ELŐZETES – Takuya Kimura a főszereplője annak az új játéknak, amelyet a Ruy Ga Gotoku fejleszt, ugyanaz a csapat, akik a Yakuza-sorozatért is felelősek. A Sega exkluzív PS4 játék sok tekintetben merít a Yakuzákból, csak most nem egy japán maffiózót, hanem egy magándetektívet alakítunk, aki egy sorozatgyilkos után nyomoz – egyre kétségbeesettebben…
A rendkívül szerencsés japánok már december játszhatnak ezzel a rendkívül ígéretesnek tűnő játékkal, tőlük nyugatabbra egyelőre még csak jövőre érkezik ez a cím egy egyelőre bizonytalan időpontban. A jó hír, hogy szinte biztos, hogy nem maradunk ki belőle, legalább is ezt ígéri a Sega a Ryu Ga Gotoku csapata által fejlesztett PS4 exkluzív Project Judge-ról (ez még csak munkacím és változhat a jövőben, Japánban Judge Eyes a játék címe).
A Yakuza „szelleme” járja át ezt a játékot is…
Hogy mennyire tekinthető „újnak” ez a játék, azért az egy érdekes kérdés… A játék ugyanis rengeteg játékelemet átvesz majd a Kazuma Kiryu kalandjait bemutató híres sorozatból, ami assetekre, animációkra, környezeti kidolgozásra, sőt, még történeti elemekre is vonatkozik. Ez persze nem feltétlen baj, csak sok tekintetben jobban hasonlít a játék egy Yakuza spin-offra, mint egy vadonatúj címre.
Persze, ahogy azt már megszokhattuk a japán cégtől, a történetnek óriási jelentősége lesz és várhatóan alaposan kidolgozzák azt a fejlesztők. Olyannyira ügyelnek majd a történet, az átvezetők minőségére, hogy helyi ismert színészek (Akira Nakao, Kenichi Takito, stb.) adják majd hangjukat és motion capture technológián keresztül külsőjüket a mellékszerepekhez is, a főszereplő pedig nem más lesz, mint Takuya Kimura, aki saját hazájában igazi sztárnak számít: egyaránt híres színész és helyi popsztár.
Egy „veszett” sorozatgyilkos nyomában…
A történet Takayuki Yagamiról, egy igazán különleges magánkopóról szól, aki karrierje egyik legkomplikáltabb ügyét kapja meg: egy igazi „veszett” és különlegesen brutális sorozatgyilkos után kell nyomoznia. Ez egy olyan ügy, amely ráadásul régi sebeket szakít fel nála még abból az időszakból, amikor még ügyvéd volt, lévén évekkel ezelőtt és egy olyan fickót védett, aki neki köszönhetően úszta meg a börtönt, hetekkel később pedig egy új gyilkosságot követett el, ezáltal hősünk ügyvédi hitelét és karrierjét tönkre is tette. (Igen, kicsit naiv a sztori…)
Ehhez a fősztorihoz természetesen most is rengeteg mellékszál és mellékküldetés kapcsolódik, illetve fut párhuzamosan, ezáltal igazi komplex, izgalmas japán világot tárva elénk. Már megszokhattuk, hogy ezen a téren a Ryu Ga Gotoku mindig is rendkívül igényes és nagyon úgy tűnik, hogy a japán fejlesztők most sem okoznak majd csalódást.
Kalandjaink ismét a Yakuzából jól ismert Karmurocho-ban, Tokió „vörös negyedében” játszódnak, az különféle helyszínek, utcák tehát mind ismerősek lesznek. A játék demójában – melyet a Tokyo Game Show-n is ki lehetett próbálni – gyakorlatilag az egész város bejárható és eléggé egyértelmű, hogy a Yakuzákból „reciklált” tartalommal van dolgunk (mint például a jól ismert Clug Sega szórakozóhely.) Ez nem feltétlen tragédia persze, de azért akik mostanában nyomták végig a Yakuza 0-át, a Kiwamit és a Kiwami 2-őt, szerintem örültek volna egy újabb helyszínnek…
Adok-kapok
A játék struktúrája is követni fogja a Yakuzákat, ebbe pedig a rendszeres harcok is beletartoznak. Pozitív változás viszont hogy Kazuma Kiryu csetepatéihoz képest dinamikusabb és keményebb összecsapásokban kell részt vennünk, illetve a felvonultatott harci stílusok is változatosabbak lesznek.
Ezek között szerepel majd az újfajta, „Heat” nevű speciális stílus is, amellyel különösen durva támadásokat tudni majd bevinni a ránk támadó japán bűnözőknek. A támadások, ütések, rúgások erejét egyébként az is befolyásolja, hogy milyen tárgyakat, vagy fegyvereket használunk, illetve az ellenfél pozíciójától és a sajátunkétól is.
A harcrendszer ezúttal állítólag „jobban” kihasználja a PS4 gombjait is, bár arról nem szól a fáma, hogy konkrétan mik a különbségek, szóval lehet, hogy ez csak marketing bullshit.
Fedezd a várost!
Természetesen most is szabadon bejárhatjuk majd a várost, illetve nem fognak hiányozni minijátékok sem, vagy a főszereplő különféle képességeit fejlesztő lehetőségek sem. E képességek egy része szintén ismerős lesz majd a Yakuzából, azonban a fejlesztők újakkal is megbolondítják majd a játékot.
Hogy milyen újdonságokra számíthatunk? Mivel a főhős magánkopó, így többször is rajzolhatunk, illetve használhatunk különféle fantomképeket, amelyhez egy scanner segítségét is igénybe vehetjük. Emellett a lopakodásnak is kiemelt szerepe lesz, például akkor is, amikor gyanúsítottakat kell követnünk, ha pedig észrevesznek minket (vagy eleve olyan helyzetbe kerülünk, hogy már tudnak rólunk) akkor egy QTE-nyomkodós üldözésben kell részt vennünk (kicsit úgy, mint például a Heavy Rainben, vagy a Detroitban).
Lesz még kikérdezés is, de ez sajnos még nem szerepelt a már említett TGS demóban, így nincs sajnos információ róla, hogy ezt hogyan oldják majd meg.
Végül detektívmunkánkhoz tartozik majd a fényképek készítése és felhasználása, amelyekre bizonyos helyzetek, történeti fordulatok során szükség lehet majd.
Persze a sok munkához és bunyóhoz fittnek kell lenni, hősünk pedig Kazuma Kiryuhoz hasonlóan a japán konyha nagy rajongója, szóval ő vele is időnként be kell térnünk helyi vendéglőkbe és gyorséttermekbe, hogy feltöltsük az energiáit.
Reenter the Dragon!
A Yakuza 6-hoz hasonlóan ismét a Dragon Engine szolgáltatja majd a játék motorjának alapjait, melynek köszönhetően rendkívül részletes környezetben és arckidolgozásokban gyönyörködhetünk majd a játék során. Az utcákon tömérdek ember sétál, járkál, beszélget majd – csakúgy, ahogy ezt minden színvonalas open world játéktól elvárhatjuk. A szereplők kidolgozottságán pedig természetesen az átvezető jelenetek során táthatjuk majd el a szánkat. Egyedül az animációknál kissé lelombozó, hogy bár színvonalasok, viszont mintha egy az egyben ezeket is a Yakuzából ollózták volna ki.
Nagyon úgy tűnik tehát, hogy ez a játék – bár érdekesnek, izgalmas nyomozásnak ígérkezik – helyenként kőkemény akcióval dúsítva, azért azok Yakuza-„maradványok” NEM „csak nyomokban fedezhetők fel”… Ha egy új kalandot ez megér nektek, akkor érdemes lesz majd számolni a jövő évi nyugati megjelenéssel…
-BadSector-
Kiadó: Sega
Fejlesztő: Ryu ga Gotoku Studios
Stílus: Akció, kaland
Megjelenés: TBA