VÉLEMÉNY – Adatbányászok szerint a Nintendo egy új Nintendo Switch modellen dolgozik, ami egy korábbi platform stílusát követi, és állítólag két kijelzővel rendelkezhet ez a kiadás. Ezért is a címben a gúnyosnak is szánt DSwitch – vajon ez lesz belőle, esetleg csak egy erősebb modell?
Most egy kicsit furcsa felütéssel kezdek – „Tudta?” Az új XCOM adatlopó. (Röviden: spyware, adatküldés, mindez a GDPR ablak felugrása előtt. Erről majd külön szó lesz, emiatt pedig a „teszt” erősen negatív pontszámot fog kapni, mert az ilyen ellen fel kell emelni a szavunkat.)
Két képernyős Nintendo Switch?
2004. november 21-én rajtolt el Észak-Amerikában (december 2-án Japánban, illetve 2005. március 11-én Európában is) a Nintendo DS. (DS = Dual Screen, magyarul két kijelzős.) Egy érintőképernyős platform volt, ami akkora siker lett, hogy a PlayStation 2-től, a világrekordertől egy millióval maradt el az értékesítésekben; a DS lemosta a pályáról a rivális PSP-t (ami azért fogyott), aztán a 3D-vel erősítő Nintendo 3DS 2011-ben még inkább kiütötte a PlayStation Vitát. A 3DS nem hivatalosan, de kb. tetszhalott. Mindenki a Switch-re fejleszt – a 3 éves hybrid platform most rommá veri a PlayStation 4-et és az Xbox One-t, amik már az utódra (PlayStation 5, Xbox Series X – Xbox Series S?) várnak.
A ResetEra fórumon az adatbányászok kielemezték az új Switch firmware-t, és szerintük több Switch modell is érkezhet. Ezek között lenne egy két kijelzős is. Persze ez nem teljesen biztos, hogy igaz is, mert a találatok között van egy csak dokkolt konzol (Calcio kódnévvel), és egy nem hordozható változat is (Copper). A Twitteren azt is látni, hogy az új, 10.0.0 firmware kezdetleges támogatást nyújt egy új hardvermodellnek, az nx-abcd-nek. A Nintendo Switch Lite utolsó négy betűje abcc (kódneve Hoag), a Copper/Calcio duóé pedig abcb volt.
Az adatbányászok szerint ezek az elnevezések mögött egy elmélet áll. A kezdőbetű például a handheld típusára vonatkozik. C = konzol, H = handheld, I = integrált, azaz hybrid. Az alap Switch kódneve Icosa volt = hybrid, konzol, I, C. A felfrissített Switch modellé Iowa. A Switch Lite esetében pedig a Hoag-ból a H tényleg arra utal, hogy csak handheldként használható. de az nx-abcd-vel nem sokat lehet kezdeni… ám a talált adtok szerint ennek az új modellnek lesz egy másodlagos kijelzője, ami csak ezen a modellen lesz megtalálható.
Lehetséges, hogy a Nintendo a 3DS formájába akarja a Switch „belét” önteni? Ezzel két kijelzős megoldást kapnánk, és ennek papíron úgy lenne értelme, hogy az egyik képernyőre letolják például a kezelőfelületet vagy a háttérinformációkat (az alsóra), míg a felsőn magát a játékot látjuk, és akkor ezt össze lehetne csukni (kagyló formájú, mint a régi mobilok).
Erősebb Nintendo Switch?
A másik ötlet, amiről pletyka szintjén már volt szó a hírekben is (majd a Nintendo megerősítette, hogy 2020-ban nem terveznek új Switch-et kiadni), egy erősebb modellre vonatkozna, a Switch Pro-ra. Ezzel kapcsolatban én nem látom értelmét ennek. A Nintendo 3DS-ből is volt egy bizonyos New Nintendo 3DS. Ebből a modellből volt egy XL verzió is (múlt időt használok, mert már nem gyártanak ilyet), de akkor jöhetne a kérdés, hogy hány New 3DS-exkluzív játék készült: NÉGY. (Fire Emblem Warriors, Minecraft: New Nintendo 3DS Edition, Runbow Pocket, Xenoblade Chronicles 3D) Több RAM, fejlettebb CPU, támogatás kb. nincs.
És pont ezért gondolom azt, hogy a Switch Pro megjelenésével hasonló szituációban lenne a Nintendo: megosztó lenne egy ilyen hasonló modell, és most, hogy a platform menetel, nem jó ötlet belassítani a terjeszkedést még úgy sem, hogy a Switch játékai viszonylag drágák. (Fun fact: a főszerkesztő szerint lenne értelme. Szerintem csak akkor lenne, ha a régi modellt leváltva jelenne meg az új, de azonos áron.)
Még van itt két kérdés, amire azt az ukázt kaptam, hogy válaszoljam meg: „Érdemesebb-e helyette tényleg ezt a dualscreen megoldást alkalmazni?” Nos, itt a kijelző méretén múlik, illetve azon, hogy mekkora kihasználtsága lenne ennek az egésznek. Ha pedig dokkolni nem lehet ezt a modellt (valószínűleg nem lehet, mert akkor a TV, hogy a csudába ábrázolna egyszerre két kijelzőről…?), akkor viszont a fejlesztők akarata lenne befolyásoló, hogy ők mekkora mértékben alkalmaznák mind a két kijelzőt. Ehhez a játékokat át kellene programozni, ha portokról van szó. Most pedig nem kell a sima Switch és a Switch Lite esetében. Röviden: itt is a nem felé hajlok – maximum a first-party, exkluzív címek használnák ki. Ezzel a 3DS rétegét céloznák meg, de ott egy új platform kellene, nem pedig a Switch-et kéne átfaragni úgy, hogy ártson az eladásainak.
„Egyáltalán most a Switch után és a[z Xbox] Series X/PS5 ismeretében milyen irányba lenne érdemes a Nintendónak menni?” Itt belekötök a kérdésbe: most még nem szabad az utánra tervezni. A konzol féluton jár, aszinkron módon az XSX/PS5-höz képest. Ha az a két új vas drága lesz, a Switch továbbra is berámolja az első helyeket. A Nintendo ha keverni tudja a hordozhatóságot a teljesítménnyel, akkor a következő generációban is megtartja a helyét – a Wii U-nál a két kijelzővel (TV + GamePad) buktak már egyszer. Nem nagyon kell túlzottan kísérletezni – a Switch-csel megszólították a közönséget. Néha a legjobb, ha erre építve folytatják, amit elkezdtek, és a DS-3DS átmenet is ilyen volt. Csak itt nem lesz visszamenőleges támogatás. Nos, pár nap múlva kifejtem ezt az XCOM-os témát.
Forrás: TechRadar, Wikipédia, Gameindustry
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!