Az Ori rendezője nekiment a hazudó és megtévesztő fejlesztőknek, majd bocsánatot kért!

Azzal vádolja Thomas Mahler a fejlesztőket, akik túlhypeolják a játékaikat.

Thomas Mahler a Moon Studios vezérigazgatója, továbbá a stúdió két Ori játékának rendezője. Ő a ResetErán egy olyan posztot írt, aminek már a címe is figyelemre méltó: „Miért bíznak meg és bocsátanak meg a játékosok a kígyóolajeladóknak?” (Itt a kígyóolaj kifejezés negatív értelmű, és a gyenge termékekre alkalmazható.) Mahler több embernek is nekiment: Peter Molyneux (Fable, Populous, Black & White...), Sean Murray (No Man’s Sky) és a CD Projekt RED (főleg a Cyberpunk 2077 miatt) nem menekült előle.

Az érintett feleket Mahler hazugságokkal és félrevezetéssel vádolta meg, mert olyan funkciókat ígértek a termékeikbe, amik nem léteztek a végleges, bolti játékaikban, félrevezetve a játékosokat és a sajtót, és utóbbi szerinte minden egyes alkalommal szemet huny a téma felett. Kiemelte, hogy nem keseredett meg, és akinek nem inge, ne vegye magára, de a hazug emberekkel illetve azokkal, akik nyíltan megtévesztenek másokat, nos, velük már baja van. Szerinte minden Molyneux-val kezdődött, mert ahelyett, hogy a termékéről beszélt volna, inkább azt fejtegette, hogy mi lehet belőle, amivel izgalmat kelthet a közönségben… ami csak addig korrekt, amíg nem fizetünk a játékért, ami aztán messze nem az volt, aminek Molyneux szerette volna azt.

Murray Mahler szerint Molyneux-tól tanult, és ő imádta a rivaldafényt, és a megjelenésekor a No Man’s Sky messze nem az volt, aminek Murray felhypeolta azt (majd nekiment azoknak is, akik megbocsátottak a Hello Gamesnek). Itt gúnyosan megköszönte Geoff Keighley-nek (The Game Awards), és szerinte ez a viselkedés biztosan segít a játékipar erősödésében. Utána a CD Projekt RED csak töredékében valósította meg a Cyberpunk 2077-et, mert több dolog is hiányzott belőle. A cég PR-osai Molyneux-tól és Murray-től átvett mindent. Mindegyik CDPR-os videó úgy festette le a játékot, hogy az lenyűgözzön minket, és majdhogynem azt mondták a Cyberpunk 2077-ről, hogy meggyógyítja a rákos betegeket. Szerinte ne tűzzenek ki olyan célokat a fejlesztők, amiket nem tudnak megvalósítani, és azt akarja, hogy „k____ra ne hazudjanak neki”, mert „ki____nak a játékosokkal és az újságírókkal” és „a többi fejlesztővel”.

Mahler aztán a Gamesindustry-nak eljuttatott egy közleményt, amiben bocsánatot kért a ResetErás posztjáért, mert nem a megfelelő platformot és hangnemet választotta. Azt akarta, hogy a jelenlegi hypekultúra negatívumait kibeszélhesse, mert a fejlesztők megtévesztő állításai a fogyasztókon túl a többi fejlesztőnek is ártalmasak. Elismerte, hogy egy túlzottan agresszív hangnemet ütött meg, és a hozzá hasonló posztot betöltőknek ilyet nem szabad megengedni. Nem akart senkinek sem megbántani, hanem párbeszédet akart kezdeményezni.

Mindenki szereti ezt a művészeti formát, és mindenkinek tisztelnie kellene a másikat, amit ő nem tett meg, és ezért bocsánatot kért mindenkitől, főleg azoktól, akiket név szerint megemlített – tanulni fog ebből, és nincsenek rossz érzései az érintett felek iránt.

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu