Left Alive – Egyedül a roncsok között

ELŐZETES – Bakker, ez Metal Gear! Nem, mégsem. Első blikkre – artworkre – echte azt a stílust hozza, de mégis más lesz ahhoz képest. A Square Enix valami jón töri a fejét, de még messze vagyunk attól, hogy kipróbálhassuk a Left Alive-ot.

 

Jelenleg 50%-os készültségi állapotban van a játék, aminek producere Shinji Hashimoto (Front Mission), rendezője Toshifumi Nabeshima (Armored Core), karaktertervezője Yoji Shinkawa (Metal Gear, Death Stranding), és a mechákért Takayuki Yanase (Mobile Suit Gundam 00) felel. Ez már jól hangzik…

Élve

A Left Alive egy túlélő akciójáték a Front Mission világában, és történetileg 2127-ben, a Front Mission 5 és Evolved között zajlódik egy orosz városban, az első napon egy incidens után – erre azért már utalt a bejelentő trailer is a Sony konferenciáján. A Wanzerek, mechák is szerepet fognak játszani (bár nem lehet majd őket komolyabban testreszabni), és rajtunk múlik majd, hogy miként gurítjuk előre a történetet, ugyanis több főszereplő is van, akiket az első artwork képen láthattunk már. Újrajátszhatósággal is rendelkezik, holott csak egy befejezés lesz, igaz, a karakterek sorsa majd rajtunk fog múlni.

Pályaalapú struktúrával rendelkezik, és többnyire offline lesz, de nincs kizárva, hogy valami online részlege is legyen. DLC-kről jelenleg szó sincs. Nabeshima szerint vannak ötletek, de ehhez a játéknak jól kellene a kasszáknál teljesítenie. Ez a jó elképzelés: ne legyen kapásból DLC-kkel tervezve egy játék. A rendező azt is elárulta, hogy egy TPS-ről lesz szó Wanzeres és lopakodós elemekkel, de ránk lesz bízva, hogy miként játsszuk majd végig a Left Alive-ot. (Kraftolni, azt tuti, hogy fogunk.)

Maradva

Lényegében ennyit lehet tudni a Gematsu gyűjtése alapján, de a Left Alive elképzelése követi a napjainkban mintha lassan a reneszánszát élő mechás játékok trendjét. Pont ugyanakkor került ugyanis bejelentésre például a Zone of the Enders második részénék modernizációja, de Gundamről is esett szó a Sony előadása során.

Ez pedig nem véletlen, és érthető, hogy a Square Enix miért karolta fel a szemmel láthatólag komoly stábot, ami alatt azért a Front Mission szériából is dolgoznak a Left Alive-on.

Élve maradva?

Ekkor merülhet fel a kérdés, hogy ez tulajdonképpen Front Mission lesz, csak más néven? Lehetséges. Spinoffként viszont szerintem bőven el lehet képzelni a projektet, de mivel még nem láttunk játékmenetet belőle, ezért jobb lenne nem előre ítélkezni. A héten valószínű, hogy hírek között visszatérünk a játékra, ami PlayStation 4-re és PC-re készül.

-V-

Ettől lehet sikeres

+ A stáb patinásnak tűnik
+ Keveri a Front Missiont a Metal Gearrel (elvégre a MGS V is TPS volt többnyire, és azon is dolgozott Shinkava)
+ Újrajátszhatóság egy befejezés ellenére?

Ettől még csalódás lehet:

– A Front Missionhöz való kötődés rányomhatja a bélyeget
– Hogyan tudják majd egymáshoz kötni a mechás részt a TPS szekcióval?
– Mivel tudja a figyelmet felhívni a többi meches játék mellett?


Kiadó: Square Enix

Fejlesztő: Square Enix

Stílus: Akció, kaland

Megjelenés: 2018.

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu