Ghost of Tsushima – Mongolok kíméljenek

ELŐZETES – A Paris Games Weeken bejelentett játék, a Ghost of Tsushima egyedi történetet kínál. Ez már önmagában figyelemre méltóvá teszi a Sucker Punch (inFAMOUS) játékát, de több is van a háttérben, ami miatt érdemes lesz a (talán egyik utolsó nagyobb?) PlayStation 4-exkluzívra odafigyelnünk még úgy is, ha talán nem látjuk az E3-ig már.

 

A PlayStation Experience-en elég sok részletet megtudtunk a játékról, amiről Nate Fox (kreatív rendező), Jason Connell (művészeti rendező), Billy Harper (animációs rendező) és Ryuhei Katami (producer) beszélt az anaheimi esemény során. Harper szerint a kihívás a mongol kán hangjának megtalálása volt, és a Sucker Punchnak segített egy japán csapat a trailerrel, hogy tiszteletben tartsák az ottani kultúrát. Katami szerint valami már törlésre is került, de nem lett tisztázva, hogy micsoda. A trailer direkt lett olyan, amilyen, és a vihar is utalás valamire. A fejlesztők motion capture rögzítést is használtak négy lóhoz, amit három ember követett a rögzítés érdekében. Ez egy teszt volt, ami bevált, úgyhogy a megközelítés megmarad a fejlesztésben.

Nemfamous

A Sucker Punch azért tért el az inFAMOUStől, mert azt túl sokáig csinálták, és bár Harper szerint a váltás kockázatos lépés volt, megérte nekik: amikor nekiálltak, elég sok előmunkálat elkészült egy hónap alatt, mivel izgatottak voltak. Fox szerint naponta tanulnak valamit, hiszen egy múltbéli, eltérő helyszínt próbálnak rekreálni a játékban – ezzal Katami is így van, mivel Tsushima egy elvontabb hely még Japánon belül is.

Történetileg bár valóságra törekszik (a mongol invázió, ha nem tévedek, 1274 és 1281 között történt Japánban), egyedi lesz a Sucker Punch története, kitalált karakterekkel és eseményekkel, és emiatt lehetnek Edo-korszakbeli, azaz 1603 és 1868 közötti szamurájkosztümök, ugyanis Connell az ilyen időszakban játszódó filmeket kedveli. Amúgy kétszer látogatta meg a csapat Tsushimát feltérképezés céljából (két különböző csoporttal) – másodszor épp egy mongol invázióra emlékező rendezvény során tették ezt, és még egy ottani gimnáziumba is betekintettek a mongol emléktárgyak miatt.

Ott találkoztak Nagamasa Sou-val, aki a Sou-klán leszármazottja, és az invázió időpontjában ők irányították a szigetet. Az ottani hagyományok szerint névjegykártyát cseréltek, de Harperé felbukkant a Tsushima Shinbun napilapban. Ezzel Harper úgy gondolta, hogy ki lesz rúgva, de mivel senkinek sem bukkant fel az amúgy az orruk előtt levő információ, a játék nem szivárgott ki.

Egyedül nem

A Sucker Punch több emberrel is együttműködik, így a buddhizmusban és shintóban jártas profit is bevetik a tökéletes élmény miatt, de a játék logójában a mon (családi fejdísz) kitaláció. Connell koncepciói közül Katami a legautentikusabbat választotta ki, figyelembe véve Tsushima hegyeit is. Elvileg ez „Jin Sakame” családi fejdísze – esélyes, hogy ezzel megtudtuk a játék főhősének a nevét? Fox kérdése, miszerint japán párbeszéddel játszanák-e a játékot, a közönség által pozitív fogadtatásra talált. Ez jól jöhet mindenkinek: a japánok hamarabb megkapják a játékot (hiszen kevesebbet kell lokalizálni), és a fejlesztés is rövidebb ideig tarthat (ugyanis nem valószínű, hogy angol szinkront is készíteni kell).

A túlélő szamuráj a mongol invázióban ütős lehet, de még kérdéses, hogy 2019-ben (már ha akkor lesz a megjelenés) miként fog szuperálni. Akciójáték, egyedi ízesítéssel, de vajon a közönség mennyire lesz rá vevő? A Nioh láttán esélyes, hogy eléggé.

-V-

FORRÁS: Konzolok Szervíze

Ettől lehet sikeres

+ A Sucker Punchtól nem nagyon látunk gyenge játékot
+ Egyedi történet és elképzelés
+ Szemmel láthatólag tisztelik a kultúrát

Ettől még csalódás lehet:

– Talán túl későn érkezik a PlayStation 4 életciklusában?
– „Túl japán” lehet egyeseknek?
– Miként állja meg a helyét az akkortájt megjelenő játékokkal szemben?


Kiadó: Sony Interactive Entertainment

Fejlesztő: Sucker Punch

Stílus: Akció, kaland

Megjelenés: TBA

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu