Judas – Minden, amit a BioShock franchise szellemi örököséről tudnod kell!

ELŐZETES – A BioShock szellemi atyjának új projektje számos aspektusban visszaidézi a 2007-es kultikus játék hangulatát. Ken Levine, a híres franchise alkotója, egy olyan játékon dolgozik, amely a BioShock játékok atmoszféráját örökíti tovább, miközben egy teljesen új világot alkot. A Judas már a bejelentésével óriási várakozást váltott ki a rajongók körében, akik alig várják, hogy kezükbe vehessék.

 

Több mint egy évtizeddel az utolsó BioShock játék megjelenése után, bár hivatalos folytatás nem került bejelentésre, a franchise híveinek még mindig van okuk a lelkesedésre. A soron következő lövöldözős játék, a Judas, minden olyan elemmel bír, ami a BioShockot annyira egyedülállóvá tette, és a projekt mögött senki más nem áll, mint maga Ken Levine, a franchise legendás alkotója. A Judas-t először a 2022-es Game Awards-on mutatták be, és azóta is töretlen az érdeklődés iránta. Itt van minden, amit tudni érdemes Levine stúdiójának, a Ghost Story Games-nek a BioShock szellemi örököséről.

 

Még mindig nincs megjelenési dátuma a Judas-nak, de legalább megismerhettünk Ken Levine új fejlesztésének játékmenetét...

 

Mikor és milyen platformokon jelenik meg a Judas?

 

Jelenleg még nincs hivatalos bejelentés a Judas megjelenési dátumáról. A legfrissebb, hozzáférhető információ egy 2023 februári nyilatkozatból származik, melyet Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive vezérigazgatója tett az IGN-nek. E szerint a tervek alapján a játékot 2025 márciusában szeretnék piacra bocsátani. Azonban, mivel ez a bejelentés óta már egy év eltelt és a fejlesztőktől nem érkezett friss hivatalos információ, a megjelenési dátum bizonytalan.

A rendelkezésre álló platformok tekintetében a Judas PC-n lesz elérhető az Epic Games Store-on és a Steam-en, valamint Xbox és PlayStation 5 platformokon fog megjelenni. A Nintendo Switch változatról egyelőre nincs információ. Ha a Judas tényleg 2025-ben kerül piacra, akkor esetleg megjelenhet a Nintendo Switch utód konzolján is, amelyről pletykák keringenek.

 

 

A játék története és fejlesztése

 

A Judas cselekménye a Mayflower nevű űrhajón bontakozik ki, amely az emberiség utolsó túlélőit szállítja a Proxima Centauri felé. Az űrhajó irányítását három különböző nézőpontot képviselő személy látja el: Tom, aki az emberiség eredeti állapotának megőrzésére törekszik; Nefertiti, Tom Nobel-díjas felesége, aki a tökéletes, hibátlan robotok formájában való emberi létezés megvalósítását célozza; valamint Hope, az örökbefogadott lányuk, aki számára a saját létezés megtagadása vált életcéljává. Egy olyan társadalomban, ahol a számítógépek döntik el, kik számítanak mintapolgárnak, és jelentik az eltérő viselkedést tanúsítókat, Judas, a játék főhőse, képes volt kivonni magát ezen ellenőrzés alól, és forradalmat indított a Mayflower fedélzetén.

A Judas a Ghost Story Games első projektje, amelyet Ken Levine alapított az Irrational Games bezárása után. A játék ötlete 2014-ben vetődött fel, amikor Levine a Game Developers Conference-en beszélt arról, hogy milyen típusú „narratív LEGO”-kon dolgoznának szívesen, amelyek segítségével egy rendkívül újrajátszható, különböző kimenetelű játékot hozhatnak létre. Levine a következő évben bejelentette, hogy a projekt egy első személyű sci-fi játék lesz, ami a System Shock sorozathoz hasonló lesz, és inspirációt merített a Middle-earth: Shadow of Mordor Nemesis rendszeréből. Levine kiemelte, hogy a játék nehezebb lesz, mint a BioShock vagy a BioShock Infinite. 2022 elején a Bloomberg News arról számolt be, hogy a fejlesztés nehézségekbe ütközött, részben Levine munkastílusa miatt, amely az alkalmazottak kiégéséhez vezetett. Az év folyamán, a The Game Awards 2022 rendezvényen egy bemutató trailerrel debütált a játék, amely pozitív fogadtatásban részesült.

 

 

A Judas játékmenete

 

A már eddig látható rövid játékmenet-előzetesek alapján nyilvánvaló, hogy a Judas jelentős mértékben a BioShock sorozattól kapott inspirációt. Ez nem meglepő, figyelembe véve, hogy Ken Levine áll a projekt mögött. A State of Play bemutatójában felvillantott jelenetek alapján a Judas egy első személyű akciójáték lesz, mely minden olyan jellegzetességet magában hordoz, amely a BioShock játékokra is jellemző volt. Megfigyelhető, hogy a játékban a főhős a jobb kezével fegyvereket kezel, míg a bal kezével BioShock Plasmidokhoz nagyon hasonló energiaalapú támadásokat indít. A játék során várhatóan a játékosoknak megtalálniuk az egyensúlyt a tűzfegyveres harc és azok között a képességek között, amelyek újszerűen interakcióba lépnek a környezettel és az ellenfelekkel, miközben felfedezik és elsajátítják őket. Összességében elmondható, hogy ha a BioShock sorozat elnyerte tetszésedet, valószínűleg a Judas játékmenete is kedvedre lesz.

Levine a PlayStation Blogon keresztül közölte, hogy a Judas története sokkal kevésbé lesz lineáris, több lehetőséget biztosítva a játékosok számára a történet alakítására. „Olyan élményt akartunk teremteni, ahol ezek a döntések és a történet kibontakozása rajtad múlik. Mert te, mint Judas, vagy minden esemény hajtóereje egy olyan történetben, amelyben új karaktereket ismerhetsz meg – és változtathatsz meg – módon, amit korábbi játékainkban még nem tapasztaltál.”
Minden jel arra utal tehát, hogy Ken Levine és a Ghost Story Games csapata úgy tűnik, hogy egy olyan játékon dolgozik, amely ismét új szintre emeli a narratív vezérelte, első személyű lövöldözős játékokat, miközben merít a BioShock sorozat inspirációjából és újításából.

 

 

Első benyomások a The Game Awards főnökétől

Geoff Keighley nemrégiben osztotta meg gondolatait és benyomásait a nagy érdeklődéssel várt Judas játékról. Levine, a BioShock sorozat mögött álló alkotó, most saját stúdiójával, a Ghost Story Games-szel, egy új kezdeményezésbe vágott, amely szellemiségében az előző munkái nyomdokain halad. A stúdió néhány kiválasztott sajtótag, így Keighley számára is lehetővé tette a játék tesztelését.

Keighley szerint a Judas története mély rejtélyekkel van átszőve, és a sci-fi elemeket jóval erőteljesebben alkalmazza, mint a BioShock játékok, ezzel a System Shock sorozatra emlékeztetve. A cselekmény a Mayflower űrhajó komor folyosóin zajlik, ahol a lakók szemmel tartják és besúgják egymást, míg a gépek az összes területet ellenőrzik. Keighley említette, hogy a játékban a főhős, Judas, egy felkelést robbant ki, ami gyökeresen megváltoztatja a rendszert.

A beszámoló szerint a Judas egy első személyű, történetközpontú lövöldözős játék, ami ismerős lehet a BioShock rajongók számára, de új elemekkel is gazdagítja a zsánert. A játékosoknak lehetőségük nyílik interakciót folytatni a hajó három vezetőjével, és döntéseikkel alakíthatják a történet végkimenetelét. Levine a történeti felépítést „narratív LEGO”-nak nevezi, utalva arra, hogy a játékosok választásai hogyan épülnek egymásra a kaland során.

Keighley első benyomásait egy videóban osztotta meg, megemlítve, hogy a játék még fejlesztés alatt áll, nem lineáris a kaland, és bizonyos rogue-like elemeket is bevon. Hangsúlyozza, hogy a játék tartalmaz minden olyan jellemzőt, amit a BioShock sorozattól várnak az emberek, beleértve a különleges képességeket, hackelést, filmeket idéző jeleneteket, lenyűgöző karaktereket és egy gazdag történetet.

-Herpai Gergely (BadSector)-

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu