inZOI – Olyat tud ez a játék, amiről a The Sims álmodni sem mert

ELŐZETES – Az inZOI és az a titkos fegyver, amivel a The Sims – a műfaj óriása – sosem rendelkezett. Az AI-alapú fejlesztések új moddingkorszakot indíthatnak, amely gyökeresen eltér mindattól, amit eddig megszoktunk.

 

Az életszimulátorok rajongóit meglepetésként érte, milyen komoly potenciál rejlik az inZOI korai hozzáférésű változatában. A játék annyira valósághű és részletes, hogy már most komoly vetélytársnak számít a The Sims sorozat számára. Mint minden modern videojátéknál, a rajongók itt is számtalan modot képzelnek el, amelyek a megjelenés után fokozatosan bővítik majd a tartalmat – ez szinte elvárás azok részéről, akik szeretnek karaktereket alkotni és egy alternatív digitális életet élni. De az igazán érdekes az, hogy a Krafton új játéka már a kezdetektől egy olyan kulcsfontosságú elemmel indul, amely korábban csak hosszú évek után alakult ki az EA és a Maxis világában: egy lelkes modderközösséggel, amely már most készen áll arra, hogy bővítse a játék lehetőségeit.

Persze nem csupán a mókás és szatirikus modokról van szó, mint Shrek vagy CJ a GTA: San Andreasból – ezek nyilván előbb-utóbb így is meg fognak jelenni. Ami igazán izgalmas, az az a réteg, amely valódi játékmeneti fejlesztéseket céloz: új kozmetikai elemek, játékmenetbeli finomítások vagy akár teljesen új funkciók. Míg az EA-nek évekbe telt felépíteni egy ilyen közösséget, az inZOI már az induláskor magáénak tudhatja – hiszen a modderkedés szelleme már létezik és aktív.

Ráadásul a Krafton még több újdonságot hoz, amelyek gyökeresen megváltoztathatják a modkészítés dinamikáját. A részletes testreszabási lehetőségek, a komplex építkezési rendszer, a realisztikus életvitel és az AI-integráció mind olyan elemek, amelyek a The Sims-ben csak modokkal voltak elérhetők. Most viszont a moddereknek az lesz a kihívás, hogy olyan bővítményeket készítsenek, amelyek túlmutatnak az alapjáték nyújtotta lehetőségeken – nem lesz egyszerű dolguk.

 

A The Sims és a modding elválaszthatatlan kapcsolata

 

De valóban ennyire fontosak a modok egy játékban? A PC-játékosok milliói – különösen a The Sims rajongói – erre egyértelmű igennel válaszolnak. Az életszimulátor műfajában a modifikációk már a játékélmény szerves részét képezik. A The Sims 4 Mods subreddit például több mint 150 000 tagot számlál, ahol naponta jelennek meg kérdések és saját fejlesztések.

A modderek évek alatt számos extrát adtak a játékhoz: új jellemvonásokat, valósághű terhességeket, halálos betegségeket, sőt, drogkereskedelmet is beépítettek. A különféle hajstílusok, sminkek és ruhák mellett olyan hasznos kiegészítések is készültek, mint az automatikus számlafizetés vagy az éjszakai alvás stabilizálása – ez utóbbi megakadályozza, hogy a karakterek ok nélkül felébredjenek.

A komplexebb módosítások viszont még ennél is tovább mennek. Olyan új jellemvonásokat, betegségeket, sőt, kórházi kezeléseket vagy kábítószer-fogyasztást is implementáltak, amiket sok játékos elismeréssel fogadott. Az évek során a modding kultúrája kinőtte magát, és sokan már elképzelhetetlennek tartják, hogy modok nélkül játszanák a The Sims-et.

Előfordult már az is, hogy a modding túlságosan elfajult: például a Wicked Whims mod készítőjét – amely levetkőzteti a karaktereket és szexuális pózokat ad hozzá – zaklatások, fenyegetések és doxxolás érte, amiért nem frissítette a modot a legújabb patch után. Bár ez kirívó eset volt, jól mutatja, hogy a közösség számára a modok nem csupán kiegészítők – sokan alapfunkciónak tekintik őket.

 

inZOI és a „teljesen testreszabható” élmény ígérete

 

Mindezek fényében nem meglepő, hogy az inZOI játékosai is a modokkal fogják személyre szabni az élményt – ahogy azt a The Sims-nél már megszokták. A Krafton ezt előre felismerve együttműködésre lépett az Overwolf céggel, amely a CurseForge platform tulajdonosa – ez az egyik legnagyobb modgyűjtemény a világon, ahol csak a The Sims 4-hez közel 80 000 mod található. A cél: még a végleges 1.0-s megjelenés előtt toborozni és támogatni a moddereket.

„Idővel a támogatást a játék több területére is kiterjesztjük, hogy még változatosabb módokon lehessen személyre szabni az élményt.” – írta a Krafton.

És ez nem csak a kiválasztottak kiváltsága lesz. A fejlesztők hivatalos eszközt is készítenek a modkészítéshez, amely megkönnyíti az egyedi tartalmak létrehozását és telepítését. A vállalat egyik legfőbb célkitűzése, hogy „az inZOI egy teljes mértékben modolható játék legyen”. A Denuvo eltávolításáról szóló Steam-közleményben azt írják: „A hivatalos modding támogatás első szakasza májusban indul, és lehetőséget ad olyan eszközök használatára, mint a Maya vagy a Blender.”

Így a modderek szabad kezet kapnak bármilyen típusú bővítmény elkészítésére. Valószínű, hogy a közösség előbb-utóbb létrehoz új hajstílusokat, ruhákat és más extra opciókat, amelyek nem szerepeltek a korai hozzáférésű verzióban. Ugyanakkor az AI-integráció alapjaiban változtatja meg azt, ahogyan a modok készülnek majd.

 

A moddereknek is szintet kell lépniük

 

Ha megnéztél néhány videót az inZOI-ról, már láthattad: az AI képes generálni ruhadarabokat, mintákat, kiegészítőket. A játékos akár szöveges parancs alapján tervezhet mintázatot egy ruhára, vagy saját képet is feltölthet, amit az inZOI alkalmaz az adott textíliára. Emellett olyan funkciók is bekerültek, mint a 3D nyomtató (amely képből 3D modellt készít) vagy az arcfelismerő rendszer, amely a játékos mimikáját azonnal leképezi a karakterre.

A lényeg: amire eddig mod kellett a The Sims-ben, azt most a mesterséges intelligencia azonnal biztosítani tudja. Ez új kihívás elé állítja a moddereket: már nem érdemes 12 új pólót gyártani, ha a játékos ezt maga is megteheti néhány kattintással. Ehelyett a jövő a komplexebb, játékmeneti bővítményeké lehet – pont, mint a korábbi évek nagy modjainál.

A játékmenetet mélyebben befolyásoló bővítmények nem tűnnek el – sőt, új dimenziókat nyithatnak. Ha a The Sims világában voltak drogmodok vagy halálos betegségek, miért ne készülnének ilyenek az inZOI-hoz is? Már most készül egy WickedZoi nevű mod, amely a Wicked Whims „felnőtt” funkcióit vinné át a Krafton játékába.

A közösség azonban aggódik: mivel a Krafton Dél-Koreában székel, félő, hogy a WickedZoi-t betiltják, mivel meztelenséget és szexuális tartalmat tartalmazhat. A fejlesztő egyelőre nem reagált, de továbbra is azt kommunikálja, hogy a játék nyitott és modbarát rendszer marad. A játékosok tehát izgatottan várják, milyen tartalmak születnek ebben az új virtuális világban – hiszen egyre biztosabb, hogy az inZOI valóban az első komoly kihívója lehet a The Sims birodalmának.

-Herpai Gergely „BadSector”-

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)