Hidetaka Miyazaki, a Dark Souls alkotója elárulta, hogy nem is élvezi a saját játékait, köztük a Demon’s Souls remake-jét sem.
Az Edge legújabb számában megjelent interjúban Miyazaki a videojátékok készítésével kapcsolatos történelméről nyilatkozott, és elmondta, hogy bár szereti azokat a címeket, amelyek életre keltésében segédkezett, nem élvezi, hogy játszhat velük. Az eredetileg a FromSoftware által fejlesztett és a Bluepoint Games által remasterelt Demon’s Souls nemrég megjelent PlayStation 5-ös remake-jéről szólva Miyazaki azt mondta, hogy a játék túlságosan érzelmessé teszi őt. „Rengeteg régi érzelmet, régi emléket hoz felszínre, és ez egy kicsit nyomasztóvá válik, és már nincs kedve játszani” – mondta a tervező. „Szóval nem játszottam a Demon remake-jét, de nagyon örülök, hogy megkapta ezt a friss külsőt, ezeket a vadonatúj current-gen grafikákat.”
In the new issue of Edge, out today, we meet with Hidetaka Miyazaki to discover the treasures of Elden Ring. Read our exclusive 16-page interview, alongside The Edge Awards, celebrating the best games of 2021 in E367, which is on sale now: https://t.co/hemwZsJ61p pic.twitter.com/VPIsN50RHY
— Edge (@edgeonline) December 30, 2021
Annak ellenére, hogy Miyazaki úgy érezte, hogy az egyik legjelentősebb alkotása túl van terhelve, a Demon’s Souls frissített változatát is gyorsan megdicsérte. „Az egyik dolog, ami igazán szórakoztató volt, az az volt, hogy [a Bluepoint Games] olyan dolgokkal állt elő, amiket mi nem vettünk figyelembe, és a játék bizonyos elemeit – a látványt és a mechanikát – olyan módon közelítette meg, ahogy mi nem tudtuk, vagy nem tettük annak idején” – magyarázta Miyazaki. „Szóval látni, ahogy kutatnak és alkalmazzák ezeket az új gondolatmeneteket és új technikákat, ez valami igazán izgalmas és érdekes volt számomra.”
Miyazaki óriási hatással volt a videojáték-iparra, forradalmasította a játéktervezés számos alapelvét, miközben egy egész alműfajt talált ki: A Souls-szerűt. Míg a Demon’s Souls számos modern akció-RPG előfutára volt, Miyazaki leginkább az ikonikus Dark Souls franchise megalkotásáról ismert, amely a valaha készült egyik legjobb videojáték-sorozat hírnevét vívta ki. Ezen túlmenően ő rendezte a Bloodborne-t, a PlayStation 4 exkluzív játékot, amelyet szinte mindenki imád, valamint a Sekiro: Shadows Die Twice-t, amely 2019-ben az év játéka lett.
Következő projektje az Elden Ring, a FromSoftware eddigi legnagyobb játékát. A játékosok a The Tarnished szerepébe bújnak, aki egy sötét fantáziavilág, a csak Lands Between néven ismert számkivetettje, és egy olyan küldetésre indulnak, amelynek célja az összes Nagy Rúna felfedezése és az Elden Ring helyreállítása. A játék George R.R. Martin által megalkotott történetet tartalmaz, és 2022. február 25-én jelenik meg PlayStation 5-re, PlayStation 4-re, Xbox Series X|S-re, Xbox One-ra és PC-re.
Forrás: Edge