Mutant Year Zero: Road to Eden – Egy X-COM-like, tele személyiséggel

ELŐZETES – A The Bearded Ladies, egy vicces nevű fejlesztőcsapat dolgozik a Mutant Year Zero nevű stratégia-szerepjátékon. A fejlesztők régi motorosok a szakmában: olyan címeken dolgoztak, mint a Hitman, vagy a Payday. A felfedezés és a tömérdek taktikai lehetőség a kulcsszavai PS4-re, PC-re és Xbox One-ra egyaránt készülőfélben lévő játéknak.

 

Nincs kétség afelől, hogy az X-COM sorozat igazi iskolát teremtett. Alig több, mint öt év alatt – amióta a licenc visszatért – a taktikai-stratégiai játékok igazi virágkorukat élik: The Banner Saga, Invisible Inc. Shadowrun Returs. Ráadásul imádjuk is az ilyen játékokat. Ez annál is inkább igaz, mert a fejlesztők nem csak lekoppintják a játékmechanizmusokat, hanem sokféle újdonsággal is keverik.

Egy igazi klasszikus!

Sok játékos még nem tudja, hogy a Mutant Year Zero: Road to Eden nem egy új licenc, hanem egy klasszikus papír alapú szerepjáték. A poszt-apokaliptikus jövőt bemutató világ szerint az emberiség, amely testileg és szellemileg is mutánssá vált, emberfeletti lehetőségeket ért el, ugyanakkor sokukból szörnyetegek is váltak.

Csak pár percre van szükség, hogy a Funcom játékába belepillantsunk, hogy rájöjjünk: ennek a játéknak saját személyisége van, illetve különböző pontokon kapcsolódik a hasonszőrű játékokhoz. Nagyon sok figyelmet szentelnek itt a lopakodásnak, amely a játék központi eleme, mielőtt áttérnének a harcra. A zónák szemügyre vételezése valós időben történik, ahogy a karaktereink menedzselése is. Persze a harc során már a hagyományosabb, nyugodtabb, taktikusabb mederben csörgedeznek az események.

Célpont: Eden

A videojáték verzióban megtalálhatjuk majd az 1984-es klasszikus minden elemét, amely a nukleáris katasztrófa utáni emberiség utolsó menedékén, az Arkon illetve az azon túli területeken játszódik. Utóbbiakon már különféle mutánsok és egyéb veszélyek leselkednek ránk, viszont itt is tudjuk megtalálni azokat a nyersanyagokat, amelyek megkönnyítik az életünket.

A The Bearded Ladies csapatával beszélgetve a fejlesztők biztosítottak róla, hogy az összes olyan karakter, akiket a demo videóban láttunk, saját személyiséggel és háttértörténettel rendelkeznek majd ebben a posztapokaliptikus világban. Az X-COM-al ellentétben nem tudunk új katonákat kiképezni, viszont előre generált karaktereink lesznek, akiket ugyan teljes egészében átalakíthatunk, mégis saját történetük és jellemvonásaik lesznek.

Természetesen a célunk nem más, mint a túlélés. A The Ark talán az emberiség utolsó reménye, de szüksége van segítőkre, akik megvédik és nyersanyagokat gyűjtenek, hogy megmaradjon. A legendák egy Éden nevű helyről beszélnek, amelyet még az Ősök alkottak, hogy ők maguk életben maradjanak, és ahol információkat is találni arról, hogy mi történt a világunkkal.

FŐBB JELLEMZŐK

  • Az 1984-es, svéd, papíralapú szerepjáték alapján készült
  • Posztapokaliptikus világ mutánsokkal
  • Két fő helyszín találhat benne az Ark és a Zone: előbbi a bázisunk, utóbbi az azt körülvevő világ, ahol küldetéseket választhatunk.
  • Előre definiált karakterek, saját személyiséggel és háttérsztorival.

Valós idejű

A Mutant Year Zero persze azért halad a korral és a készítők nem teljes egészében a körökre osztott játékmenet mellett tették le a voksukat. Ugyanúgy szabadon fedezhetjük fel tehát a környezetünket, mint a hagyományos szerepjátékokban, maguk a harcok lesznek csak körökre osztottak – kicsit úgy, mint például a Divinity: Original Sinben. A Funcom új címe tehát keveri felfedezés élményét a stratégiai harcokkal.

A valós idejű mászkálások sem egyszerű „bóklászással” telnek majd: úgy fegyvereket, útvonalakat találhatunk, információkat szerezhetünk. Az útközben fellelt barátságok NPC-kkel elbeszélgethetünk, miközben az ellenségesekkel azonnal elindul a körökre osztott harc.

Így jobban meg is tudjuk terveznie a csatákat előre, vagy elkerülni őket, ha éppen azt szeretnénk, vagy más taktikákhoz folyamodhatunk. Például, az egyik harc során, amelyet a fejlesztők bemutattak nekünk, ha felfedezzük a környezetünket, rálelhetünk egy robotra, amelyet átprogramozva megtámadhatja előre az ellenséget, így jóval nagyobb előnnyel indulunk, vagy akár ki is iktatja az ellenséget. Ha körbe nézünk, akkor a csapdákat is kikerülhetjük, vagy jobb felszerelést találhatunk.

Az Arkon belül az egységeinket erősíthetjük, mindenféle fegyverrel felszerelhetjük őket, illetve harci felszerelést is válthatunk, illetve a kompetenciákat is javíthatjuk, vagy újakat tanulhatunk. Konkrét „bázis” egyébként nincs a játékban a la X-COM. A Mutant Year Zeróban a cél az volt, hogy az időnket minél többet a Zónában töltsük és kevésbé az Arkban, tehát épületeket nem húzhatunk fel, vagy fejleszthetünk, mint például a Fallout 4-ben. Az összes épület az elejétől fogva benne lesz a játékban.

FŐBB JELLEMZŐK

  • Valós idejű szabad felfedezés
  • Alternatív megoldások a küldetések befejezésére
  • Rejtett zsákmányok, csapdák, trükkök
  • Különféle nyersanyag vásárlása, amellyel fegyvereket készíthetünk, fejleszthetünk

A mutáns fenyegetés

A körökre osztott összecsapások előtt mindig felkészülhetünk. Karaktereinket a megfelelő pozícióba helyezhetjük el és ez elsődleges fontosságú, hogy a megfelelő előnnyel induljunk a sokszor elég húzós ellennel szemben, lévén hiába áll rendelkezésünkre összesen tizenöt karakter, ugyanakkor a harcok során csak hármat vezethetünk csatába.

Amikor a harc elkezdődik, a körökre osztott játékmenet erősen emlékeztet majd az X-COM címekre, a szokás négyzethálós rendszerrel, a fedezékekkel, taktikai tűzharcokkal. A fegyverek minősége, ereje rendkívül sokat nyom a latban a sikerben. Védekező pozíciót vehetünk fel, különleges lőszereket tölthetünk be fegyvereinkbe stb. Ha pedig embereink netán fűbe harapnak, akkor a következő küldetések egyikére, fokozatosan épülnek majd fel.

Ugyanakkor sok szerepe lesz embereink mutáns képességeinek is. Például egyik disznófejű mutáns emberünk olyan speciális képességet tud felvenni a harc során, hogy megkeményíti a bőrét, így sokkal több lövést tud felfogni. A kacsafejű társunk (igen, leírva kicsit vicces) sokkal hatékonyabb, amikor hosszabb távokat kell bejárni. A mesterlövész puskájával elég gyorsan tudunk jól elhelyezkedni, és távolról kipécézve intézni el az ellenséget. Érdemes tehát a mutáns képességeit mindegyik csapattagunknak kiaknázni.

Ennyi fért bele ebbe az igencsak hosszúra nyúlt előzetesbe, így nincs más hátra, minthogy várjunk az egyelőre még ismeretlen dátumú megjelenésre.

-BadSector-


Kiadó: Funcom

Fejlesztő: The Bearded Ladies Consulting

Stílus: Stratégia, Turn-Based, RPG

Megjelenés: 2018.

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu