Azzal vádolja Thomas Mahler a fejlesztőket, akik túlhypeolják a játékaikat.
Thomas Mahler a Moon Studios vezérigazgatója, továbbá a stúdió két Ori játékának rendezője. Ő a ResetErán egy olyan posztot írt, aminek már a címe is figyelemre méltó: „Miért bíznak meg és bocsátanak meg a játékosok a kígyóolajeladóknak?” (Itt a kígyóolaj kifejezés negatív értelmű, és a gyenge termékekre alkalmazható.) Mahler több embernek is nekiment: Peter Molyneux (Fable, Populous, Black & White...), Sean Murray (No Man’s Sky) és a CD Projekt RED (főleg a Cyberpunk 2077 miatt) nem menekült előle.
Az érintett feleket Mahler hazugságokkal és félrevezetéssel vádolta meg, mert olyan funkciókat ígértek a termékeikbe, amik nem léteztek a végleges, bolti játékaikban, félrevezetve a játékosokat és a sajtót, és utóbbi szerinte minden egyes alkalommal szemet huny a téma felett. Kiemelte, hogy nem keseredett meg, és akinek nem inge, ne vegye magára, de a hazug emberekkel illetve azokkal, akik nyíltan megtévesztenek másokat, nos, velük már baja van. Szerinte minden Molyneux-val kezdődött, mert ahelyett, hogy a termékéről beszélt volna, inkább azt fejtegette, hogy mi lehet belőle, amivel izgalmat kelthet a közönségben… ami csak addig korrekt, amíg nem fizetünk a játékért, ami aztán messze nem az volt, aminek Molyneux szerette volna azt.
Murray Mahler szerint Molyneux-tól tanult, és ő imádta a rivaldafényt, és a megjelenésekor a No Man’s Sky messze nem az volt, aminek Murray felhypeolta azt (majd nekiment azoknak is, akik megbocsátottak a Hello Gamesnek). Itt gúnyosan megköszönte Geoff Keighley-nek (The Game Awards), és szerinte ez a viselkedés biztosan segít a játékipar erősödésében. Utána a CD Projekt RED csak töredékében valósította meg a Cyberpunk 2077-et, mert több dolog is hiányzott belőle. A cég PR-osai Molyneux-tól és Murray-től átvett mindent. Mindegyik CDPR-os videó úgy festette le a játékot, hogy az lenyűgözzön minket, és majdhogynem azt mondták a Cyberpunk 2077-ről, hogy meggyógyítja a rákos betegeket. Szerinte ne tűzzenek ki olyan célokat a fejlesztők, amiket nem tudnak megvalósítani, és azt akarja, hogy „k____ra ne hazudjanak neki”, mert „ki____nak a játékosokkal és az újságírókkal” és „a többi fejlesztővel”.
Mahler aztán a Gamesindustry-nak eljuttatott egy közleményt, amiben bocsánatot kért a ResetErás posztjáért, mert nem a megfelelő platformot és hangnemet választotta. Azt akarta, hogy a jelenlegi hypekultúra negatívumait kibeszélhesse, mert a fejlesztők megtévesztő állításai a fogyasztókon túl a többi fejlesztőnek is ártalmasak. Elismerte, hogy egy túlzottan agresszív hangnemet ütött meg, és a hozzá hasonló posztot betöltőknek ilyet nem szabad megengedni. Nem akart senkinek sem megbántani, hanem párbeszédet akart kezdeményezni.
Mindenki szereti ezt a művészeti formát, és mindenkinek tisztelnie kellene a másikat, amit ő nem tett meg, és ezért bocsánatot kért mindenkitől, főleg azoktól, akiket név szerint megemlített – tanulni fog ebből, és nincsenek rossz érzései az érintett felek iránt.
Forrás: Gamesindustry