Shadow of the Tomb Raider – Mit kíván a gamer nép?

VÉLEMÉNY – Amikor egy videojátéksorozat következő részét bejelentik, mindig elkezdődnek a találgatások. Olyan lesz, mint az előző részek? Vagy inkább eltávolodik tőlük? Nagyon úgy tűnik, hogy a Shadow of the Tomb Raider esetében lesznek változások, persze, sokat még nem tudunk. Viszont nekünk vannak ötleteink arra vonatkoztatva, hogy min lehetne változtatni.

 

Nincs semmi kétség afelől, hogy Lara Croft új kalandja minden idők egyik legrosszabbul titokban tartott fejlesztése volt a videojátékok fejlesztésének történetében. Megjelenési dátumok, a játék címe, platformok… ezekről már mind hallottunk szivárgásokat eddig is. Persze mindez csak arra szolgált, hogy még nagyobb várakozás előzze meg a trilógia utolsó részét, amelyben a fiatal, kezdő kalandor a jól ismert hatalmas legendává válik. Különösen most, hogy a 2013-as játék alapján készült Tomb Raider film a mozikba került.

Mivel még csak most jött ki egy elég rövid teaser a játékból, csak találgathatunk, hogy a PS4 (Pro)-n, Xbox One (X)-en és PC-n szeptember 14-án boltokba kerülő játékban konkrétan mire számíthatunk. Április 27-en állítólag már játékmenet is várható már a Square Enix részéről. Addig is mindenesetre szinte a tűkön ülünk, amíg új információkhoz jutunk, így nem marad más, csak a találgatás… illetve a kívánság toplista! Elvégre álmodozni szabad, nem?

A sztori méltó folytatása és lezárása

A 2013-as Tomb Raider és az először 2015-ben Xbox 360-on és Xbox One-on megjelent Rise of the Tomb Raider története ugyan nem fog Oscar-díjat nyerni, de azért nem volt rossz sztorija egyik játéknak sem. A természetfeletti elemeken ugyan lehet vitatkozni, hogy érdemes volt-e a franchise-ba szuszakolni, de mégis a főhősnő olyan tulajdonságait ismerhettük meg, amelyeket eddig nem és az összetettebb, érdekesebb Lara Croft épp elég mélységet adott az első két résznek. Eleinte gyenge, fiatal lány, aki egyelőre még az csak „árnyéka” (haha) a legendának, amellyé később válik. A Rise-ban persze már sokkal erősebb Larát ismerhettünk meg, de még közel sem volt ereje teljében.

És hogy mit várunk el a Shadow of the Tomb Raidertől? Nos, először is azt szeretnénk, ha a narratívát kicsit még komolyabban vennék fejlesztők, egy olyan kihívást, történetbeli csavart, amely Lara tekintetében is emlékezetessé teszi az egész trilógiát – a játék egészét és a befejezést tekintve is.

Éljenek a maják!

A Tomb Raider játékokban oly sok népet és mitológiát fedeztünk már fel, hogy már emlékezni is nehéz rá. Igen, a maják sem maradtak ki a felhozatalból, de nem olyan látványos és ígéretes módon, ahogy azt a Shadow of the Tomb Raider rövid előzetesében láthattuk.

Már az előző epizódokban is egzotikus helyszínekre kerülhettünk, most viszont a Yucatan Peninsulán járunk majd, amely a maják legendáit igazán és érdekes módon szőheti bele a jelenkori eseményekbe – csak legyen elég kidolgozott a játék ezen része is. Tehát éljenek, de aztán tényleg „éljenek” azok a maják!

Több sírt! (És akkor nem sírunk…)

A Tomb Raider ugye sírrablót jelent. Ez az első rész óta 22 év elteltével talán kicsit viccesen hangzik, de hát mégis ez a sorozat címe a mai napig. A reboot részeiben ugyan találkozhattunk sírokkal, de ezek inkább opcionális helyszínek voltak, amelyeket felfedezhettünk. A Shadow of the Tomb Raider talán végre többet foglalkozhatna a játék, illetve a bejárható helyszínek ezen aspektusával, magyarán: több rejtett, föld alatti kazamatát szeretnénk!

A harc bizonyos elemein javítani kellene

A előző két rész sokat kritizált játékeleme a kéziharc volt. Míg a lőfegyver használat, illetve rejtőzködés általában véve jól ki volt dolgozva, amikor közel kerültünk az ellenséghez, ott már nem volt annyira precíz az irányítás.

Ez egyébként egyaránt igaz a közelharc kissé suta és egyszerű kidolgozására, illetve az AI-ra is, amely nem nagyon remekelt. Magyarán: jobban kidolgozott és realisztikusabb közelharcot akarunk!

Kristálytiszta: ne felejtsétek el Crystal Dynamics-ot!

Egyelőre nem világos, melyik csapat fejleszti majd a Shadow of the Tomb Raidert, pedig a Crystal Dynamics már jó ideje bizonyította, hogy a sírrablónő kalandjai terén ők a legjobbak. A Crystal Dynamics az Angel of Darkness orbitális bukása után került porondra, amelyet még a Core Design: a Tomb Raider játékok eredeti fejlesztője dobott össze. A Crystal Dynamics először két hagyományos részt hozott össze, melyek minden tekintetben felülmúlták a Core Design korábbi játékait: a Tomb Raider: Legendet és a Tomb Raider Underworldöt. Majd 2013-ban ők dolgozták ki az emlékezetes nagy váltást: az egyszerűen csak Tomb Raidernek elnevezett rebootot, majd a folytatást, a Rise of the Tomb Raidert is.

Akkor most mi lenne a gond, a brit csapat miért maradna le a folytatásról? Nos, legutóbbi információink szerint a team gőzerővel dolgozik a Marvel-licenc alapú The Avengers játékon. Így abba a fura helyzetbe kerültek, hogy helyettük egy másik csapat fejezi be azt a trilógiát, melyet ők vittek sikerre. Az Eidos Montrealról beszélünk, amely ugyan nagy sikert aratott a Deus Ex: Human Revolutionnal, a folytatás, a Mankind Divided viszont már nem volt mindenki ínyére. Ne felejtsék tehát el egy pillanatra sem a Crystal Dynamics örökségét!

-BadSector-

Amit már tudunk

  • A Shadow of the Tomb Raider lezárja a Lara Croft eredettrilógiát
  • PS4-re, Xbox One-ra, (illetve ezek erősebb verzióira) és PC-re egyaránt megjelenik 2018 szeptemberében
  • Április 27-én a nagyközönségnek is megmutatják a játékot
  • Úgy tűnik, az EIDOS Montreal és nem a Crystal Dynamics a fejlesztőcsapat
  • Mire a játék megjelenik, nagy eséllyel már kapható lesz a most mozikba került Tomb Raider film Blu-ray kiadása
  • Ezúttal semmilyen időleges platformexkluzivitás sem lesz

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu