God of War – Irány észak!

ELŐZETES – Most, ahogy szinte hétről hétre jönnek a legújabb információk a legújabb God Of War játékról, valamint befutott a megjelenési dátum, úgy időszerűnek éreztem hogy egy előzetesben összefoglaljam mindazt a lényeges információhalmazt, amit Kratos és Atreus kalandjáról tudni érdemes.

 

Miután Kratos a görög isteneket elpusztította, a havas észak felé vette az irányt. Új életet kezdett. Újra családot alapított, egy teljesen másik földrészen. Öregebb lett, és lenyugodott. Már nem szomjazik a bosszúra. De hiába utazott messzire, múltja elkíséri. Ha ez még nem lenne elég, híre megelőzte őt, és már nagyon jól tudják hogy ki is valójában, ezért sokan, köztük a skandináv istenek is kirekesztettként kezelik. Felesége életét veszti, így ráhárul a feladat hogy a különleges adottságokkal rendelkező fiából kemény harcost faragjon.

Viszont ez nem olyan egyszerű, hiszen Atreus nem hétköznapi betegségben szenved. Elő akar törni belőle az igazi énje, egy olyan személyiség amilyen régen Kratos volt. Ha ez nem lenne még elég, életük veszélyben forog, mivel a fiú születése egy prófécia  rossz előjele, így sokan nem szeretnék ha életben maradna. Kratos persze jó apához híven védelmezi őt, így nem rest agyonkalapálni a rájuk zúduló skandináv mitológia teremtményeit. Közben pedig fia folyamatosan tanul, és fejlődik annak érekében hogy mire felnő, ne kellejen majd apjára hagyatkoznia.

Egy spártai, mindig spártai marad

Már a legelső gameplay felvétel óta tudjuk, hogy a játék minden tekintetben megváltozott. A sztori az apa, fiú szálra lesz kihegyezve, így jóval velősebb történetre számíthatunk mint az előző epizódokban.  Igaz a harcrendszer egy kicsivel lassúbbnak tűnik mint korábban, ez cseppet se jelenti azt, hogy ne lenne élvezetes.  A láncokra erősített pengéknek búcsút inthetünk. Helyükre érkezett a Leviathan névre keresztelt mágikus fejsze, amit akár bumerángként is használhatunk, valamint erejét rúnákkal növelhetjük. Mivel nem a fejsze lesz az egyetlen fegyver, amit a spártai forgathat, így megfordul majd a kézben a pajzs is, amivel védekező és támadó mozdulatokat is végre lehet hajtani. Tehát fegyverarzenálra ismét nem lehet majd panasz.

Mindennél érdekesebb lesz Arteus mint társ, hiszen ő is kiveszi majd részét az összecsapásokból. Igaz szinte csak távolról fogja sebezni a trollokat, boszorkányokat, ogrékat és még ki tudja milyen teremtményeket. Viszont folyamatosan fejlődni fog, így lehetőség lesz különböző támadási kombinációk végrehajtására. Így amikor például a srác lebénítja az ellent, úgy mi Kratossal odarohanunk és egy jól irányzott kivégzéssel visszaküldjük a pokoli teremtményt oda, ahonnan jött. Viszont ami ennél is brutálisabb lesz, az a spartan rage funkció, ami ha feltöltődik, úgy hősünk ismét néhány pillanatra a régi lesz és puszta kézzel szedi darabokra az ellent.

Új utakon

Rengeteg felvedezni való és titok vár ránk az új God of War játékban, mivel kibővült a táj, és a vezető fejlesztő, Cory Barlog 25-30 óra játékidőt ígér mindazoknak, akik úgy döntenek nem zárkóznak el Kratos életének legújabb fejezetétől. Persze  ha valaki  platina trófeára vágyik, annak elő kell készíteni némi nyugtatót is, mert elég nehéz dolga lesz az illetőnek, mire betelik a játék könyvtárában az a bizonyos fehér csík 100%-ra. Végelláthatatlan fjordok, fenssíkok, különböző mítikus tájak, lápok és barlangkok fogják színesíteni utunkat, ahol találni fogunk különböző felvehető fegyvereket, tárgyakat és a kraftoláshoz szükséges alapanyagokat.

Ha ez még nem lenne elég, akkor szolgálatunkba fog állni kis csónakunk is, aminek segítségével a szigetek között bolyonghatunk, miközben kincseket és más-más mágikus tárgyakat keresünk.  Külön öröm volt számomra, hogy a viking témát választotta a Santa Monica Studio, mivel személyes kedvenceim közé tartozik Odin és gyermekeinek története. Az új God of War rész minden szempontból megújult. Igaz egyeseknek lehet, hogy nem fog tetszeni az ugrás elhanyagolása, de talán kárpótolni fognak érte a nagyobb és bejárható területek, valamint a gyökereiben megváltozott harcrendszer. A zenei aláfestésről pedig az a The City of Prague Philharmonic Orhesta gondoskodik, akiknek már elég nagy tapasztalatuk van ha videójáték zenei aláfestésről van szó. Elég megnézni az imdb-s profiljukat.

Távolinak tűnik az időpont, de reméljük, hogy hamar eljön, hiszen a sok pletykával ellentétben, nem március hónapban, hanem már egészen biztosan 2018.04.20-án belevethetjük magunkat a nagy utazásba, mert Kratos és Arteus segítségével olyan kalandba csöppenünk, amelyben talán régóta nem volt részünk.

-Parzifal-

Amitől sikeres lehet:

+ Hamsítatlan God of War hangulat
+ Megújult harcrendszer
+ Új mitológia feldolgozása

Ami még kérdéses:

– Kratos személyisége
– Apa és fia kapcsolat kibontása
– Játékidő valódi hossza


Kiadó: Sony Interactive Entertainment

Fejlesztő: SCE Santa Monica

Stílus: Akció, kaland

Megjelenés: 2018. április 20.

Spread the love
Avatar photo
Parzifal is an avid gamer who plays all kinds of games, but his favorites are classic RPGs. He has played games since the early 90''s.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu