Overwatch 2 – Minden, amit a Blizzard közösségi lövöldéjének folytatásáról tudunk

ELŐZETES – A Blizzard népszerű first-person hero shooterének közelgő folytatása rengeteg újdonságot kínál majd a régi és az új játékosoknak egyaránt, beleértve a sztoriküldetéseket, a hősök újratervezését, új pályákat és új karaktereket.

 

 

Bár az Overwatch 2-nek még mindig nincs megjelenési dátuma, a rengeteg trailer, tweet, blogbejegyzés és még a bétatesztek első köre is biztosan világosabb képet ad arról, hogy milyen izgalmas változások érkeznek a sikersorozatba. A Blizzard népszerű, első személyű, csapatjátékos hősös lövöldözős játékának folytatása, amelyet először a 2019-es Blizzconon jelentettek be, rengeteg friss funkciót kínál majd az új és a visszatérő játékosoknak, többek között sztoriküldetéseket, régi hősök újratervezését, új pályákat és új karaktereket. Hogy az esetleges Nem-E3-as események bejelentései és a június 16-i Overwatch 2 következő eseménye előtt minden lényeges tudnivalót megtudhass a játékról, egy praktikus funkcióban összegyűjtöttük az összes lényeges részletet.

 

Megjelenési dátum

 

Annak ellenére, hogy 2022-nek már majdnem a felénél járunk, az Overwatch 2 még mindig nem rendelkezik megerősített megjelenési dátummal. Bár valószínűnek tűnik, hogy a nyár egyik „Nem-E3-as” eseményén vagy a Summer Game Fest Live-on kaphatunk egyet, ne számíts a gyors fordulatra. Az Activision Blizzard egy nemrégiben tartott megbeszélésén a stúdió azt sugallta, hogy nem számítanak arra, hogy a 2022-es pénzügyi év során „megugranak az Overwatch 2 (vagy egy másik nagy cím a naptárban, a Diablo 4) eladásai.” Ez azt jelentheti, hogy az Overwatch 2 legkorábban 2023-ban jelenhet meg, de ez egyelőre kissé bizonytalan.

 

 

Egy Overwatch 2 bétajátékos egymás melletti képeken mutatta meg a legfontosabb különbségeket az eredeti Overwatch térképek és új társaik között, a közösség pedig nincs elragadtatva.

 

Platformok

 

A BlizzCon 2019-en a Blizzard megerősítette, hogy az Overwatch 2 minden olyan platformra érkezik, amely jelenleg támogatja az első Overwatch-ot, beleértve a Nintendo Switch-et is. Az azonban még mindig bizonytalan, hogy PS5-re és Xbox Series X|S-re is érkezik-e.

 

Bétatesztek

 

Az Overwatch 2 első PvP-bétája idén tavasszal zajlott, így a játékosok kipróbálhatták a játék összes átdolgozott karakterét, valamint a legújabb hőst, Sojournt. A bétával töltött ideje alatt úgy találtuk, hogy inkább az „Overwatch 1.5”-re hasonlított, mint egy teljesen új élményre, bár a sorozathoz való visszatérés így is hihetetlenül élvezetes volt.

A bétateszt végét követően a Blizzard egy alapos jelentést tett közzé, amelyben részletezte a hősök használati arányát, a győzelmi arányokat, valamint a legutóbbi buffok és nerfek hatásait. A blogból kiderült, hogy a Sojourn érthető módon rendkívül magas felhasználási aránnyal rendelkezett a béta kezdetén, ami 80% körül tetőzött. Ez a szám azonban az idő előrehaladtával gyorsan csökkent, és egyre több játékos kapott esélyt arra, hogy kipróbálja a legújabb hőst. Az átdolgozott karakterek közül Orisa használta a legtöbbet, őt követte Doomfist, majd Bastion és Sombra.

Bár az első bétateszt szigorúan a PC-n játszóknak szólt, a Blizzard kijelentette, hogy a jövőben a játéktesztek konzolon is elérhetőek lesznek. További információkért a következő játéktesztről – valamint a részvételi lehetőségekről – a Blizzard következő Overwatch 2 eseményén, június 16-án lehet jelentkezni.

 

Jeff Kaplan igazgató lemond

 

A Blizzardnál eltöltött közel 20 év után az Overwatch igazgatója, Jeff Kaplan 2021 áprilisában jelentette be, hogy távozik a cégtől. Amellett, hogy számos kedvelt Blizzard-címen dolgozott amíg a cégnél dolgozott, köztük a World of Warcrafton és a Warcraft 3-on, Kaplan lényegében az Overwatch nyilvános arca volt az első játék 2016-os megjelenése előtt, és távozása komoly megrendülést jelent az Overwatch és annak folytatása számára. Kaplan utódja Aaron Keller társrendező lesz.

 

 

Viharos időszak a Blizzard számára

 

Kaplan távozása mellett az Activision Blizzardnak viharos elmúlt néhány éve volt, mivel a céget szexuális zaklatás, diszkrimináció és munkahelyi visszaélések vádjai miatt is tűz alá vették. 2021 júliusában a kaliforniai Fair Housing and Employment Department beperelte az Activision Blizzardot, azt állítva, hogy a vállalat „szexista kultúrát táplált”, amelyben a nők sokkal kevesebbet kaptak, mint a férfiak, és a színesbőrűek is tapasztaltak diszkriminációt. A kereset szerint a szexizmus „évtizedek óta sújtja a férfiak által dominált játékipart”, és azért hozza elő ezt a jogi lépést, hogy „orvosolja, megakadályozza és elrettentse” az Activision Blizzardot attól, hogy megszegje a kaliforniai polgárjogi és az egyenlő bérezésre vonatkozó törvényeket.

A perek komoly visszhangot váltottak ki a játékiparban és a vállalaton belül is. A dolgozók munkabeszüntetéssel tiltakoztak a munkahelyi körülmények és az Activision Blizzard vezetőségének a helyzet kezelése ellen. A Blizzard elnöke, J. Allen Brack lemondott posztjáról, helyére Jen Oneal és Mike Ybarra került; Oneal később bejelentette, hogy 2021 végén lemond, és felfedte, hogy kevesebbet keresett, mint Ybarra, annak ellenére, hogy lényegében ugyanazt a pozíciót töltötte be. A közelmúltban a vállalat felvette első kulturális vezetőjét, hogy segítsen nagyobb lépéseket tenni a sokszínűség és befogadás terén.

A Blizzardnál kialakult belső helyzetről még sok minden elmondható, többek között további perek, rengeteg vád Bobby Kotick vezérigazgató ellen, és további intézkedések a vállalat vezetése részéről.

 

Játékmódok és pályák

 

Az Overwatch 2 és az Overwatch PvP módjai kompatibilisek lesznek egymással – tehát ha maradsz is az eredeti játéknál, akkor is tudsz majd játszani bárkivel, aki megveszi a folytatást.

Az Overwatch 2 azonban tartalmazni fog néhány újragondolt változatot az eredeti játékban látott harcokhoz képest. Ilyen például a Push nevű vadonatúj játékmód, amelyben két csapat küzd azért, hogy egy robotot ellenséges területre kísérjenek. Az a csapat nyeri a meccset, amelyik az idő lejárta előtt a legmesszebbre tolja a robotot a másik csapat területére. Ahogy a robot a lineáris úton halad az ellenséges vonalak felé, időnként akadályokba ütközik, amelyeket el kell tolni az ellenőrzőpontok feloldásához. Ez pillanatnyilag lelassítja a robotot, de az ellenőrzőpontok új spawn pontokat nyitnak.

A legjelentősebb változás, hogy a játék a jelenlegi 6v6-os modellel szemben 5v5-ös meccsekre változik. A csapatok összetétele is módosul, így a csapatok csak egyetlen tankkal fognak játszani.

Az Overwatch 2 teljesen új PvP pályákat kap a Push módhoz, de minden jelenlegi „alap” játékmódhoz is. A csapat szeretné biztosítani, hogy a játékosok „teljesen új élményt” kapjanak az új pályáknak köszönhetően, amelyek az eredeti Overwatch-ba is érkeznek. A Blizzard korábban már több új pályáról is beszélt, és májusban 2021-ben mutatott be két újabbat.

Az Overwatch 2 jelenleg megerősített új pályái a következők:

  • Göteborg
  • Toronto
  • Monte Carlo
  • Rio de Janeiro
  • New York
  • Róma

 

A Blizzard néhány rövid videót is tweetelt a különböző új pályákról, amelyeken egy kicsit jobban megismerheted őket.

 

Történetküldetések

 

Az Overwatch 2 új funkciója a történetküldetések. Ezek erősen kurátori PvE küldetések lesznek, ahol a játékosok csak egy korlátozott, kontextushoz kapcsolódó karakterlistából választhatnak majd. Minden egyes sztoriküldetésnek saját filmes intro és outro videója lesz.

 

Hősküldetések

 

A hős küldetések egy másik új PvE funkciót jelentenek, amelyet úgy terveztek, hogy a játék „alaposan újrajátszható” legyen, köszönhetően az Overwatch 2 rendezői által felvázolt három tényezőnek: változatos helyszínek, amelyek új és régi térképeken viszik majd át a játékosokat; folyamatosan változó célok, amelyek frissen és változatosan tartják majd a játékmenetet; és különböző ellenséges csoportok, például a Null Sector, a Talon és „egyéb fenyegetések”. Bizonyos célok vagy ellenségtípusok bizonyos típusú hősöket követelhetnek meg az ellenük való védekezéshez, így több gyakorlati idő áll majd rendelkezésre a PVP-ben a főszereplőjükkel megrekedt játékosoknak – magyarázta Kaplan a BlizzCon 2019-en.

 

Ping-rendszer

 

Eleged van abból, hogy a csapattársaid nem maradnak a payloadon? Szerencséd van, hiszen az Overwatch 2-ben új és jelentősen továbbfejlesztett ping-rendszert vezetnek be, amely a csapattársak közötti kommunikációt hivatott erősíteni. Az új rendszer minden eddiginél több parancsot tartalmaz, és lehetővé teszi a játékosok számára, hogy pontosan pingeljék a helyszíneket, figyelmeztetve csapattársaikat az ellenségre, és lehetővé téve a stratégiai játékokat. A Blizzard szerint: „A ping-rendszer mögötti inspiráció egy olyan értékből származik, amelyet az Overwatch-csapat nagyra tart: Minden hang számít. Ez a Blizzard egyik alapértéke, és az Overwatch csapat ezt az értéket szerette volna megszemélyesíteni a játékban.”

 

 

A tárgyak rendszere

 

Az újonnan bevezetett tárgyrendszer kizárólag a sztoriküldetésekhez tartozik. A Diablóhoz hasonló loot-rendszer helyett az Overwatch 2 item-rendszere Kaplan szerint hasonlóan fog működni, mint az olyan játékokban, mint az Apex Legends és a PUBG: ideiglenes tárgyfelvételek, amelyeket a küldetés időtartamára használhatsz. Ezek közé tartoznak olyan dolgok, mint egy maró gránát, egy gyógyító állomás vagy egy akadálykerítés. A tárgyak szintén szintekbe vannak sorolva, mint például a Legendary.

 

Tehetségrendszer

 

Az Overwatch 2 bevezet egy új fejlődési rendszert, amelyet kizárólag a hős küldetésekhez terveztek. Ez lehetővé teszi majd a hősök számára, hogy szintet lépjenek, és olyan tehetségeket oldjanak fel, amelyek további előnyöket biztosítanak számukra a harcban, és szigorúan PvE, nem versenyszerű mód funkciónak szánják. A BlizzCon 2019-en bemutattak egy sor tehetséget Tracer számára, de Kaplan figyelmeztetett, hogy a fejlődési rendszer még nagyon a fejlesztés elején jár, és még sokat változhat.

 

A Tracer példaként bemutatott képességei a következők:

 

  1. szint:

 

(A pulzus pisztolyok bármely képesség használatakor újratöltődnek.)

Láncreakció (a Pulse Bomb másodlagos robbanásokat okoz az általa megrongált ellenségeken)

 

  1. szint

 

Villanás (Az ellenséget átvillantva károsítja őket)

Utólagos látás (A visszaemlékezés sebzést okoz minden nemrég sérült ellenségnek)

 

  1. szint

 

Örvény (Az ellenségeket a Visszahívás pontja felé húzza és csapdába ejti)

Speed Kills (A gyilkos csapások felgyorsítják a lehűlésidőt)

 

 

Új hősök

 

Az Overwatch 2 új játszható hősöket fog bemutatni, köztük vadonatúj karaktereket és „olyan karaktereket, akikre már vártál”. Emellett az első Overwatch minden hősét átveszi.

 

A jelenleg megerősített új hősök az Overwatch 2-ben a következők:

 

Eddig Sojourn az egyetlen új karakter, akit bejelentettek az Overwatch 2-höz. Ő az első fekete nő és kanadai hős, aki megtiszteli a játékot, és Kaplan szerint „az Overwatch 2 történetének középpontjában” kap szerepet.

A hihetetlen mozgékonysággal és tüzérségi képességekkel rendelkező, középtávú specialistaként jellemzett Sojourn elsődleges fegyvere egy railgun, amely minden sikeres találatnál energiát generál, majd ezt az energiát egy nagy erejű lövéshez képes felhasználni. Ez teszi Sojournt alkalmassá a mesterlövész képességekkel rendelkező játékosok számára, mivel a pontosságot felhasználhatják arra, hogy pusztító csapásokat mérjenek a railgun másodlagos tüzelési módjával.

Ezen kívül Sojourn rendelkezik egy hatásterület-képességgel is, amely csapdába ejti az ellenséget és felemészti az életerejét, egy rakétával működő csúszással, valamint egy Overclock nevű végső képességgel. Overclock alatt Sojourn olyan lövéseket tud leadni, amelyek áthatolnak az ellenségen. A railgun másodlagos tüze lehetővé teszi számára, hogy gyorsan kiiktassa az ellenséget nagy erejű lövésekkel, amit a Blizzard a Genji Sárkánypenge támadásának „slágeres változatához” hasonlított.

 

Skinek és fejlődés

 

Kaplan korábban megerősítette, hogy az első Overwatchban megszerzett összes haladás és kozmetika átkerül az Overwatch 2-re. Kaplan szerint: „Biztosítani akarjuk, hogy minden Overwatch kozmetikum továbblépjen veled az Overwatch 2-ben. Tehát minden fejlődésed számít. Semmi sem marad le, senki sem marad le.”

 

Mit jelent az Overwatch 2 a jelenlegi Overwatch játékosok számára?

 

Az Overwatch közösség egységének megőrzése érdekében az Overwatch és az Overwatch 2 játékosok együtt játszhatják majd a hagyományos PvP módot. Az eredeti Overwatch új pályákat, új hősöket és az új versenymódot, a Push-t is megkapja. Az új PvE elemek azonban kizárólag az Overwatch 2-ben lesznek elérhetőek.

 

 

Hősök újratervezése

 

Az Overwatch 2 nem új motorral készül, hanem az Overwatch motor „nagymértékben frissített” változatával. Az Overwatch 2 minden hősnek új HUD-ot kap, és ami talán a legfontosabb, az összes meglévő hős újratervezését. A csapat azt szeretné, ha az Overwatch 2 „új külsőt kapna, frissnek és félelmetes jónak tűnne”, a BlizzCon 2019-es panelbeszélgetésük szerint.

Azóta már kaptunk néhány pillantást arra, hogyan változnak majd a hősök az Overwatch 2-ben. A Blizzard kiadott egy prezentációt, amely részletesen bemutatja Sombra és Bastion módosításait. A változásokat végigfutó trailereket alább megnézheted.

Sombra a változásoknak köszönhetően agresszívabb lesz, a hacker képessége három másodpercenként lehűl. A hackelés továbbra is rövid időre letiltja az általa sújtott karakterek képességeit, de ami ennél is fontosabb, hogy a hackelés időtartama alatt nyolc másodpercig 50%-kal növeli az általuk elszenvedett sebzést. Az Ultimate-je is változik, így már nem a pajzsokra hat, hanem a pajzsok közé szorult ellenségeket a teljes életerejük 40%-áig károsítja. Ők is meg lesznek hackelve, ami még több sebzésre teszi őket fogékonnyá.

Bastion változásai teljesen átdolgozzák a robotot, eltávolítva az önjavító képességét és az Ultimate képességét, hogy tankká alakuljon át. A Bastion alternatív tüze egy robbanó lövedéket biztosít, amely jó területelhárításra, és az Ultimate-je mostantól tüzérségi ágyúvá alakítja át, amely három robbanó lövedéket tud kilőni bárhová a térképen. Az őrszem módját azonban jelentősen átdolgozták. Bastion mostantól képes mozogni, miközben átalakul, így a karakter egy mozgó gatlingágyúvá válik. Bár a képességnek most már van egy lehűlési ideje is, az biztos, hogy a Bastion játékosok számára nélkülözhetetlen eszköz lesz.

Rövid betekintést kaptunk Mei és Winston fegyvereit érintő változásokba is. Egy tweetben a Blizzard megmutatta, hogy Mei blasterét halálosabbá teszik, de már nem fagyasztja szilárdra az ellenséget, és bemutatta Winston Tesla ágyújának mesterlövész-szerű alternatív tűzmódját.

Doomfist és Orisa is átesett néhány változáson: Orisa három új képességet kapott, és elvesztette a karaktert meghatározó védőgátját, így inkább frontvonalbeli harcos lett. Doomfist viszont tankká alakul át, jelentősen több életerővel és egy új védekező képességgel, a Power Block-kal.

 

Előrendelés

 

Jelen állás szerint az Overwatch 2 nem előrendelhető. Ha meglátogatod a játék weboldalát, a „Buy Overwatch” gombra kattintva az eredeti játék kirakatába jutsz, nem pedig a készülő folytatáshoz.

 

A Microsoft lehetséges felvásárlása

 

A Blizzard jogi csatározásai közepette egy megdöbbentő bejelentést tettek: A Microsoft megvásárolja a vállalatot. Január 18-án az Xbox anyavállalata bejelentette, hogy meg kívánja vásárolni az Activision Blizzardot, méghozzá 68,7 milliárd dollárért, amivel az üzlet a játéktörténelem legnagyobb üzlete lenne, a Microsoft pedig a világ harmadik legnagyobb játékipari vállalata. Jelen pillanatban az üzletet még vizsgálják, bár túlnyomóan valószínűnek tűnik, hogy az eladást jóváhagyják.

Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezérigazgatója szerint az Activision Blizzard megvásárlása segít „felgyorsítani” a vállalat felhős játékokkal kapcsolatos terveit, valamint az Xbox Game Pass értékét is erősíteni fogja. Spencer kitért a Blizzard helytelen viselkedéséről szóló hírnévre is, és megosztotta, hogy segíteni szeretne a dolgok megváltoztatásában: „Mélyen értékeljük az egyes stúdiókultúrákat. Hiszünk abban is, hogy a kreatív siker és az autonómia kéz a kézben jár azzal, hogy minden emberrel méltósággal és tisztelettel bánunk. Minden csapatot és minden vezetőt erre az elkötelezettségre kötelezünk. Alig várjuk, hogy a proaktív befogadás kultúráját kiterjeszthessük az Activision Blizzard nagyszerű csapataira is.”

Ha az üzlet létrejön, a hírek szerint a jelenlegi vezérigazgató, Bobby Kotick távozik a cégtől.

-theGeek-

 

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu