A játékosok jobb eséllyel helyezkedhetnek el a kiberbiztonságban

A McAfee érdekes felméréssel hozakodott elő…

Ők egy olyan felmérést végeztek, amiben 300 senior biztonsági menedzsert és 650 biztonsági szakértőt kérdeztek meg, és 78%-uk azt mondta, hogy azok, akik videojátékokon nőttek fel és pályakezdők, nagy eséllyel el tudnának helyezkedni a kiberbiztonsági munkavállalók világában.

A válaszadók 92%-a szerint a játék olyan tapasztalatot és képességeket ad át nekik, amiket a biztonságot veszélyeztető fenyegetések keresése közben bevethetnek (logika, állhatatosság, az ellenségek felkeresésének megértése, és frissebb kilátással rendelkeznek a témában az idősebb emberekhez képest). 75%-uk még úgy is alkalmazna játékosokat, ha korábban nem volt a szakmában tapasztalatuk, és 72%-uk úgy véli, hogy a játékokból az IT-szakmába került alkalmazottak kitöltik a hiányos űrt. 46%-uk viszont azt mondta, hogy a következő 12 hónapban nehezen, vagy egyáltalán nem lesznek képesek lépést tartani az összetettebb, nagyobb méretű biztonsági veszélyeztetésekkel.

Az információs technológiához köthető biztonságiak 24%-kal kellene, hogy többen legyenek, hogy megfelelően kezelhessék a rájuk leső fenyegetéseket, de 84%-uk szerint nehéz embert találniuk és 81% úgy gondolja a megkérdezettek közül, hogy ha nagyobb automatizáció (gépek által végzett munka) lenne, a kiberbiztonság sikeresebb lehetne. A McAfee szerint a gépek az egyszerűbb feladatokat elvégezhetnék, míg az emberi figyelem az ismeretlen veszélyek felkutatására hárulhatna. Ha már automatizáció: a válaszadók negyede szerint így több idő lehetne az értékes munkára és az innovációra is koncentrálni lehetne, és 32%-uk azt mondja, hogy a gépiesítésbe való be nem fektetés a cégen belüli képességek hiányára vezethető vissza.

Még szót kell említeni a gamificationről – a magyarra talán „játékosításnak” fordítható kifejezés mögött az áll, hogy a nem játékkal való aktivitásokhoz játékszerű elemeket párosítunk. Ez egy folyamatosan teret nyerő tényező a kiberbiztonságban, ami így egyre jobban teljesíthet a jövőben. (Példa? Capture the flag, bugvadászat, piros vs. kék csapat.) A megkérdezettek 96%-a szerint a játékosítás nagyon is hasznos a cégen belül, és 43% úgy gondolja, hogy így csapatmunkát segíthet elő a gyors és hatékony kiberbiztonságért. A senior menedzserek 77%-a szerint a cégük biztonságosabb lenne, ha több játékosítást alkalmaznának. 57% szerint a játékok használata növeli a tudatosságot, és így az IT-s biztonsági csapat tudja, miként férhetnek illetéktelenek hozzá az adataikhoz.

Magyarul: a játékok nem haszontalanok. Olyan gondolkodásmódot, illetve a veszélyekhez való megközelítési elvet hozhatnak ki belőlünk, ami a kiberbiztonságra átültethető, és ha esetleg csapatjátékosok vagyunk, akkor még könnyebben el tudnánk helyezkedni egy ilyen álláskörben. (Már csomagolunk is.)

Forrás: VentureBeat

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu