Cronos: The New Dawn – Tényleg a túlélő horror „új hajnala” lesz a Bloober Team új játéka?

ELŐZETES – Új játékuk igazi „horrorkánaánként” szeretné magát definiálni, és a Silent Hill 2 Remake-kel nemrégiben mindenkit meggyőztek, hogy erre képesek is. A Bloober Team új játéka, a Cronos: The New Dawn az EA és a Visceral Games által megalkotott „túlélő horror” műfajból merít ihletet. 

 

Noha a Bloober Team egy kiterjedt horrorjáték-portfólióval rendelkező stúdió, nem minden játékuk lett kirobbanó siker. A lengyel csapat, amely 2016-ban a Layers of Fear című játékával hívta fel magára a figyelmet, több problémával szembesült a Blair Witch esetében, amely az eddigi legrosszabb értékeléseket kapta. Azonban most bebizonyították rátermettségüket a Silent Hill 2 Remake-kel, amely egyértelműen sikeressé tette őket minden szempontból. Következő játékukkal, a Cronos: The New Dawn-nal nem csupán a horror műfaját kutatják tovább, hanem a műfaj olyan óriásai felé fordulnak, mint a Dead Space és a Resident Evil. 

 

A legutóbb a Silent Hill 2 Remake-et jegyző Bloober Team új játéka, a Cronos 2025-ben jelenik meg Xbox Series-re, PS5-re és PC-re.

 

A Dead Space a legnagyobb inspiráció 

 

Egy nemrégiben az IGN-nek adott interjúban a társ-vezetők, Jacek Zieba és Wojciech Piejko elárulták, hogy a Dead Space kulcsfontosságú inspiráció volt a Cronos: The New Dawn számára, különösen annak hangsúlya az intenzív és nyers harcokra. Zieba kifejtette, hogy hasonlóan a Dead Space csonkolásmechanikájához, a Cronos-ban is lesznek egyedi harci mechanikák, amelyek az egész kaland központi elemét képezik, bár a részleteket egyelőre homályban tartják. Emellett Zieba megemlítette az Alan Wake hatását is, különösen annak ikonikus zseblámpáját, amelyet ebben az új címben újraértelmeznek, miközben megtartják annak lényegét: „megmenteni a játékost a legnehezebb pillanatokban.” 

A feszültség és az ismeretlentől való félelem kulcsfontosságú elemek a Cronos-ban, és Piejko szerint a harc stratégiai megközelítést igényel, ezzel mélyebb kihívást kínálva. „Nem csak futni és lőni kell; minden lépést át kell gondolni, és a legapróbb részletekig mérlegelni” – mondta Piejko. Ez a stratégiai megközelítés különbözteti meg a Cronos-t más akciójátékoktól, közelebb hozva azt a túlélőhorror lényegéhez, ahol minden döntés élet és halál között dönthet. 

 

 

A Resident Evil is inspirációként szolgált a játékhoz 

 

Zieba megemlítette, hogy a Resident Evil sorozat, mind a klasszikus verziói, mind az újrafeldolgozásai, nagyon fontos hatással voltak a csapatra. „A Dead Space-en túl a japán túlélőhorror, mint például a Resident Evil, nagyon, nagyon nagy inspirációt jelentett, különösen a fizikai horror terén” – magyarázta a társ-vezető. Ez a hatás tükröződik a játék tervezésében, amely nyugtalanító atmoszférát és olyan kihívásokat kínál, amelyek Capcom ikonikus szériájának legemlékezetesebb pillanatait idézik. 

A futurisztikus esztétika, a műfaj nagy címei által inspirált mechanikák és az idő rejtélyére összpontosító narratíva keverékével a Cronos: The New Dawn a jövő év egyik legkiemelkedőbb horror- és túlélőjátékává kíván válni. A Bloober Team magas elvárásokat támasztott a horrorrajongók körében, és megmutatta, milyen nagy potenciál rejlik ebben az új projektben, amelynek megjelenési dátumát egyelőre nem jelentették be. 

 

További részletek a Cronos: The New Dawn-ról 

 

„A siker kulcsa itt az, hogy nagyszerű atmoszférát teremtsünk, és olyan felvezetéseket építsünk ki a harci jelenetek előtt, amelyek esetleg átverik a játékost, hogy támadást várjanak, ami végül nem történik meg. Összességében a harc a Cronos-ban inkább a Resident Evil és a Dead Space irányába hajlik, de mi továbbra is történetmesélők vagyunk, ezért számítsatok erős hangsúlyra a történeten és az atmoszferikus felfedezésen is” – jegyezte meg Piejko. 

 

 

A történet részletei 

 

A filmes előzetes egy olyan karaktert mutat be, aki védőruházatban lép be egy lepusztult épületbe, ahol baljós humanoid szörnyek kezdik el üldözni, majd támadásuk során lövöldözni kezd rájuk. 

Később – vagy talán korábban – ugyanaz a véres alak sakkozik egy idős nővel, mielőtt valamilyen eljárást végezne rajta, miközben a nő belenyugvóan figyeli sorsát. 

Végül azt látjuk, hogy a főszereplő egy eltorzult pokolszerű tájba lép, ahol a távolban egy torony áll, fegyverét pedig készenlétben tartja. A falakat ugyanazok a mutált lények borítják, amelyek korábban is megjelentek. Erősen utalnak arra, hogy ez a helyszín az a város, amely a játék elején volt látható, valamilyen katasztrófa után. 

A stúdió megerősítette, hogy a játék PlayStation 5-re, Windowsra és Xbox Series X|S-re fog megjelenni. 

-Herpai Gergely „BadSector”- 

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu