Október 26-án végre megjelenik 8 év várakozás után a legendás western játék új része, ebből kifolyólag a marketing gépezet is nagyon felpörgött a játék körül. Az első hivatalos gameplay videó a játék néhány adott szegmensére fókuszál, és azokat igyekszik részletesen bemutatni, ebből szedtünk most össze nektek mindent, amit tudni érdemes.
A Read Ded Redemption 2 minden eddiginél részletesebb lesz és messze több lehetőséget kínál majd az interakcióra nem csak az elődjénél, de a zsáner számos más játékánál is, miközben igyekszik az akciót, a történetmesélést, és a játékmenetet új, érdekes módokon ötvözni.
A játék azt a pillanatot próbálja megfogni és hűen bemutatni, amikor épp az alkonya volt már a törvényen kívüliek világának, és egy új világ volt megszületőben. Ezt pedig teszi egy óriási nyitott világban, amely jóval változatosabbnak tűnik már első ránézésére is az elődénél a maga hegyvidékeivel, sötét mocsaraival, gyönyörű erdőivel, kietlen sivatagjaival és élettel teli városaival.
A közösség
A főszereplő Arthur Morgan, aki egy olyan csoportosulásnak a vezetője, mely csupa törvényen kívüliekből áll és megpróbálnak a változó világ, a civilizált világ nyomásai elől menekülni – egyébként ennek a csoportosulásnak a része az első rész főhőse, John Marston is.
A videóból ítélve ennek a közösségnek nagy szerepe lesz és komoly hatása a játékmenetre, hasonlóan például az Assassin’s Creed III tanyasi részeihez. Itt is menedzselnünk kell majd ugyanis a kis közösségünket, különféle módokon (például pókerjátékokkal, beszélgetéssel) interakcióba léphetünk majd a tagokkal, javíthatjuk az általános morált az élelemellátással (itt fontos szerephez jut majd a vadászat is, a történet folyamán pedig gyakorlatilag mindenkit megismerhetünk, főként a hozzájuk tartozó feladatok és küldetések folyamán.
Interakció
A játékmenetet a Rockstar minden módon igyekszik elmélyíteni. Nem csak a fegyverforgatás lesz majd az egyetlen módja, hogy más általános karakterekkel a városokon belül, vagy kívül interakcióba lépjünk. Köszönhetünk majd az úton a szembejövő lovasoknak, balhéba keveredhetünk a helyi keménylegénnyel, megfélemlíthetünk másokat, ezzel feladásra késztetve őket és így megkímélve az életüket, vagy akár kihúzhatjuk a gyufát a körzet sheriffjénél is, hogy aztán pisztolypárbaj által nézhessünk vele szemben.
Úgy tűnik, hogy az első Red Dead Redemptionből és a GTA V-ből ismerős Strangers & Freaks miniküldetések visszatérnek, és számos karakter sorsáról lesz majd lehetőségünk dönteni a világban. Az utunk során barátokat, vagy akár ellenségeket is szerezhetünk, ez pedig mind rajtunk áll, ahogy az is, hogy békésen próbálunk majd megoldani egy helyzetet, vagy inkább a revolverhez folyamodunk. Mi formáljunk Arthur személyiségét, mi döntjük el, mennyire lesz tiszteletreméltó a karakter.
Harcrendszer
Mind a közelharc, mind a pisztolyos lövöldözés rendszere egy óriási lépést tett előre, hogy a harcrendszer minden pillanatban mélynek és szórakoztatónak hasson. Például immáron minden egyes lőfegyvernek teljesen egyedi karakterisztikája van, a visszarúgás erejét és módját, valamint az újratöltést is beleértve, ez pedig segít a realisztikusabb és hihetőbb pisztolyharcok megteremtésében, ami fokozza a játékban való elmélyülést.
Állatvilág
A The Legend of Zelda: Breath of the Wildhoz hasonlóan itt is eltérő tulajdonságokkal fognak rendelkezni a különböző hátasok, továbbá alapesetben mindegyik a nulláról indul majd, azaz eleinte nehézkes lesz kezelni őket és kevésbé fognak engedelmeskedni a játékosnak. Ahogy azonban majd nő a kötelék a lovas és a hátas között, úgy javul majd a ló irányíthatósága is. Emellett felszerelhetjük majd különböző nyergekkel, melyekben pl. a vadászatok során ejtett zsákmányainkat tudjuk majd eltárolni.
Mint az már korábban elhangzott, a vadászatnak is fontos szerepe lesz a játék körforgásában, hiszen a zsákmányokkal segíthetjük a közösségünket, vagy ezek eladásával pénzt is kereshetünk majd. Utóbbira egyébként sok helyen lehetőség lesz, például az általános boltokban, a puskaművesnél, vagy éppen a szalonokban. Az állatvilág sokkal változatosabb és intelligensebb lesz, mint valaha, a The Witcher III-ban látott nyomkövetés pedig itt is szerepet kap majd.
A folytatásban…
A következő videó a küldetésekre, aktivitásokra, az ellenséges bandákra, a rablásra, és megannyi egyéb apróságra fog fókuszálni – mint például a precíz lövészet (Dead Eye rendszer) evolúciójára.