The Outlast Trials – Éld túl a terápiát másokkal is!

TESZT – A Red Barrels franchise-a többjátékos kanyart vett, így az eddig megszokott, többnyire a klausztrofóbiára építő, könyörtelen hangulatú, narratívára építő élmény jelentősen megváltozott, de valahogy mégis képes ismerős maradni még azoknak is, akik esetleg már a korai hozzáféréses verzióval nem kevés időt töltöttek el a Steamen.

 

A Red Barrels meghív, hogy átéld az elmebénító terrort, ezúttal a barátaddval. Akár egyedül, akár csapatban teszitek végig a próbákat, ha elég sokáig túlélitek és befejezitek a terápiát, Murkoff boldogan elenged titeket… de vajon ti is ugyanolyanok lesztek?

 

 

Murkoff, agyoff, minden off

 

Unalmas már, hogy ezúttal is egy elsőre pozitív, de mégis mocskos titkokkal rendelkező cég áll minden mögött. Ezúttal a Murkoff Corporation nevet kapta a cég, és a szórólapos hirdetésükre karakterünk kétségbeesett helyzetében jelentkezik. Ezt már azzal is megbánhatja, hogy beléjük fúrták az éjjellátó szemüveget, és ezt a tutorial során tapasztalni fogjuk. A játékmenet alapjai azonosak: lopakodni kell, hogy az őrült, életünk kioltását váltó emberek ellen életben tudjunk maradni, és rövid időn belül elengedi a Red Barrels a kezünket, mert aztán jön a játékokra jellemző, pánikkal teli hangulat, miközben azt próbáljuk megkeresni, hogy hova a fenébe kell arról az adott pontról menni. A rejtekhelyekre be lehet mászni, guggolva is lehet haladni, de a gyors futás is megoldható (de gyorsan kifáradunk). A pszichózis miatt érdemes ellenszert keresni, de ezen túl vannak a féltéglák az ellenfelink kiütésére, lakatnyitó piszkálók, figyelemelterelő üvegek, medkitek, és a szemüveghez szükséges elemek is. A történetmesélés csak eleinte közvetlen, ugyanis később a pihenő szegmensek kapcsán bontakozik ki a sztori. A próbák között történnek ezek, és ha elég próbát élünk túl, újjászülethetünk.

Na igen, de azért mennyire lehet normális az illető, ha leírhatatlan dolgokat követett el túlélése érdekében? Mindegy, hol merrefelé járunk (játékgyár, árvaház, karnevál és rendőrörs is van, összesen öt lokáció), hiába lesz egy fő és általában három mellékküldetés, gyorsan el lehet tévedni, ugyanis a kezelőfelület nem fog segíteni, csak a helyszíneken látható nyilak vagy térképek. Felettébb gusztustalan feladatok várnak majd ránk (mondjuk a Silent Hill 2 WC-turkálását talán semmi sem éri utol), és eközben nem az lesz a fejünkben, hogy jaj, de groteszk ez az egész, hanem az, hogy el tudjuk-e végezni ezt időben, mert bármikor félbeszakíthatnak és félbe szakíthatnak. Ez azt jelenti, hogy a hangulat kiváló, és a franchise eddigi játékaihoz képest méltóan jó színvonalú még akkor is, ha a küldetésvázlat ugyanaz: helyszín feltárása, rejtőzködés, feladat teljesítése, kimenekülés. Akár szólóban, akár nem. Egyedül mégis a legjobb játszani. Ezt nem a szokás rabjaként lehet kijelenteni, hanem azért, mert így kapni tisztán azt az élményt, amit az IP-től el lehet várni. Persze, barátokkal is érdemes kipróbálni a játékot.

 

 

Szintlépéssel a több játékidőért

 

A többjátékos élmény is jó, de ez nem ugyanaz. Egyikünk elterelheti a figyelmet, a másik játékos pedig megcsinálhatja a feladatot. Hangulata sem a legjobb. A pozitívum viszont az, hogy a kevesebb tárgyhasználat (például medkit, mert nem sebződtünk annyit), a gyorsabban teljesített küldetés jobb értékelést ad. Ezzel több XP-t kapunk, így gyorsabban léphetünk szintet. A hubban a gyógyszerész több staminát vagy nagyobb inventory-t tud adni. A mérnök olyan buffokat adhat, mint például az ellenfeleink felderítése a falakon túl is (egyszerre csak egyet használhatunk). Aztán ha eljutunk a 10-es szintig, jön a gyanús hölgy (The Shadowy Dame), aki perkeket (ampokat) ad. Kozmetikusan is módosítani lehet a karakterünket a játékmenetből szerzett pénzzel, vagy ha ez nem érdekel, akkor a szobánkat lehet dekorálni (hiába nem töltünk el ott sok időt).

Idővel összejön a 20 token, amivel el lehet menekülni, de aztán még több próbát vállalhatunk fel, csak itt már módosítókkal, így veszélyesebb ellenfeleket, nulla gyógyítási lehetőséget, vagy kevesebb inventory-helyet kapunk. Ez erősebbé teszi az újrajátszhatóságot, így a már ismert feladatok és tevékenységek továbbra is izgalmasabbak tudnak lenni, HA le tudott kellően kötni minket a játék. Ha nem, csak legyinteni fogunk. Az ellenfelekből talán kevés típus van (kinézetben eltér, de működésében nem), a mesterséges intelligenciájuk pedig kissé hülye, és többjátékosan pedig lesznek kamu játékosok összekevert névvel. PlayStation 5-ön a látvány korrekt, teljesítménye stabilan hozza a 60 FPS-t és nem szaggat. PC-n 2000-2500 egyidejű játékosa van (kb. 37 ezer volt a rekord). Kérdés, hogy így meddig maradnak életben a dedikált szerverek.

 

 

Túlélte, de maradandó sebekkel

 

A The Outlast Trials egy hétfelet kap, mert jó játék, de nem tűnik annyira jónak, hogy gyakrabban elővegyük. Tartalmilag ha bővítik, talán évente egyszer, de nem olyan kimagasló termékről van szó. A műfaj rajongóinak ajánlott, a franchise rajongóinak ajánlott, mindenki más esetleg úgy, ha van kivel játszani.

-V-

Pro:

+ Hangulat
+ Nem csak egyedül
+ Újrajátszhatóság

Kontra:

– Nem csak egyedül
– Kissé hülye mesterséges intelligencia
– Mennyi ideig marad életben…?


Kiadó: Red Barrels

Fejlesztő: Red Barrels

Stílus: túlélő horror

Megjelenés: 2024. március 5.

The Outlast Trials

Játékmenet - 8.2
Grafika - 7.3
Történet - 7.1
Zene/hangok - 6.9
Hangulat - 8.5

7.6

Megpróbáltató

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu