The Blood of Dawnwalker – A The Witcher 3 fejlesztőinek RPG-je a vérünket fogja szívni!

ELŐZETES – A The Witcher 3 rendezőjének első nyílt világú szerepjátéka már most olyan előzetes trailerrel csábít, vámpírokkal és középkori fantasyvel fűszerezve, amitől lehidalsz! A Rebel Wolves első játéka, a Konrad Tomaszkiewicz által dirigált The Blood of Dawnwalker első kedvcsinálója bőséges ízelítőt ad abból, mire számíthatunk.

 

Amikor egy új játék a semmiből tűnik fel, és ráadásul a „nagyágyúk veteránjai készítették” címkével érkezik, akkor óhatatlanul is felkerül a kívánságlistánkra. Ebben az esetben nem is tehettünk mást a Rebel Wolves esetében, amely egy lengyel stúdió, és a The Witcher 3, valamint a Cyberpunk 2077, azaz a CD Projekt RED soraiból kivált veteránokból áll, akik 2022-ben hagyták ott a céget, hogy megalapítsák a saját csapatukat egy bitang erős, tripla-A kategóriás akció-szerepjáték fejlesztésének céljával. Most pedig ez a projekt napvilágot látott egy ütős előzetes formájában, amely egyértelművé teszi a szándékot: a Rebel Wolves és játéka, a The Blood of Dawnwalker azért van itt, hogy mindent és mindenkit maga alá gyűrjön.

A stúdió vezetője, Konrad Tomaszkiewicz, aki a The Witcher 3-at is rendezte, elárulta, hogy a The Blood of Dawnwalker célja az RPG műfaj újradefiniálása, méghozzá a játékos döntéseinek érzelmi súlyára és egy stratégiai harcrendszerre összpontosítva, amely a játékmenet mechanikájával és a környezettel való kísérletezésre csábít. Már a bejelentéskor megdobogtatta a szívünket ez az ötlet cunami, az első trailer alapján pedig minden okunk megvan a bizakodásra.

 

 

Lengyel RPG, ahol a döntéseinknek és a nagyvilágban tett utazásunknak valódi súlya lesz

 

Úgy vélem, rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik a nyílt világokban” – nyilatkozta Tomaszkiewicz a játék bejelentésekor. A The Blood of Dawnwalker a The Witcher 3 alapjaira épül, külső nézetből ábrázolva, de olyan játékmenetbeli koncepcióra is támaszkodik, ahol a narratíva, a felfedezés és a „személyes tapasztalat” közvetlenül a Fallout sorozatból, különösen a New Vegasból származik. „Minden játékosnak teljesen egyedi élményben lesz része” – szögezte le büszkén Tomaszkiewicz.

Olyan játszható koncepcióra épül, ahol a narratíva, a felfedezés és a „személyes tapasztalatod” közvetlenül a Fallout sagának elemeire épül.

A játékmenet lelkét illetően, az egyik szempont, amelyet a Rebel Wolves egy másik nagynevű, szintén lengyel fejlesztéstől, a Dying Light-tól vett át, az a nappali és éjszakai ciklusok jelentősége, valamint a mechanikai és esztétikai különbségek a napszakok váltakozása során. Elmondásuk szerint másképp kell majd megközelítenünk a feladatainkat, ha a nap az égen tündököl, vagy ha már lebukott a horizont mögé, sőt, még a megjelenésünk is idomulni fog a napszakhoz, ami befolyásolja, hogy a többi karakter hogyan viszonyul hozzánk. Vámpírként nappal táplálkozhatunk, éjszaka pedig felszínre törhetnek a szunnyadó erőink, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ártatlanok életét kell kioltanunk, a képességeink ugyanis belőlünk fakadnak, így senki sem kényszerít minket arra, hogy vérszomjas szörnyetegek legyünk, ha nem akarunk.

 

Itt mindenért meg kell küzdened, de tényleg!

 

Az idő is fontos tényező lesz, hiszen a nyílt világot kőkemény szabályok irányítják, mi pedig csak egy porszemek vagyunk a gépezetben. Az idő múlása hatással lesz a küldetéseinkre és a képességeinkre egyaránt. A Dead Rising 2-höz hasonlóan a játék összesen 30 napot és 30 éjszakát ad a családunk megmentésére, ami a kaland központi történetszála, így minden lépésünket alaposan meg kell fontolnunk, és fel kell készülnünk arra, hogy egy újrakezdéssel esetleg más, addig rejtett részeket is felfedezhessünk.

A vámpírok fontos szerepet töltenek be ebben az univerzumban, amely egy félig-meddig realisztikus középkori világban játszódik. A vérszívókat a lengyel fantasyből emelték át, ahol a „wampirok” egy kiterjedt mitológia részét képezik. Egyelőre sok részlet homályos, de az biztos, hogy a vámpírok a társadalom szerves részei, sőt, ők mozgatják a szálakat a háttérből, miközben az emberek mit sem sejtenek a létezésükről, és egy halálos járvánnyal, valamint vallásháborúkkal kell szembenézniük – ez a felütés igencsak izgalmasnak ígérkezik.

Érdemes megjegyezni, hogy a vámpírok, bár a történet főszereplői és ellenlábasai is egyben, nem olyanok, mint akiket megszokhattunk, bár kétségkívül felfedezhető némi hasonlóság Andrzej Sapkowski teremtményeivel. Ezek a vámpírok természetfeletti lények, baljós külsővel, ahol „az agyaruk nemcsak a szájukból nő ki, hanem áttöri az arcuk húsát is”, ezzel is nyomatékosítva démoni mivoltukat. Ugyanakkor olyan lények, akik az árnyékból irányítanak, és kordában tartják a világot, bár köztük is vannak különféle alakok. „Vannak vámpírok, akik a gonosztevőket büntetik a vérük kiszívásával, de nincsenek köztük kifejezetten jók” – tette hozzá a projekt narratív rendezője.

A lengyelek mindent bevetettek, hogy letegyék a névjegyüket, és az első betekintésbe beleszőtték Mikolai Stroinski – a The Witcher 3, az Age of Empires IV, vagy a nemrég megjelent Nobody Wants to Die zeneszerzőjének – lenyűgöző muzsikájából is egy részletet. Minden, a Kárpátok 1457-es, középkori, közép-európai hangulatától a zenéig, bitang jól néz ki és hangzik, szóval itt nem egy kispályás projektről van szó, legalábbis ami az ambíciókat és a költségvetést illeti, semmiképp.

 

A The Blood of Dawnwalker a The Witcher 3 alapjaira épül, és külső nézetben fogjuk nyomni

 

A stúdió közleménye szerint a Rebel Wolves nem csupán egy újabb álomgyár szeretne lenni, hanem egy több mint 140 fős csapat, amely hosszú évekre tervezi a jelenlétét a piacon. Ez azt jelenti, hogy a The Blood of Dawnwalker csupán az első darabja lesz egy terjedelmes fantasy sagának, amely a középkori Európában játszódik, némi természetfeletti fűszerezéssel. Persze egyelőre nem tudni, hogy ezek a tervek mennyire fognak megvalósulni, de az biztos, hogy a lengyel csapat mindent egy lapra tett fel: az epikusságra, és úgy tűnik, hogy ez a stratégia be is jön nekik.

Bár a The Blood of Dawnwalker egyelőre nem rendelkezik hivatalos megjelenési dátummal, az előzetesből kiderül, hogy a játék PC-re és a jelenlegi generációs konzolokra érkezik. A projekt első, hosszabb, játékmenetet is bemutató előzetesét nyáron láthatjuk majd, így a Ríviai Geralt harmadik kalandjának rajongói joggal táplálnak nagy elvárásokat a lengyelek felé, akik lassan, de biztosan az európai piac egyik legfontosabb és legizgalmasabb játékfejlesztő központjává növik ki magukat.

-Herpai Gergely „BadSector”-

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu