Így néz ki a teljes PlayStation birodalom – Az összes PlayStation fejlesztőcsapat, amelyet a Sony eddig felvásárolt

RIPORT – A Halo, a Destiny vagy a klasszikus Myth fejlesztői, a Bungie volt a legújabb stúdió, amely a PlayStation-család részévé vált, amely az elmúlt években nem szűnt meg növekedni. Ebben a cikkben a PlayStationhöz tartozó belső csapatokról beszélgetünk, olyanokról, mint az Insomniac Games, a Naughty Dog vagy a Sucker Punch.

 

 

Nem is olyan régen lepett meg minket a meghökkentő hír, hogy a Microsoft felvásárolja az Activision Blizzardot, alig egy évvel azután, hogy a Bethesda felvásárlását is hivatalossá tette. De míg az Xbox megerősödött lett egy hatalmas kiadóval, amely harminc nagy presztízsű fejlesztőcsapatból áll, addig a Sony sem tétlenkedett és megvásárolt több nagy tehetségű stúdiót szerte a világon. És hogy mi a legutóbbi felvásárlásuk? A Halo, a Destiny, és a kilencvenes évekből ismert, klasszikus Myth I-II valós idejű stratégia alkotói, a Sony 3,6 milliárd dolláros lépése után a PlayStation család részévé válnak.

A felvásárlással a japánok napjaink egyik legnevesebb stúdióját veszik fel a soraikba, összesen 18 fő belső csapattal bővülve, többek között a Naughty Dog, az Insomniac Games, a Sucker Punch vagy a Bluepoint. A Bungie kijelentette, hogy megtartja kreatív függetlenségét és multiplatform filozófiáját, mégis, ezzel a lépéssel a Sony most szerződtette az egyik legjobb csapatot, ha nagyszerű akció-videojátékok készítéséről van szó, és ezt biztosan ki fogják majd használni valamilyen módon, a jövőben. Egyelőre igen kevés részletet tudunk azon túl, hogy a Bungie tovább bővíti a Destiny univerzumot a legközelebbi fejezettel, a februárban nyíló The Witch Queen. Vajon ez lesz az utolsó PlayStation-vásárlás? Vége a meglepetéseknek a videojáték-iparban? Semmi sem áll távolabb a valóságtól a nagy elektronikus szórakoztatás vezetőinek szavai szerint.

A Sony videojáték részlegének vezetője máris kijelentette, hogy a jövőben további PlayStation vásárlásokra lehet számítani, bár ezek egyelőre nyilván szigorúan titkosak. Közben a videojáték-ipar már reagált is a meglepő vásárlásra, az Xbox vezetője az egyik leghangsúlyosabb példaként gratulált a PlayStationnek a Bungie szerződtetéséhez. Ezt a hírt kihasználva a theGeeknél áttekintjük az összes belső PlayStation stúdiót, és eláruljuk, hogy min dolgoznak jelenleg… persze csak azt, ami nem titok.

 

 

PlayStation stúdiók

 

 

Bend Studio

 

  • A felvásárlás dátuma: 2000
  • Jelentősebb játékok: Siphon Filter, Days Gone, Uncharted: The Golden Abyss
  • Mit fejlesztenek mostanában? Ismeretlen

 

A Days Gone megjelenése és a PlayStation által nem jóváhagyott esetleges folytatásról szóló hosszas beszélgetések után keveset tudni a veterán fejlesztőcsapat közel jövőbeli terveiről, amely egykor az akciórajongókat az ikonikus Siphon Filter-sorozattal örvendeztette meg. Évekig ők voltak a PlayStation kézikonzolok néhány kiemelkedő játékának szerzői is, a Resistance: Retribution és az Uncharted: The Golden Abyss a legfontosabb címeik közé tartozik.

 

 

Bluepoint Games

 

  • A felvásárlás időpontja: 2021
  • Jelentősebb játékok: A Shadow of the Colossus és a Demon’s Souls remake-jei.
  • Mit fejlesztenek mostanában? Ismeretlen

 

A Bluepoint Games az évek során aranyat érő hírnevet szerzett magának, köszönhetően a PlayStation 4-en a Shadow of the Colossus, vagy a PS5-ön a legújabb Demon’s Souls nagyságrendű videojáték-remake-ek jó munkájának. És bár továbbra is kapcsolatban marad a nagy PlayStation-márkák jövőbeli remake-jeivel, a stúdió megerősítette, hogy a következő munkája már egy saját videojáték lesz. Erről egyelőre nincsenek további támpontok.

 

 

Bungie

 

  • A felvásárlás dátuma: 2022
  • Jelentősebb játékok: Halo, Destiny, Marathon, Myth
  • Mit fejlesztenek mostanában? Destiny 2: The Witch Queen, Új IP

 

A PlayStation legutóbbi felvásárlása. A stúdió főként arról ismert, hogy életre keltette a nagy Halo-sagát, majd évekkel később a nem kevésbé népszerű Destiny-t. A neves stúdió már jóval a Master Chief kalandjai előtt is remek játékokat készített. Az 1991-ben alapított Bungie felelős a legendás Marathon akciósorozatért is, amely olyan, a lövöldözős játékokban már megszokott elemeket vezetett be, mint a kettős fegyverek használata. Az akciókon túl a Myth stratégiai saga szerzői is ők voltak.

 

 

Firesprite

 

  • A felvásárlás dátuma: 2021
  • Jelentősebb játékok: The Playroom, The Persistance,
  • Mit fejlesztenek mostanában? Star Citizen (Theaters of War mód)

 

Ez a brit stúdió a legendás Psygnosis közvetlen örököse, amely olyan felejthetetlen játékokért felelős, mint a Wipeout című futurisztikus gyorsasági sorozat, és az összes PlayStation platformra készült címeken dolgozott. A 2013-as átszervezés óta különböző címeket fejlesztett, amelyek közül kiemelkednek azok, amelyek a PlayStation Camera és a PlayStation VR kihasználását célozzák a PS4 számára. Jelenleg a csapat a Cloud Imperium Gamesszel a Star Citizen végtelennek tűnő fejlesztésében és a Guerrilla Gamesszel a Horizon Universe VR-kalandban vesz részt.

 

 

Guerrilla Games

 

  • A felvásárlás időpontja: 2005
  • Jelentősebb játékok: Killzone-sorozat, Horizon: Zero Dawn
  • Mit fejlesztenek mostanában? Horizon Forbidden West

 

A korábban Lost Boys Games néven ismert (három kisebb fejlesztőstúdió összeolvadása) fejlesztőgárda jelenleg az egyik legfontosabb csapat a PlayStation Studios égisze alatt. A hollandok különböző platformokon dolgoztak, például a Game Boy Coloron vagy az első Xboxon, mígnem 2004-ben figyelemre méltó sikert értek el a PlayStation 2 exkluzív FPS-ével, a Killzone-val. A Guerrilla tovább dolgozott a Killzone sorozaton, mígnem 2011-ben elkezdték fejleszteni a Horizon Zero Dawnt, a PlayStation márka egyik új ikonját.

 

 

Housemarque

 

  • A felvásárlás időpontja: 2021
  • Jelentősebb játékok: Returnal, Nex Machina, Dead Nation
  • Mit fejlesztenek mostanában? Ismeretlen

 

Az arcade akció műfaj mesterei, a Housemarque játékai mindig is presztízsnek örvendtek, de az eladások nem tartottak lépést, ami arra késztette a stúdiót, hogy kijelentse, az arcade játékok halottak. Szerencsére a legutóbbi munkája nagyon jól fogyott, és a Returnal sikere után, most már a PlayStationnel a háta mögött, a Housemarque még nagyobb játékokat ígér .

 

 

Insomniac Games

 

  • A felvásárlás időpontja: 2019
  • Jelentősebb játékok: Sunset Overdrive, Marvel’s Spider-Man , Ratchet & Clank
  • Mit fejlesztenek mostanában: Marvel’s Spider-Man 2, Marvel’s Wolverine

 

Mit is lehetne mondani az Insomniac Gamesről? Az egyik legtermékenyebb PlayStation-csapat, amely már hosszú története során nem hagyott fel a kreatív ötletekkel és olyan lenyűgöző új univerzumok létrehozásával. A Spyro the Dragon vagy a Resistance-saga szerzői, az utóbbi években pedig még nagyobb sikert arattak a nagyszerű Marvel’s Spider-Man vagy a legújabb PS5-ös Ratchet & Clank révén. Jelenleg a Spider-Man folytatásán és a még mindig rejtélyes Marvel’s Wolverine-on dolgoznak.

 

How are internal PlayStation studios now that Sony has bought Bungie?

 

London Studio

 

  • A felvásárlás dátuma: 2002, az alapítás dátuma.
  • Jelentősebb játékok: The Getaway, SingStar, EyeToy
  • Mit fejlesztenek mostanában? Ismeretlen

 

A PlayStation 2-es The Getaway még mindig emlékezetes játékuk, de a London Studio az utóbbi időkben inkább olyan címeken dolgozott, mint a közösségi élményekre koncentráló SingStar, vagy az EyeToy, újabban pedig olyan VR-projekteken dolgoztak, mint az érdekes Blood & Truth. Mivel a PlayStation VR 2 a láthatáron van, jó eséllyel a következő videojátékuk az első olyan címek egyike lesz, amely kihasználja az új VR headsetekben rejlő lehetőségeket.

 

 

Media Molecule

 

  • A felvásárlás időpontja: 2010
  • Jelentősebb játékok: LittleBigPlanet, Tearaway, Dreams
  • Mit fejlesztenek mostanában? Ismeretlen

 

Napjaink egyik legötletesebb és legtehetségesebb stúdiója. A Dreams PS4-en még mindig meglep minket a hihetetlen szerkesztési eszközeivel, de a Media Molecule csapata más olyan, a PlayStation-rajongók által is közkedvelt játékokat is életre hívott, mint a LittleBigPlanet, vagy az némileg ismeretlenebb Tearaway. Nem tudni, hogy a stúdió milyen új kalandokba vág bele azon túl, hogy továbbra is életet lehel a Dreamsbe, amelyet a PS4-en való áthaladás után a PS VR virtuális valóságára is adaptáltak.

 

 

Naughty Dog

 

  • A felvásárlás dátuma: 2001
  • Reprezentatív játékok: Crash Bandicoot, The Last of Us, Uncharted
  • Mit fejlesztenek mostanában? Többjátékos játék.

 

Az Uncharted és a The Last of Us a legismertebb bestseller játékaik, de ne felejtsük el, hogy a Naughty Dog olyan emlékezetes címekért is felelős, mint a Crash Bandicoot és a Jak & Daxter. Miközben egy többjátékos játékon dolgoznak, ami valószínűleg a The Last of Us 2. részéhez kapcsolódik, nem tudni, mi lesz a Neil Druckmann vezette csapat következő nagy dobása.

 

 

Nixxes szoftver

 

  • A felvásárlás időpontja: 2021
  • Jelentősebb játékok: Horizon Zero Dawn (PC), God of War (PC)
  • Mit fejlesztenek mostanában? Ismeretlen

 

Egy másik veterán holland stúdió, amely a különböző platformok közötti portok készítésére specializálódott olyan fontos fejlesztők számára, mint a Crystal Dynamics, az IO Interactive vagy az Eidos Montreal. Bár nem tudni, min dolgoznak a PlayStation által 2021-ben történő felvásárlásuk után, a csapat profilja és a Sony olyan fontos címeinek közelmúltbeli PC-s megjelenései, mint a Horizon Zero Dawn vagy a God of War, arra tippelhetünk, hogy továbbra is aktívan részt vesznek a konzoljátékok PC-re történő portolásában.

 

 

Polyphony Digital

 

  • A felvásárlás időpontja: 1998
  • Jelentősebb játékok: Gran Turismo, Tourist Trophy
  • Mit fejlesztenek mostanában? Gran Turismo 7

 

A Gran Turismo sorozat szülőatyja, a Polyphony Digital teljes létezését a szimulációs műfaj tökéletesítésének szentelte, hatalmas sikert elérve, hiszen közel 80 millió játékkal ez a PlayStation legkelendőbb videojáték-sorozata. A Gran Turismo 7 megjelenésének küszöbén Kazunori Yamauchi új alkotása várhatóan a realizmus határait feszegeti majd a motorsport rajongók legnagyobb örömére.

 

 

Santa Monica

 

  • A felvásárlás időpontja: 1999
  • Jelentősebb játékok: God of War (2005), God of War (2018)
  • Mit fejlesztenek mostanában? God of War Ragnarok

 

A Santa Monica a Sony PlayStation egyik legfőbb élharcosa és a Sony videojátékok „DNS-éhez” leginkább kapcsolódó egyik sorozatával vált híressé: a God of Warral. Bár Kratos kalandjai vitathatatlanul a leghírhedtebb művei, a „Ghost of Sparta” árnyékában a stúdió részt vett más roppant érdekes játékok készítésében, mint a Flow, a Journey vagy a The Order: 1886. Ez Santa Monica továbbra is egyértelműen a Sony fejlesztői stratégiájának kulcsfontosságú csapata.

 

 

Sucker Punch Productions

 

  • A felvásárlás időpontja: 2011
  • Jelentősebb játékok: inFamous, Sly Cooper, Ghost of Tsushima
  • Mit fejlesztenek mostanában? Ismeretlen

 

A Sucker Punch csapata a Naughty Doggal és az Insomniac Games-szel közösen egy színes akció-platform kalanddal, az általuk emlékezetesnek tartott Sly Cooperrel örvendeztette meg a PlayStation rajongókat, de az utóbbi években a stúdió másfajta játékélményt tűzött ki célul. játékkal, a Ghost of Tsushima a legújabb nagy dobásuk. A feudális Japánban játszódó, gyönyörű, nyitott világú akció-kaland után egyelőre nem tudni, min dolgozik a csapat.

 

 

Team Asobi

 

  • A felvásárlás dátuma : 2021
  • Jelentősebb játékok: Astro Bot, Astro’s Playroom
  • Mit fejlesztenek mostanában : Ismeretlen

 

Az Astro Bot PS VR-on és az Astro’s Playroom PlayStation 5-ön elért sikerének köszönhetően a Team Asobi megkedveltette magát a márka rajongói körében. A Japan Studio átszervezésével ez a csapat mostantól a PlayStation család része, és soraiban ott vannak annak a csapatnak a veteránjai, akik az ICO nagyságrendű klasszikusokon dolgoztak együtt.

 

 

Más PlayStation stúdiók

 

A cikkben említett csapatokon kívül a PlayStation olyan neves csapatokat is a soraiban tudhat, mint a San Diego Studio, az MLB The Show című sikeres sportsorozat készítői. Íme, a további, kisebb csapatok listája, amelyek a PlayStation-családhoz tartoznak:

  • pixelopus
  • San Diego Studio
  • ValkyrieEntertainment
  • XDev
  • Malaysia Studio
  • San Mateo Studio

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu