindig az nyer, aki először rombolja le az alagutat például. Az is érdekelne, hogy hány járművet és milyen testreszabási lehetőséget kapunk majd, és akkor még nem esett szó a technikai részletekről.
Ugye már van PlayStation 4 Pro és Xbox One X – ezeket támogatni fogja-e az Antigraviator? Ha igen, milyen frame rate lesz? Főleg egy versenyzős játék esetében fontos ez! Mennyire fog szaggatni a sima PlayStation 4/Xbox One pároson? Felbontás? Mekkora szaggatás lesz, ha felrobbantjuk azt a bizonyos alagutat? Technikailag érdekel, hogy a Unity engine-ből mit tudnak kihozni a fejlesztők.
A sci-fi környezet tetszik, és az alapelképzelés is megfogott (lesz kampány, tehát nem online-only lootbox… remélhetőleg…), úgyhogy Antigraviator, 2018 tavaszán. Indie WipEout lesz-e, vagy lezuhan a pályáról, ahogy az F-Zero franchise tette Nintendóéknál? (Mikor lesz annak folytatása? A Metroid Prime már készül…)
-V-
Ettől lehet sikeres
+ Sci-fi környezet
+ Rombolható környezet
+ Osztott képernyővel is játszható lesz
Ettől még csalódás lehet:
– Kevés világ, kevés pálya
– Mennyi idő, mire kitanulják a profik online a trükköket…?
– Technikailag mennyire lesz korlátozott, és támogatni fogja-e az erősebb konzolokat?
Kiadó: Iceberg Interactive
Fejlesztő: Cybernetic Walrus
Stílus: sci-fi racing
Megjelenés: 2018. Q2