ELŐZETES – Az Assassin’s Creed Mirage a 9. századi Bagdadban játszódik, a főszereplő pedig egy sokkal fiatalabb Basim lesz.
Az Assassin’s Creed Mirage lehetőséget ad a Ubisoftnak, hogy visszatérjen a sorozat gyökereihez, és megünnepelje azt az akció-kalandjátékos alapot, amelyre az Assassin’s Creed 15 évvel ezelőtt épült. Bár igaz, hogy az Assassin’s Creed Valhalla, az Odyssey és az Origins az elmúlt évtized legjobb nyílt világú játékai közé tartozik, van egy olyan réteg, amelyik valami kisebb léptékű, fókuszáltabb és dinamikusabb játékra vágyik. És ha te is így érzel, akkor érdemes lesz megnézned az Assassin’s Creed Mirage-t – a lopakodó rajongóknak ez a játék neked szól!
Az Assassin’s Creed Mirage a Ubisoft Forward szeptemberi bemutatójának részeként látott napvilágot. Az eseményen a sorozat jövőjét vázolták fel a következő két zászlóshajójáték, az Assassin’s Creed Codename Red és az Assassin’s Creed Codename Hexe bejelentésével, valamint tisztázták, hogy az Assassin’s Creed Infinity platformként hogyan fogja összekötni az egészet. Most azonban a közvetlen figyelem középpontjában az Assassin’s Creed Mirage áll, úgyhogy olvass tovább, hogy megtudj mindent, amit eddig a játékról tudunk – a történet és a helyszín részleteitől kezdve az első információkig arról, hogy az olyan kulcsfontosságú pillérek, mint a lopakodás, a parkour és a merényletek hogyan kerülnek modern színvonalra.
Mi az Assassin’s Creed Mirage?
Az Assassin’s Creed Mirage a régóta futó széria visszatérését jelenti, a Ubisoft visszatér a lopakodós-akciós, történetközpontú gyökerekhez, amelyek Altair és Ezio legkorábbi kalandjait is meghatározták. Az Assassin’s Creed Mirage Bagdadban játszódik, és Basim fejlődését mutatja be néhány évtizeddel az Assassin’s Creed Valhalla-ban való megjelenése előtt.
A Ubisoft megerősítette, hogy az Assassin’s Creed Mirage 2023-ban jelenik meg, bár a kiadó még nem erősítette meg a pontos dátumot. Az Assassin’s Creed Mirage platformjai a PS5, PS4, Xbox Series X és Xbox One megerősítést kaptak. A Ubisoft azt is megerősítette, hogy az Assassin’s Creed Mirage PC-re is megjelenik a Ubisoft Store és az Epic Games Store-on keresztül.
A megjelenéskor három Assassin’s Creed Mirage-kiadás lesz elérhető. A Standard Edition 50 dollárba/50 euróba fog kerülni; a Deluxe Edition, amely a Prince of Persia által inspirált DLC-t tartalmazza, 60 dollárba/60 euróba kerül; a limitált Collector’s Case, amely egy 32 cm-es Basim figurát, Bagdad térképét, exkluzív steelbookot és még sok mást tartalmaz, 150 dollárba/150 euróba fog kerülni. Ha most zárod le az Assassin’s Creed Mirage előrendelésedet, akkor exkluzív hozzáférést kapsz a „40 Thieves” mellékküldetéshez.
Assassin’s Creed Mirage trailer
Nézd meg a fenti debütáló Assassin’s Creed Mirage trailert, hogy először láthasd a fiatalabb Basimot, a gyönyörű bagdadi környezetet és a kifinomult hangsúlyt a merényletekre, a parkourra és a lopakodásra. Bár a CGI-trailer nem tartalmaz játékmenetet, nagyon jól érzékelteti, hogy mire számíthatunk a Mirage-tól. Az Assassin’s Creed és az Assassin’s Creed 2 rajongóinak érdemes lesz odafigyelniük, hiszen rengeteg olyan mechanikára utalnak itt, ami elveszett, amikor a sorozat RPG-vé változott.
Milyen helyszínen gyilkolászhatunk?
Az Assassin’s Creed Mirage helyszíne a 9. századi Bagdad – az időszak 861-ben (az Aranykorban) kezdődik, néhány évtizeddel az Assassin’s Creed Valhalla eseményei előtt. Jean-Luc Sala művészeti igazgató szerint Bagdad ebben az időben gyakorlatilag a világ középpontjában állt, és „a tudás, a művészet, az innováció, a tudomány, a kereskedelem és a hatalom kulcsfontosságú helyszíne volt”. Mivel a 9. századi Bagdad öt évszázaddal később gyakorlatilag elpusztult, a Ubisoft a történelmi dokumentációkat és más korabeli városokat (például Samarrah) vett alapul, hogy a lehető legpontosabban újraalkossa Bagdadot.
Az Assassin’s Creed Mirage világának mérete
Az Assassin’s Creed Mirage jóval kisebb lesz, mint az Assassin’s Creed Valhalla, Odyssey és Origins által kínált világok. Maga Bagdad négy egyedi kerületre oszlik, köztük Karhk ipari területére és a Kerek Város buja kertjeire. A Ubisoft ígérete szerint Bagdad egy nyüzsgő és sűrű város lesz, Jean-Luc Sala művészeti igazgató pedig megjegyezte, hogy „a lakosok minden mozdulatodra reagálnak”. A városon kívül meglátogathatjuk majd az Alamutot is, amely azoknak az orgyilkosoknak az otthona, akik lerakták a Creed alapjait, ahogyan ma ismerjük – bár a tágabb történetben már felbukkant, ez az első alkalom, hogy az erőd szerepel egy Assassin’s Creed-játékban.
Milyen lesz a játékmenet?
Az Assassin’s Creed Mirage játékmenete visszaviszi a sorozatot oda, ahonnan indult: a lopakodás, a gyors parkour és a gyors, dinamikus merényletek. A Ubisoft Bordeaux szerint „a Mirage-ban minden Assassin’s Creed-játékból van egy kicsi, és a játékosok várhatják, hogy visszatérjenek a gyökerekhez [a sorozathoz], miközben a játékmenetet és a korai játékok ikonikus jellemzőit modern módon próbálhatják ki.” Ezt a szűkebb fókuszt, különösen az Assassin’s Creed Valhalla-hoz képest, kiegészíti majd a fejlődés narratíva-központú megközelítése és a felfedezésre szánt, szűkebb térkép.
Lopakodunk, mert asszaszinok vagyunk
A Ubisoft szerint „az Assassin’s Creed Mirage nagyobb hangsúlyt fektet a lopakodásra, mint a legutóbbi játékok”, amely a „célpont azonosítása, levadászása és kiiktatása, majd eltűnése” köré épül. Az Assassin’s Creed Mirage-ban a lopakodás felkarolását támogatandó, a Ubisoft átdolgozta az észlelőrendszereket, hogy nagyobb kifinomultságot és a környezetünk visszajelzését tegyen lehetővé, A fejlesztők jobban strukturálták a város (és a háztetők) kialakítását, hogy jobban lehetővé tegyék a játékos számára a lopakodó megközelítést, továbbá új eszközöket vezettek be a harc és a menekülés segítésére – például egy észlelőaknát, amely füstfelhőt ereszt, ha működésbe lép, és egy fúvónyilat.
A parkour fontosabb lesz, mint valaha
A parkour az Assassin’s Creed Mirage-ban is hatalmas szerepet kap, ahogyan a sorozat első két játékában is. A sűrűn rétegzett Bagdad városában az épületeken és háztetőkön való átkelés lesz a térbeli navigáció elsődleges formája, és a Ubisoft ígérete szerint ez az aspektus minden eddiginél jobb érzést nyújt majd. „Felgyorsítottuk a parkour tempóját, hogy a játékosok mozgékonynak és erőteljesnek érezzék magukat a városon való átkelés közben” – mondja Jean-Luc Sala művészeti igazgató. Emellett a Ubisoft Bordeaux visszahoz számos „kedvelt animációt és ikonikus mozdulatot” a korábbi játékokból és új parkour mozdulatokat vezet be, mint például a rúdugrás, hogy segítsen Basimnak a nagy akadályok leküzdésében.
Assassin’s Creed Mirage merényletek
Az Assassin’s Creed Mirage sokkal nagyobb hangsúlyt fog fektetni a merényletekre. A fő merényletekre a Ubisoft által „Black Box küldetéseknek” nevezett eseményekben kerül sor. Ezek Bagdad kerületein belül lesznek, és a célponthoz vezető utat szabadon választhatod meg – például úgy, hogy elvegyülsz a tömegben és követed az útjukat, vagy a háztetőkről követed őket. A Mirage teljesen új merénylői animációkat, új fejleszthető Assassins Tools-t és a környezeten belüli csapdák felállításának lehetőségét fogja bevezetni. A Mirage egy új, a Tom Clancy’s Splinter Cell Convictionben bevezetett Mark and Execute mechanikához hasonlóan hangzó funkciót is bevezet, amely lehetővé teszi Basim számára, hogy egyszerre több lopakodó gyilkosságot hajtson végre.
Assassin’s Creed Mirage története
Az Assassin’s Creed Mirage története lineárisabb lesz, mint a sorozat legutóbbi játékaié. Sarah Beaulieu narratív igazgató szerint a Mirage „narratív struktúrája sokkal közelebb áll az első Assassin’s Creed játékokhoz, abban az értelemben, hogy sokkal inkább irányított és lineáris, mint amit a játékosok a legújabb AC játékokban tapasztalnak”. Bár továbbra is megmarad a felfedezés és a kísérletezés szabadsága, és megválaszthatjuk, hogy milyen sorrendben vágjunk neki az orgyilkos küldetéseknek, Beaulieu szerint a Ubisoft Bordeux azt akarta, hogy a Mirage története egy „nagyon intenzív és sűrített narratíva legyen, világos kezdettel és befejezéssel.”
Basim „visszatér” az Assassin’s Creed Valhallából
Az Assassin’s Creed Mirage főszereplője Basim Ibn Is’haq. Míg Basim az Assassin’s Creed Valhalla eseményei során meghatározó karakter volt, a Mirage 20 évvel korábban követi majd a karaktert – és nyomon követi az előszőr utcai tolvajból, majd asszaszin-tanoncból mester-asszaszinná válását. Sarah Beaulieu narratív rendező szerint a Mirage „egy dacos fiatalember átalakulását követi nyomon egy kifinomult, ellentmondásos sorsú mester-asszassinná”. Ennek az utazásnak a részeként több betekintést kapunk a Rejtőzködőkbe és az ősi szervezet fejlődésébe is, amelyet Aya és Bayek alapítottak az Assassin’s Creed Originsben.
-theGeek-