Horizon Forbidden West: a halálos gépezetek [VIDEO]

ELŐZETES – Új, könyv hosszúságú Horizon Forbidden West fejlesztői naplóval jelentkezett a PlayStation Blogon a Guerrilla Games.

 

A poszt szerint a Horizon világát erősen fejlett gépek lakják. Ezek technológiailag fejlett robotok, amelyek a Föld uralkodó fajává váltak. Mindenféle alakban és méretben léteznek a történelem során létezett különböző életformák (pl. dinoszauruszok, őskori emlősök és madarak) mintájára. Félelmetesek, ugyanakkor kegyetlenek, komoly fenyegetést jelentenek Aloy küldetése során. A Horizon Zero Dawn során megismert gépek közül több is visszatér a folytatásban, a Horizon Forbidden Westben. A The Watcher kis theropodákra hasonlító gép, ami gyakran járőröz nagyobb csordák körül, felmérve a terepet a potenciális veszélyek miatt. A Snapmaw egy halálos, krokodilszerű fenevad, amely eredetileg a víz tisztítására lett létrehozva, de a Derangement miatt ez is elvadult. A Forbidden West (magyarul kb. Tiltott Nyugat) tele van új veszélyekkel is, például a fürge Clawstriderrel és a halálos, mamutszerű Tremortuskkal. Ennél több is lesz, és emiatt Aloynak fel kell készülnie minden eshetőségre.

 

 

Első gépek

 

Blake Politeski, a vezető géptervező Blake Politeski azóta dolgozik a Guerrillánál, mióta a Horizon Zero Dawn fejlesztésének elején megalkották az első gépek koncepcióját. Politeski közösen dolgozott Maxim Fleury-vel, aki az assetekért felelős művészeti vezetőként járult hozzá a Horizon Forbidden West fejlesztéséhez. Politeski szerint egy új területet fedeznek fel a Horizon világában, és érdekes volt kitalálni, hogy milyen típusú gépek éljenek a különböző ökológiai zónákban, hogyan lépnének interakcióba egymással, a környezetükkel és az emberekkel. A gépek ennek a világnak mondhatni gondozói, így elgondolkodtató volt a szerepükön törni a fejüket, nem beszélve arról, hogy a játékos mit tehet, hogy ezeket a viselkedéseket a maga javára fordítsa. Sok ötletük volt már az első rész során, de nem tudtak mindent betenni, de a folytatásban néhány izgalmas, korábban megvalósíthatatlannak tűnő ötletet képesek voltak új és érdekes koncepciókkal párosítaniuk.

Fleury hozzátette, hogy Politeski csapata egy tervezési dokumentációt adott neki, és ebben leírja a gép általános kinézetét, milyen (interaktív) részei vannak, és milyen támadásokat tud végrehajtani. Van néhány komolyabb ábra is a további magyarázathoz, viszont a valódi vizuális tervezés a robotos, fegyver assetes csapat feladata. A koncepcióért felelős művészek ezután egy 3D-s koncepciót készítenek. Ez többször is egyeztetés tárgya a művészeti irányzat, a játéktervezés, az animáció és a technikai művészeti csapatokkal való egyeztetések során, úgyhogy addig megy a hegesztés, amíg mindenki nem lesz elégedett. Ezután létrehoznak, riggelnek és animálunk egy modellt a megfelelő működés ellenőrzése miatt. Ezután veszi kezelésbe a robotos, fegyver assetes csapat, hogy a részleteket hozzá tudják adni. Itt jön további kísérletezgetés (iteráció), majd ezután jön a modell teljes animálása, festése, textúrázása, és egy utolsó ellenőrzés jön, mielőtt a játékba jutna, felváltva az ideiglenes modellt. Fleury szerint az egyes gépek fejlesztési folyamata hosszú időt vesz igénybe.

 

 

Több mint 25 különböző gép

 

A Horizon Zero Dawnban több mint 25 különböző gép volt, és nem volt egyszerű feladat a befejezésük, ugyanis Politeski szerint ott még az alapokat is meg kellett teremteniük, ezért kicsiben kezdték a különböző szerepek meghatározásával. A Watcher egy biztonsági kamera szerepét vállalta magára, míg például a Ravager egy végrehajtó (támadó értelemben!) volt. Az alapszerepek kialakulása után kezdhettek erre építkezni a robotok tervezésével, egyedi képességekkel és tulajdonságokkal, továbbá a menőnek nevezett fegyverekkel és támadásokkal. Hozzátette, hogy a Horizon Forbidden Westtel tovább bővítenek. Például tudták, hogy a Glinthawknál valamivel nagyobb repülő gép kellene, ennek eredménye lett a Sunwing, viszont neki is kellett egy hely és egy szerep a világban. A megalkotásához szükséges inspirációként különböző repülő hüllőket és primitív madarakat tanulmányoztak, és ebből jött az ihlet, hogy a szárnyaik révén napenergiát gyűjtenek a napos időben, és ebből egy érdekes játékdinamika jött létre: ha ezt csinálják, sebezhetőek a szárnyak, viszont a nyugodt állapotukban is jobban odadigyelnek a potenciális ragadozókra. Az ilyen egyedi viselkedésmódok szolgálnak alapként, amit kibővítenek, amikor a gépek világbeli szerepét meghatározzák. Az a cél, hogy egymással kapcsolatban legyenek a gépek, ami egy nagyobb célt is szoglál, hiszen a teljes gépi (öko)szisztéma harmóniában létezik. A Guerrilla Games mindig is egy hiteles világot tekintett fő szempontként is, és a gépekre is vonatkozik ez a gondolat. Fleury szerint a Horizon Zero Dawnnal létrehozott dizájnelv még mindig rendkívül fontos számukra, de eközben igyekeznek az új gépeket mássá és egyedivé tenni, mert így is bővíthetik a világot a játékosoknak. Ezért is van az, hogy a Horizon Forbidden West gépei ezúttal sokkal több funkcióval rendelkeznek: ez a tervezés szempontjából kihívást jelent, de a végeredmény talán minden egyes összefutás során egyedi élmény lehet.

 

 

Aloynak lesznek új mozdulatai (a korábbi blogbejegyzésről írtunk már, így szóba esett nálunk is), amik kelleni is fognak az erősebb, gyorsabb és halálosabb gépek ellen. Fleury azt mondja, hogy sokféle fegyver és lőszertípus áll rendelkezésünkre, de mindegyik gépet többféleképpen is le lehet győzni. Igyekeztek egyértelművé tenni a gépek megtervezésén keresztül (pl. a hozzájuk adott textúrákkal is), hogy a játékosok felfedezhessék a gyenge pontokat, esetleg az interaktív alkatrészeket. De ehhez komolyabb tanulmányozásra van szükség. Politeski hozzátette, hogy a gépek közül soknak eltérő fegyvere és viselkedési módja van, és ezekből hasznot lehet hajtani. Néhányuknak lehet passzívabb állapota, ami lehetővé teszi a lopakodást feléjük (mondjuk akkor, ha nyersanyagok után kutat, amivel ásni kezd, beporolva a területet, így Aloy megközelítheti a kérdéses masinát). A Horizon Forbidden Westben a gépek szinte minden elképzelhető módon mozgékonyabbak (ugrálnak, úsznak, a felületekbe kapaszkodnak), és emiatt Aloy-nak lépést kell tartania velük az új mozgásmechanikákkal, továbbá fel tudja mérni a helyzetet, mielőtt fegyvert ragadna. A menekülés esetén pedig szintén ott a kiugrási lehetőség, ha nem úgy menne minden, ahogy azt elterveztük. A gépek hangjelzéseivel meg lehet érteni az ő viselkedéseiket, így meg lehet különböztetni, ha nyugalmi állapotban vannak, riasztják a többieket, vagy támadni készülnek, és ez a PlayStation 5-ön erősebb lesz a 3D-s audio segítségével.

 

 

Tremortuskok

 

A játékmenetes videóban láthattuk a Tremortuskot, amit nehéz lesz legyőzni. Fleury szerint egy mamutra épül ez, de a nagyobb harci elefántok történelmi és filmes példái is hatással voltak a stúdióra, ami sokféle támadással és különböző fegyverrel látta el őkelmét. Közelharcra az agyarait veti be, de vannak elemi fegyverei. A trailerben látható példányt a Tenakth lázadó frakciója irányítja, viszont a vadonban is fog kóborolni pár példány. Politeski szerint neki ez egy harci elefánt és egy nagy ostromtorony keveréke (ezt a középkorban használták az erődök megtámadására): nehéz elpusztítani, lassan mozog, és rengeteg tűzerővel rendelkezik, és emiatt egy jól páncélozott, de lassú gépezet lett. Mivel a Horizon Forbidden Westben az emberi ellenséges frakciók irányíthatják a gépeket, így természetesnek tűnt a stúdiónak, hogy a kettőt egymáshoz köthessék, és így ők is „onnan fentről” tüzelhetnek Aloyra. Azért van a „gépi rendszer”, hogy meglegyen az egyensúly a Földön, és hogy az emberek ne pusztítsák ki az életet. A Tremortusk harci gép, aminek célja a többi gép megvédése, hogy azok emberi beavatkozás nélkül tehessék azt, amire tervezték őket. Fleury és Politeski szerint az egyik legfélelmetesebb lényről van szó, és legyőzése komoly felkészülést igényel. Csapdákat, illetve a Pullcaster használatát javasolnak. És mivel van egy lángszóró rajta, több módon is kidönthet minket (az eltaposás magától értetődő…).

 

 

Tallneckek

 

Bár többnyire mindegyik masina harcra vágyik, mégis nagyban hozzájárulnak a Horizon világához, vagy akár segíthetnek is Aloy utazásában. A Tallneckek nem ellenségesek, és ha átvesszük felettük az uralmat, könnyen átláthatjuk, mi vár ránk a távolban. Politeski szerint néhány gép akaratlanul is segíthet Aloy-nak. Ha egyikük bizonyos nyersanyagok után kutat (amiket épp mi is keresünk), elvezethetnek a rejtekhelyekre, és a hatalomátvétellel a főhősnő némi kontrollt gyakorolhat a gépek viselkedése felett, agresszív vagy védekező állapotba helyezve őket. Fleury kedvence a Thunderjaw: ez volt az első gép a Horizon Zero Dawnból, aminek látta a koncepcióját láttam. Imádja a dizájnját és a karakterét, viszont a Horizon Forbidden Westben a Burrowerek vették át a kedvenc szerepét, mert ezek az óvatlan játékost le tudják győzni, mert amúgy egész ügyes masinákról van szó. Politeski kedvence a Stormbird, az egyik első megtervezett gép. A kollégájának bemutatta, és akkor úgy hangzott, mint egy sas és egy vadászrepülő kombinációja, de elementáris is lenne a magasan az égből érkező áramlökésekkel. Egyenesen a játékos felé zuhanna, majd a földet érés során fel is robbanna. Erre ő azt mondta, hogy ez fantasztikus ötlet, és így született meg ez a gép. Aztán még megemlítették kedvencként a Shellsnappert, ami már a Horizon Zero Dawn óta ott volt az ötletek között. Ez nagy, és sok olyan képességgel bír, ami izgalomba hozza majd a játékosokat. A filmekből és a való életből származó inspirációkkal bír, és van pár furcsa ötlet a holland stúdión belülről is. Alig várják, hogy lássák, a játékosok mit gondolnak róluk.

 

 

A Horizon Forbidden West február 18-án jön PlayStation 5-re és PlayStation 4-re.

Forrás: Gematsu

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu