TESZT – Új stúdióként betörni a játékpiacra mindig kockázatos vállalkozás, különösen egy olyan telített műfajban, mint az akció-kalandjátékok világa. A Yellow Brick Games azonban nem ijedt meg a kihívástól: első saját fejlesztésük, az Eternal Strands, tele van ambiciózus ötletekkel. De vajon sikerült-e a varázslatot életre kelteni, vagy az Enklávé misztikus világa megrekedt a tervezőasztalon? Lássuk, mit nyújt a játék!
A Yellow Brick Games nem aprózta el: a harmadik személyű akció-kalandjátékok zsúfolt piacán próbáltak helyet találni maguknak, méghozzá azzal, hogy szándékosan eltértek a megszokott sablonoktól. Ez nem csak merész lépés, hanem kockázatos vállalkozás is – ilyen húzások vagy óriási sikert hoznak, vagy teljesen elsüllyesztik az alkotókat. Az Eternal Strands azonban megpróbálkozik azzal, hogy valami újat nyújtson, és a legtöbb helyen sikeresen teljesít.
A játék egyik legnagyobb újítása a harcrendszerben rejlik. Az Eternal Strands nem elégszik meg azzal, hogy hagyományos fegyverekkel szerelje fel a játékosokat. Ehelyett olyan komplex rendszert kínál, amely ötvözi a klasszikus fegyvereket a mágikus képességekkel. Ez nemcsak a harcokat teszi izgalmassá, hanem mély stratégiai rétegeket ad a játéknak. Az állandó taktikai kihívások miatt a játékosok folyamatosan kísérletezhetnek és finomíthatják stratégiáikat, hogy minden helyzetben a legjobb megoldást találják.
Lépj be az Enklávéba, az ellenségekkel és titkokkal teli világba
Az Enklávé egy rejtélyes, varázslatos világ, amelyet egy mágikus fal, a Fátyol (The Veil) választ el a külvilágtól. A történet főhőse, Brynn, egy különleges csoport, a szövők (weaverek) vezetőjeként próbálja feltárni ennek a misztikus területnek a titkait. A helyzet azonban komplikáltabbá válik, amikor véletlenül a Fátyol belsejébe kerülnek, és csapdába esnek ebben az ismeretlen és veszélyes birodalomban.
Brynn kezdetben klasszikus fegyverekkel – karddal, pajzzsal és íjjal – van felszerelve, de egy mágikus köpeny segítségével képes manipulálni az elemeket is. A tűz és a jég nemcsak a harcban jelent fontos szerepet, hanem a környezet megváltoztatásában is. A tűzzel például egész területeket égethetsz fel, míg a jég segítségével hidakat hozhatsz létre, amelyek új helyszínekre vezetnek.
A környezet nem csupán díszletként szolgál, hanem aktív résztvevője a játékmenetnek. Minden alkalommal, amikor Brynn útra kel, az időjárás kiszámíthatatlanul változhat. Egyik pillanatban perzselő forróság terjed, amely gyorsan növekvő tüzeket eredményez, a következőben dermesztő hideg bénítja meg a mozgást. Ezek az időjárási rendszerek újabb réteget adnak a játéknak, hiszen a játékosnak folyamatosan alkalmazkodnia kell a körülményekhez, hogy tovább juthasson.
Profiktól lopni nem szégyen?
A Yellow Brick Games nyíltan vállalja, hogy ihletet merített a játékipar nagyágyúitól. Az Eternal Strands látványvilága például már az első percekben a The Legend of Zelda legfrissebb részeit idézi: élénk színek, részletgazdag tájak és az az érzés, hogy egy óriási, élő világ része vagy. De nemcsak a látvány az, amit átvettek – itt is megmászhatsz szinte mindent, amíg az állóképességed engedi.
A Shadow of the Colossus hatása is tagadhatatlan. A játék világát hatalmas szörnyetegek, az úgynevezett Arkok népesítik be. Ezek a gigantikus lények nemcsak ijesztőek, de stratégiai kihívást is nyújtanak: fel kell másznod rájuk, megtalálni a gyenge pontjaikat, és lerombolni a páncéljukat, hogy hozzáférj a mágiával átitatott belső részeikhez. Csak így tudsz valódi kárt okozni bennük.
Az Arkok legyőzése nem csak a sztori, hanem a fejlődésed szempontjából is kulcsfontosságú. Minden legyőzött Ark egy új Strandot ad, amelyet a bázisodon mágikus képességekké alakíthatsz. Ha még több erőt akarsz, újra és újra nekifuthatsz ugyanannak az Arknak, de készülj fel: minden alkalommal nagyobb kihívás vár rád. Ráadásul az első győzelem után már nem elég pusztán legyőzni őket; egyedi feltételeket kell teljesítened, hogy megszerezd a Locus Pointot. Bár ez plusz nehézséget jelent, a kapott Strand minden erőfeszítést megér.
Egy világ, ahol a varázslat életre kel
Ha van valami, amiben az Eternal Strands kiemelkedik, az a világépítés. A fejlesztők egy paranormális elemekkel teli univerzumot alkottak, amely rejtélyes, varázslatos, és ami a legfontosabb, élőnek hat. A folyamatosan változó időjárás és az interaktív környezet garantálja, hogy minden felfedezésed egyedi élményt nyújtson. Egyik pillanatban napsütötte dombokon kalandozol, a következőben egy jégvihar lassítja le a mozgásodat.
Ez a változatosság az ellenségek tervezésében is tetten érhető. Sok ellenfél az elemek köré épül: van, amelyik a fagyot használja ellened, mások tűzgolyókkal borítanak lángba egész területeket. És ha ez nem lenne elég, láthatatlan ellenségekkel is meg kell küzdened, amelyek újabb réteget adnak a harcok izgalmához. A megfelelő stratégia azonban mindig megoldást kínál: egy jégszörnyet például könnyen kiüthetsz egy kis tűzerővel, míg egy láthatatlan szörnyet láthatóvá tehetsz, ha jéggömböt kell cipelnie.
Brynn mágikus képességei teszik igazán különlegessé a harcot és a világ felfedezését. A játék arra ösztönöz, hogy kreatívan használd az elemeket és a rendelkezésre álló erőforrásokat, miközben stratégiáddal a saját képességeidet is feszegeted. Ez a kombináció teszi az Eternal Strands-t többnek egy átlagos akció-kalandjátéknál – ez egy olyan világ, amely folyamatosan új kihívásokat és lehetőségeket kínál.
Telekinézis és tűzgolyók: végtelen lehetőségek
Akár egy jégtámadással dermesztenéd meg az ellenfelet, akár telekinetikus erővel csapnád őket földhöz, vagy épp egy Star Wars-os Force Push-sal taszítanád őket a mélybe, az Eternal Strands harcrendszere végtelen szabadságot kínál. A harcok nemcsak dinamikusak, hanem rendkívül kielégítőek is. Ha éppen nincs kedved belemenni a küzdelembe? Egyszerűen taszítsd le az ellenfelet egy szakadékba, és már meg is szabadultál tőle.
A különféle mágikus képességek remekül működnek együtt. Ha épp nincs kéznél tűzforrás, semmi gond: hozz létre egy tűz-miniont, kapd fel telekinézissel, és hajítsd az ellenség arcába. A játék folyamatosan kísérletezésre sarkall, hiszen a lehetőségek tárháza gyakorlatilag végtelen. Minden helyzet új taktikai megoldást követel, amitől a harcok mindig frissnek hatnak.
Az Eternal Strands harcrendszere tehát izgalmas és újszerű, de nem mentes a problémáktól. Az új mechanikák bevezetése miatt a vezérlés meglehetősen bonyolult lett, és időbe telik, mire minden funkciót megszoksz. Ráadásul, ha egyszerre több ellenfél támad rád, a harcok könnyen kaotikusak és átláthatatlanok lehetnek.
A kamera sok esetben inkább akadályoz, mint segít. Gyakran előfordul, hogy egy szűk sarokban harcolva a kamera a falba ütközik, és teljesen elveszted a rálátást az eseményekre. A mászási mechanika is hagy kívánnivalót maga után: ha egy támadás helyett véletlenül mászni kezdesz, könnyen csapdába kerülhetsz, ami még frusztrálóbbá teszi a harcot.
Az Eternal Strands egyik legnagyobb gyengesége a küldetések megfogalmazása. A játék gyakran nem ad egyértelmű utasításokat, így sokszor tanácstalanul bolyongsz, miközben próbálod kitalálni, merre kellene továbbhaladnod. Bár van egy beépített navigációs rendszer, ez csupán egy nagyjából „menj ebbe az irányba” típusú jelzést ad, amely nem mindig hasznos – különösen akkor, ha a cél irányába egy fal áll az utadban.
Ez a megoldás szándékos dizájnválasztás volt a fejlesztők részéről, de sajnos több frusztrációt okoz, mint amennyi kihívást. Sokszor érezheted úgy, hogy a játék inkább hátráltat, mint segít, és ez a lendületes élmény rovására megy.
Sok jó ötlet, de durva élek a kivitelezésben
Az Eternal Strands egy bátor vállalkozás a Yellow Brick Games részéről. A tervezőasztalon számos koncepció ötvöződött, miközben olyan nagynevű játékok inspirációját használták fel, mint a The Legend of Zelda vagy a Shadow of the Colossus. A mágia, az időjárási hatások és az elemek kölcsönhatása egy interaktív környezetben papíron rendkívül izgalmas kombinációnak tűnt.
Sajnos azonban úgy tűnik, a Yellow Brick Games kissé túl nagyot álmodott. Bár számos mechanika működik, gyakran hiányzik az a szükséges finomhangolás, amely igazán kiemelhetné az Eternal Strands-t a mezőnyből.
Természetesen mindig jó érzés egyetlen kézmozdulattal ellenségeket a szakadékba taszítani, és az elemekkel való kísérletezés is kimondottan szórakoztató. Az Arkok és más hatalmas szörnyek elleni küzdelem kifejezetten intenzív élményt nyújt, szinte különálló játékként működik a mechanikák között.
Ennek ellenére a játék soha nem éri el azt a sima, gördülékeny élményt, amit elvárnál. Az irányítás gyakran nehézkes, és nem mindig sikerül Brynnt pontosan arra bírni, hogy azt tegye, amit szeretnél. Ez időnként bosszantóvá teszi az egyébként ígéretes élményt.
Debütáló játékként az Eternal Strands egyértelműen merész próbálkozás, amit értékelni lehet. Ha a Yellow Brick Games további címekkel építkezik ezekre az alapokra, akkor egy ígéretes szereplővel gazdagodhat a játékipar. Az Eternal Strands jó játék, de túlságosan ambiciózus ahhoz, hogy hibátlan legyen.
-Herpai Gergely „BadSector”-
Pro:
+ Innovatív harcrendszer, amely az elemekkel való kísérletezésre ösztönöz
+ Látványos és izgalmas Ark-összecsapások
+ Dinamikus környezet és változó időjárás, amelyek interaktív játékmenetet kínálnak
Kontra:
– Az irányítás összetettsége megnehezíti a játék gördülékenységét
– A kamera gyakran problémás, főleg szűk helyeken
– A küldetések követése néha frusztráló és zavaros
Kiadó: Yellow Brick Games
Fejlesztő: Yellow Brick Games
Stílus: Harmadik személyű akció-kaland
Megjelenés: 2025.január 25.
Eternal Strands
Játékmenet - 7.2
Grafika - 6.8
Történet - 7.1
Zene/hangok - 8.2
Hangulat - 7.6
7.4
JÓ
Az Eternal Strands egy ambiciózus, de helyenként kiforratlan játék, amely számos izgalmas ötletet hoz az akció-kaland műfajába. Az elemekkel való kísérletezés és az Arkok elleni harcok a játék fénypontjai, de a nehézkes irányítás és a kamera hibái lehúzzák az élményt. A Yellow Brick Games első próbálkozása ígéretes, de van még hová fejlődni.