Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes – A Suikoden után szabadon?

ELŐZETES – A Suikoden alkotói egy új RPG megvalósításán törekednek. 14 évvel a sorozat ötödik fő része (és nyolccal az utolsó, csak Japánban megjelent spin-off) után a csapat valami újat akar. Mivel a Konami mostanában nem nagyon akar új játékon a PES-en kívül, érthető, hogy valami mást kell csinálniuk.

 

A tokiói központú Rabbit & Bear Studios áll a projekt mögött, és az Eiyuden Chronicle fejlesztését Yoshitaka Murayama (a Suikoden első két részének forgatókönyv-írója), Junko Kawano, Osamu Komuta, illetve Junichi Murakami vezeti. Ez a kvartett a Suikoden veteránjait takarja, viszont ez lesz az első alkalom, hogy a négyes közösen dolgozhat majd valamin együtt, sőt, Murayama és Kawano legutóbb 1995-ben közösködött, ugyanis ’95 decemberében jelent meg Japánban a Suikoden első része PS1-re.

Dolgozhat, ugyanis egy Kickstarter-kampányt szeretnének. Ezt július 27-én, magyar idő szerint este 6 órakor indítják el, és fél millió dollár (másfél milliárd forint) lesz a céljuk a PC-s verzióhoz, de lesz egy stretch goal is, hogy PlayStation 5-re, Xbox Series X-re, és Nintendo Switchre (ebből egy új verzióra, ha addig az is megvalósul…) kihozhassák az RPG-t. A kampány kezdetekor egy videó is lesz (ez az iromány 26-án született meg), úgyhogy ez talán a bekezdés alatt meg is bújik.

 

Száz hős céljai

Murayama szerint az első dolog az volt a fejükben, hogy ideje egy igazán érdekes játékot csinálniuk, olyasmit, amit őt akarnak, és a Kickstartert azért választották, hogy a játékosokat figyelembe vegyék, és minden jog (tervezés, világ, történet) náluk maradjon. Murayama a Gematsunak még elmondta, hogy az Eiyuden Chronicle a háborúról szól, és azon belül is száz hős céljairól és érzéseiről, így több szemszöget és a háború mögötti indokokat is megismerhetjük, és ebből alakul ki a dráma: több, eltérő élettörténetű ember összejön harcolni. A karakterek nem élettelen figurák – lelkük van, és meg kell védeniük azt, amiben hisznek.

A harcmezőn túl a nem harccal foglalkozó specialisták, kutatók és más „hősök” is megemlítendőek, ugyanis rajtuk is múlhat egy összeütközés sikere. A döntéseink pedig a túlélésüket is befolyásolhatják, és mindenki eltérő dologban jó, így kiegyensúlyozott csapatot kell alakítani. Lehet például a bányászatra vagy a felfedezésre is építeni, és ez a fejlődést érintő hurkot is módosítani fogja (csinálunk valamit, jutalmat kapunk, amíg szintet lépünk, kezdjük újra). A száz fős hadsereg kialakítása rajtunk múlik.

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes

Mindegyik új karakterrel a „városerődítményünk” mérete és képessége is növekszik. A csapat növekedésével több feladatkör is megnyílik (pl. séf, kovács), és bár nem mindenki fog fegyvert ragadni, a szerepük kihat a harci teljesítményre. Egyes céhekhez (guildekhez) is csatlakozhatunk, amivel a városunk kinézete és képességei is módosulni fognak. A több ember pedig a hógólyó effektus révén erősít mindent. A szintlépéseknél új keresedelmi lehetőségek nyílnak, de az ellenfeleink és a tolvajok véletlenszerűen megtámadhatják a városunkat a hátráltatás érdekében. Falerősítés vagy a fejlődés gyorsítása? Rajtunk áll, és minden döntés eltérővé teszi mindegyik végigjátszást, és mindennek következménye lesz. Ez pedig mind a jéghegy csúcsa, állítja Murayama.

  • Sztori: Yoshitaka Murayama (SuikodenSuikoden IIThe Alliance Alive)
  • Karakter design: Junko Kawano (SuikodenSuikoden IVArca Last)
  • Rendszer design and vezetés: Osamu Komuta (Suikoden TierkreisSuikoden TacticsArca Last)
  • Művészeti vezetés és produkció: Junichi Murakami (Castlevania: Aria of SorrowOZ)
  • Zeneszerző: Michiko Naruke (Wild Arms series), Motoi Sakuraba (Tales of series), and more.

A stúdió

A Rabbit & Bear Studiost március 26-án alapította Murayama, és a mottó egy kérdés: mi az, amit a játékosok igazán szeretnének? Ezt szerinte az alkotóknak nem szabad elfelejteni – mindig is arra kellene összpontosítaniuk, amit a játékosok akarnak. Talán ezért is lesz az Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes egy óda a JRPG műfaj PS1-es időszaka előtt: klasszikus JRPG-s felfedezés, 2,5D-s grafikájú harcok, pixelalapú karakterek, illetve a háborúról és barátságról szóló történet vár ránk. A harcok körökre osztottak lesznek, és maximum hat csapattag fog küzdeni.

A bossfightok dinamikusak lesznek változó kameraállásokkal (a környezettől függően forogni fog). A történetért Yoshitaka Murayama (Suikoden, Suikoden II, The Alliance Alive), a karakterdizájnért Junko Kawano (Suikoden, Suikoden IV, Arca Last), a rendszerek tervezéséért Osamu Komuta (Suikoden Tierkreis, Suikoden Tactics, Arca Last), a művészeti irányzatért Junichi Murakami (Castlevania: Aria of Sorrow, OZ), a zenéért pedig Michiko Naruke (Wild Arms-sorozat), Motoi Sakuraba (Tales of-sorozat) lesz a felelős.

A történet

Allraan kontinensén játszódik a történet, ahol sok állam eltérő kultúrákkal és értékekkel bír. A kardcsapások és a mágikus „rúnalencsék” határozták meg a terület történetét, ahol az emberek, az állatemberek (beastmen), az elfek és a sivatagi emberek próbálnak együtt élni. A Galdean császárság nagy hatalomra tett szert, és felfedezett egy olyan technológiát, ami a rúnalencsék mágiáját felerősíti, és most a kontinensen egy olyan kincset keres, ami még inkább megnövelheti a császárszág hatalmát. Eközben Seign Kesling, egy fiatal, tehetséges császári katonatiszt barátságot köt Nowával, egy kies faluból származó fiúval, de gyorsan háborúba keverednek, ami miatt újra kell gondolniuk, hogy mit hisznek igaznak és helyesnek, és mit nem.

A karakterek

Nowa (saját név is lehet)

  • Nem: Férfi
  • Kor: 17 éves
  • Otthon: Egy távoli falu a League of Nations-ön belül
  • Kedvenc étel: Bármi, amiben hús van

A 17 éves Nowa lesz nagy eséllyel a főszereplő, akit közvetlenül irányíthatunk, mert a nevét módosíthatjuk. Csatlakozik az ENSZ által kezdeményezett felfedezőosztaghoz, talál egy ősi rúnalencsét, de nem számít arra, hogy a felfedezés kirobbantja a háborút az ENSZ és a Galdean császárság között – ekkor a határőrséghez szegődik.

Seign Kesling

  • Nem: Férfi
  • Age: 18 éves
  • Otthon:  Egy nemesi ház Galdean császárságban
  • Kedvenc étel: Tojásrántotta

Harcban hűbelebalázs, de jó szívű. Seign Kesling a trónörökös után a második volt a Kesling-ház ranglétráján (a Galdean császárszágban), de a bátyja meghalt a harcmezőkön. A katonai akadémiát kiválóan teljesítette, és ő is a rúnalencse keresésén dolgozik osztagvezetőként, és Nowával gyorsan összebarátkozik. Stratégiai gondolkodású, és a tiszta lelkét sokan félreértelmezik, mintha hideg szíve lenne.

Marisa

  • Nem:
  • Kor: 16 éves
  • Hivatás: Az egyik Őr, aki az erdőre vigyáz
  • Favorite Food: Sült csirke, gyógynövényekkel

Marisa egy fiatal tagja az Őröknek (Guardians – mindössze 16 éves), akik az erdőket védik, de tiszteletben tartják a külvilág kultúráját és technológiáját – ami nekik is kedvező, integrálják. A Galdean császárszág és Nowa is szeretné, hogy hozzájuk csatlakozzon – ezen sok múlhat.

Melridge

  • Nem: Férfi
  • Kor: 27 éves
  • Hivatás: A természettudomány tudósa
  • Kedvenc étel: Kacsaleves

Melridge a természeti történelemre szakosodott – mindent tudni akar a világról, és emellett a taktikában is élen jár… igaz, a háborút a lehető legfeleslegesebbnek tartja.

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes

Garr

  • Nem: Férfi
  • Kor: 32 éves
  • Hivatás: Zsoldoskatona
  • Kedvenc étel: Palacsinta tejszínhabbal

Garr egy veterán állatember harcos, aki a klánjával zsoldosként tengeti életét. A brutalitás és a tapasztalat miatt jó, ha minél több van belőlük, de mivel egyesével bérlik fel őket, akár egymással is megküzdhetnek.

Lian

  • Nem:
  • Kor: 16 éves
  • Otthon: Egy harcművészeti dodzsó
  • Kedvenc étel: Agyonfűszerezett ramen

Lian elmenekül otthonról, miután a császárság az ENSZ földjét lerohanja. Terve nincs a legnagybb város megtalálásán kívül. Itt összerohan a főhőssel és bajtársaival. Mivel egy dojóban nőtt fel, hamarabb megtanulta a körbepörgő rúgást mint járni. De nem olyan hamar mint Chuck Norris.

Mio

  • Nem:
  • Kor: 27 éves
  • Otthon: Távol-kelet
  • Kedvenc étel: Bambuszba csomagolt sasa gombóc

Mio egy kardforgató, bölcs hölgy, aki ritkán beszél, de akkor bölcseket mond, és sokan mesterként hívják körülötte, de néha ő is oltári nagyot hibázik.

A játék megjelenése 2022 őszén várható.

-V-

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu