ELŐZETES – A The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom jelenleg fejlesztés alatt áll, és kétségkívül az egyik legjobban várt Nintendo Switch-exkluzív játék. A nagy izgalom részben annak köszönhető, hogy a Tears of the Kingdom – korábbi nem hivatalos nevén Breath of the Wild 2 – a 2017-es The Legend of Zelda: Breath of the Wild folytatása. Mivel a Nintendo Switch legnagyobb induló címe volt, és még mindig széles körben az egyik legjobb Switch-játéknak tartják – ami nem kis teljesítmény, tekintve, hogy kiváló Switch-játékokból nincs hiány -, a Breath of the Wild magasra tette a lécet.
Érthető tehát, hogy a Tears of the Kingdomdal szemben elég magasak az elvárások, de ennek ellenére valójában még mindig nem tudunk róla túl sokat. Bár a 2022 szeptemberi, régóta várt Nintendo Direct végre megadta a megjelenési dátumot és az új nevet, a Nintendo nem siet további részleteket közölni a Tears of the Kingdomról, mielőtt az elkészülne. Ennek eredményeképpen még mindig várunk arra, hogy többet tudjunk meg a játék történetéről és játékmenetéről.
Amíg a további hivatalos hírekre várunk, itt összegyűjtöttünk mindent, amit a Tears of the Kingdomról tudni kell, beleértve a késés részleteit, az eddigi trailerekből kiszűrhető információkat, valamint a legfrissebb híreket és pletykákat.
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom megjelenési dátum és platformok
A 2022 szeptemberében tartott Nintendo Direct prezentációnak köszönhetően megtudtuk, hogy a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom 2023. május 12-én jelenik meg. Nem meglepő módon egy first-party Nintendo játékhoz képest, ez kizárólag a Nintendo Switch konzolcsaládra lesz érvényes.
Eredetileg azt hittük, hogy a Tears of the Kingdom valamikor 2022-ben jelenik meg, de még az év márciusában a Nintendo 2023-ra tolta a dátumot, a sorozat producere, Eiji Aonuma pedig azt mondta a rajongóknak, hogy ez abból a vágyból fakadt, hogy „egy kicsit meghosszabbítsák a fejlesztési időt”.
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom trailerek
Nintendo Direct 2022 szeptemberi trailer
A legutóbbi Nintendo Direct során rövid új betekintést kaptunk a Breath of the Wild 2-be, csak annyit tudtunk meg, hogy hivatalosan The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom lesz a címe. Bár a játékmenetbe nem kaptunk különösebben mélyreható betekintést, úgy tűnik, hogy egy új siklóernyővel együtt zökkenőmentes utazást mutat Hyrule-ban. Ezt alább teljes egészében megnézheted:
E3 2021 trailer
Az E3 2021-es Nintendo-bemutató során kaptuk az eddigi legjobb betekintést a Tears of the Kingdomba: a trailer Hyrule hatalmas, kiterjedt világát mutatja be – az eredeti, 2019-es teaser inkább dungeon-kúszós érzése ellenére az égbe navigálással még tovább bővült.
Van egy kis siklóernyőzés a felhőkön, valamint még több szabadesés-mechanika, amely mintha egyenesen a Skyward Swordból lenne kitépve, és egy új kesztyű, amely úgy tűnik, hogy a Sheikah-lemez helyét veszi át a Tears of the Kingdomban.
Még egy rövid klip is van egy lefröccsent pocsolyáról… visszafordul az időben? Nem vagyunk teljesen biztosak benne, de az egyértelmű, hogy néhány új mechanika is bekerül a Zelda-formulába, míg az első játék egyik érző sziklaellenségét (nektek Stone Pebblit) egy Bokoblin-erőddel a hátán mutatják a Tears of the Kingdomhoz, ami még dinamikusabb összjátékot sejtet a játék számos ellensége között.
Nézd meg alább…
Bejelentő trailer
A Tears of the Kingdomba először az E3 2019-en pillanthattunk bele, ebben a hátborzongató trailerben Zelda és Link egy földalatti kamrát fedez fel – néhány rejtélyes rúnával, izzó kezekkel és egy vadonatúj frizurával, ami lángra lobbantotta az internetet. Elég, ha csak annyit mondunk, hogy izgatottak vagyunk.
A Legend of Zelda: Tears of the Kingdom trailer, amely először leplezte le a játékot, mindössze 82 másodperc hosszú, és egyáltalán nem tartalmaz párbeszédet, de néhány nyomot azért ki lehet belőle szedni.
Egy fáklyát cipelő Link és Zelda látható benne, amint egy Hyrule alatti sötét börtönben járnak (nem nagy meglepetés). Szellemszerű indák kúsznak körbe a dohos sírkamrában, amit felfedeznek, a páros pedig egy nagy, elefántszerű fenevadon lovagol. Valami megrázza a párost, majd egy rég halott (és hátborzongató kinézetű) harcos feltámadásának tűnik. Lehet, hogy ez Ganondorf visszatérése?
A videó ezután egy hosszú felvételre vált Hyrule Fieldről, a távolban pedig Hyrule kastélya látható. Rengés hallatszik, a kastélyt porba borítja… és ez a vége. A klip egy üzenettel zárul, amely így szól: „A Legend of Zelda: Breath of the Wild folytatása fejlesztés alatt áll”.
Általában nem várnánk el ennyi animációt a fejlesztés ilyen korai szakaszában, de valószínűleg segít, hogy a Nintendo már rendelkezik a Breath of the Wild játékbeli motorjával.
A Nintendo tisztázza a cím körüli félreértéseket
A szeptemberi Direct során a Nintendo végre bejelentette, hogy a játék címe The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom lesz, nem pedig Breath of the Wild 2, ahogy sokáig nem hivatalosan hívták. A rajongóknak azonban így is maradt egy kérdés: ez most „tears” vagy „könnyek”? Mármint, hogy a zavarodottságunk miatt tépjük ki a hajunkat, vagy a szemünk fog megtelni könnyel?
Szerencsére a Nintendo közbelépett, hogy tisztázza a dolgokat, és megerősítette az Eurogamernek, hogy a sírás könnyek. Ezzel legalább egy rejtélyt felmostak a Tears of the Kingdom körül.
A cselekmény részletei?
A Nintendo eddig nagyon jól elhallgatta a Breath of the Wild 2 körüli spoilereket, de a játék egy potenciálisan fontos cselekményrészlete kiszivároghatott Pietro Ubaldi, az eredeti játékban Daruk olasz szinkronszínésze által.
Figyelem! Breath of the Wild és potenciálisan a Tears of the Kingdom SPOILEREK az alábbiakban.
A ResetEra felhasználó Alexander_Wand nemrég kiszúrta, hogy a Zelda-fókuszú YouTube-csatorna Lega Hyrule egy interjút tett közzé Ubaldival, aki állítása szerint a folytatásban Daruk és a Goron karakter ősének hangját adta.
A Breath of the Wild befejezését tekintve Daruk megjelenése a folytatásban kissé furcsa, de az ősi karakter körüli állítások nagyon érdekesek, és egyesek azon tűnődnek, hogy a Tears of the Kingdom talán az idővel – pontosabban a régmúltal – játszik, ami nem lenne éppen példa nélküli egy Legend of Zelda-játék esetében.
A Nintendo persze mindeközben hallgat, és a Tears of the Kingdom cselekményének részleteiről addig nem tudunk biztosat, amíg hivatalosan be nem jelentik őket.
Túl jó a Switch-hez?
A Tears of the Kingdom legfrissebb gameplay felvételei lenyűgözőek. De vajon túl lenyűgöző ahhoz, hogy Nintendo Switch-re kerüljön? A Digital Foundry technológiai szakértői szerint a Tears of the Kingdom számos olyan grafikai funkciót tartalmaz, amelyet az öregedő eredeti Nintendo Switch nehezen tudna futtatni.
A Breath of the Wild folytatásának legújabb trailere a jelek szerint magasabb képminőségben fut, mint amit a Switch-en megszokhattunk, grafikailag megterhelő volumetrikus felhőket tartalmaz, és olyan megnövelt húzási távolságot is tartalmaz, ami túl sok lehet az eredeti Switch hardverének.
„Ez a trailer azért volt érdekes, mert a képminőség elég jónak tűnt” – mondja John Linneman, a Digital Foundry vezető munkatársa. „Kicsit meglepett, hogy mennyire élesnek és tisztának tűnik az eredetihez képest általában.”
„Egyetértek” – mondja Richard Leadbetter, a Digital Foundry technológiai szerkesztője. „A képminőségbeli ugrás az első címhez képest enyhén szólva is szembetűnő.” A BOTW 2 legújabb felvételei 1080p-720p felbontásban futnak, ami magasabb, mint az eredeti 900p-s dokkolt felbontása.
Bár Leadbetter még mindig úgy gondolja, hogy a magasabb felbontás a dinamikus felbontás-skálázásnak köszönhetően natív hardveren is megvalósítható lehet, a Digital Foundry videós producere, Alex Battaglia meggyőződni látszik arról, hogy a Breath of the Wild 2 friss felvételei biztosan nem az eredeti Switchről készültek.
Arra a kérdésre, hogy a Tears of the Kingdom valóban a Switch-en futott-e, Battaglia azt mondta: „Őszintén szólva nem hiszem, hogy így van. Nagyon ritkán láttunk volumenfelhőket Switch-en, és ezek nem bomlanak le szuper nyilvánvalóan. A kameravágások is tökéletes anti-aliasinggel rendelkeznek, ami még egy Xbox Series X vagy PlayStation 5 játéknál is ritka. Ez lehet a következő Switch.”
Amikor Battaglia felveti, hogy a trailert esetleg nagyobb felbontással renderelték, Linneman joggal mutat rá, hogy a Nintendo ritkán tesz ilyet. „Az a helyzet, Alex, hogy soha nem tesznek ilyet. Ami a tényleges felbontásnövelést illeti a trailereikben, nem hiszem, hogy ezt valaha is megteszik” – mondja Linneman. A Nintendo általában az eredeti hardvereken natívan futó játékait mutatja be, míg más cégek, például a Sony és a Microsoft gyakran mutatnak high-end PC-ken futó játékokat.
Lehet tehát, hogy a Tears of the Kingdom egy generációkon átívelő cím és annak jele, hogy a Switch Pro még mindig egy lehetőség? „Általában úgy gondolom, hogy mivel most késleltetik, ez lesz a megfelelője annak, amit a Breath of the Wild esetében láttunk: elindul a régin és az újon is, és látjuk az új szép előnyeit a Switch Pro, Switch 2, Switch EX akármi tekintetében” – mondja Battaglia.
Izgalmas gondolat, hogy a Tears of the Kingdom elérhetővé válhat az új Switch konzolon, de várnunk kell valamilyen hivatalos bejelentésre a Nintendo részéről, mielőtt biztosat tudnánk mondani.
Szabadalom utal a Tears of the Kingdom mechanikájára
A Nintendo által nemrég benyújtott három szabadalom betekintést engedhet a Tears of the Kingdom játékmechanikájába. Ahogy azt a GameReactor kiszúrta, a három szabadalmat a Szellemi Tulajdon Világszervezeténél (WIPO) jegyezték be.
Mindegyik szabadalom tartalmaz egy ábrát arról, hogy mi lehet Link képessége a Tears of the Kingdomban, és a kapcsolatot a szabadalomban látható dolgok és a játék 2021-es E3-as trailerében látott dolgok között (ha felfrissítésre van szükséged, azt fentebb beágyazva találod).
Az első szabadalom például leírja azt a képességet, hogy a karakter esés közben „speciális műveletet” hajthat végre, például „egy előre meghatározott tárgyra való lövési műveletet”. A szabadalomban szereplő ábrán egy karakter látható, aki széttárt karokkal zuhan a levegőben, és ez a póz feltűnően hasonlít Link pózához, ami az E3-as trailer körülbelül 25 másodpercében látható.
Egy második szabadalom leírja, hogy „egy műveleti bemenet alapján kiválasztott kijelölt objektumot arra késztetnek, hogy visszatérő mozgást hajtson végre, hogy visszatérjen a korábban rögzített pozíciókhoz és orientációkhoz, a műveleti bemenet alapján adott indítási utasítás megadásának időpontjától szekvenciálisan visszafelé”. Ez úgy hangzik, mintha azt mondaná, hogy Link képes lehet egy objektumra fókuszálni és visszafordítani annak pályáját. Van rá esély, hogy a trailer 44 másodperce körül megpillanthatjuk ezt, ahol Link látszólag visszalöki a hegyről lefelé guruló tüskés láncos golyókat.
Végül van egy harmadik szabadalom. Ez egy forgatókönyvet ír le „egy virtuális térben, amely legalább egy játékos karaktert és egy tereptárgyat tartalmaz”, amely felettük van. Alapvetően úgy tűnik, hogy a játékos képes lenne mozgatni a karakterét a fölötte lévő tereptárgyon keresztül. A trailer úgy tűnik, hogy valami ehhez hasonlót mutat az 50 másodperc környékén, ahol Link egy kőhíd alján keresztül utazik, hogy megjelenjen a tetején.
Bár úgy tűnik, mintha ezek a képességek megjelentek volna a trailerben, a Nintendo egyik mechanikát sem erősítette meg, így egyelőre jobb, ha egy csipetnyi sóval kezeljük a dolgot.
A Nintendo Switch Pro még mindig készülhet
A Nintendo Switch OLED megjelenése elfojtotta azokat a pletykákat, amelyek egy nagy teljesítményű, 4K-s Nintendo Switch Pro-ról szóltak, amelyet a Breath of the Wild 2 megjelenésével együtt terveztek piacra dobni. Serkan Toto tokiói elemző szerint azonban egy Nintendo Switch Pro még mindig megtörténhet. Toto felvetette, hogy a Switch OLED egy „dummy upgrade” lehet, mielőtt jövőre megérkezik az igazi frissítés.
A Bloombergnek nyilatkozva Toto így fogalmazott: „Ez az új Switch számomra inkább tűnik átmeneti modellnek, mint valódi frissítésnek” – mondta Toto a Bloombergnek. „Lehet, hogy ez csak egy álfrissítés, amíg a Breath Of The Wild 2 el nem készül, és az alkatrészhiány jövőre véget nem ér”.
Az április 2022-es játékmenet-elemzés minden bizonnyal azt sugallja, hogy erősebb hardver állhat a mögött, hogy milyen jól néz ki a játék. Nem csak ez, egy 2022 szeptemberében az r/GamingLeaksandRumours subredditre posztolt Nvidia szivárgás tovább táplálta a pletykákat.
A szivárgás, amely egy Nvidia alkalmazott megjegyzését tartalmazza, úgy tűnik, hogy épphogy megerősíti a Tegra239 SoC (system on a chip) létezését, amelyről már régóta pletykálták, hogy a Switch következő generációjának erőforrása lesz, és egy kicsit több reményt ad arra, hogy valami készülhet a Nintendónál.
BOTW 2 és a Majora’s Mask összehasonlítások
A Nintendo Treehouse mindig remek hely, ahol új infókat találhatunk a Nintendo közelgő játékairól, és ez a Tears of the Kingdom esetében sincs másképp. Bill Trinen, a Nintendo of America vezető termékmarketing menedzsere az IGN-nek adott legutóbbi adásában beszélt a Tears of the Kingdomról, és annak sokat emlegetett összehasonlításáról az N64-es Ocarina of Time és annak folytatása, a Majora’s Mask kapcsolatával.
„Azt mondanám, hogy könnyű összehasonlítás vagy következtetés, amire jelenleg ugorhatnánk, már csak az eddig bemutatottak alapján is, és tekintettel arra, hogy közvetlen folytatásról van szó. Szóval megértem, hogy az emberek ezt a következtetést vonják le, de ugyanakkor – és nem akarok túlságosan belemerülni – de ez egy saját játék.”
Míg azonban a Majora’s Mask rengeteg eszközt használt újra, Trinen világossá akarta tenni, hogy ez valóban egy igazi folytatás. „Azt hiszem, ahogy az elkövetkező hónapok és a következő év során elkezdünk egy kicsit többet mutatni a játékból, valószínűleg egy kicsit nyilvánvalóbbá válik majd, hogy ez a játék hol áll önállóan, és mitől lesz annyira egyedi”.
„Ahogyan [a Breath Of The Wild 2] a Breath of the Wildra épít, ami már akkor is egy olyan kiterjedt játék volt, Link képességeinek és a játékmenetnek annyi rétegével… Azt hiszem, ez még egy kicsit többet fog beletenni ebbe.”
Ganondorf rajongói elmélet a BOTW 2-höz
Egy Tears of the Kingdom rajongói elmélet szerint Ganondorf játszható karakter lehet a játék egyes részeiben. Barrett Courtney a Kinda Funny (via GameSpot) azt sugallta, hogy az a Link, akit az új E3 2021-es trailerben láthattunk, valójában Ganondorf, és a játék egy részében a játékosok Ganondorf bukását fedezhetik fel.
„A játékban megismerjük Ganondorf, az ember bukását, majd megmentjük őt a gonosztól, amely generációk óta uralkodik felette. És ezzel megtörjük a Demise által megkezdett kört.”
Demise a Skyward Sword egyik fő antagonistája, amely 2021-ben jelent meg újra Switch-en. Courtney azt sugallja, hogy a Skyward Sword portolása szándékos döntés volt: „Fujibayashi mindhárom fő játékát össze akarja kötni, és a Skyward Switch-re való átültetése megadja az első alkalommal játszóknak azt a háttértörténetet, amire szükségük van a BOTW2 előtt”.
Persze vannak bizonyítékok az elmélet ellen, és amíg a Nintendo nem árul el többet a játékról, addig nem lehetünk teljesen biztosak abban, hogy a Tears of the Kingdom milyen történetet fog elmesélni.
Az összes DLC, amiből mind nem lett semmi
A Kotaku című lapnak adott interjújában a Zelda-sorozat producere, Eiji Aonuma elmondta, hogy eredetileg több DLC-tartalom is tervben volt a BOTW-hoz, a 2017-ben megjelent The Champion’s Ballad és Master Trials kiegészítők után.
„Eredetileg csak DLC-ötletekben gondolkodtunk” – mondta Anouma. „De aztán rengeteg ötletünk támadt, és azt mondtuk: „Ez már túl sok ötlet, csináljunk csak egy új játékot, és kezdjük elölről.”
A Tears of the Kingdom egy sötétebb fordulat lesz a sorozatban
Egyelőre csak annyit tudunk, hogy milyen keveset tudunk. De fiam, vannak pletykák. A váratlan trailer rengeteg találgatást, reményt és forrófejű véleményt váltott ki azzal kapcsolatban, hogy mi lehet a következő fővonalas Zelda-cím.
A Zelda-sorozat producerétől, Eiji Aonumától hallottuk, hogy a játék sötétebb hangvételű lesz, mint a Breath of the Wild, sőt, „egy kicsit sötétebb” lesz, mint a Majora’s Mask (via IGN).
A trailer minden bizonnyal ezt támasztja alá, hiszen Ganondorf holttestét látszólag egy testetlen kéz támasztja fel, és látszólag a 2006-os Twilight Princessből származó képsorok, amelyekben Hyrule egy komor árnyékbirodalommá változott – nagyrészt válaszul a sokkal vidámabb és rajzfilmszerűbb The Legend of Zelda: Wind Wakerre. Mindezek ellenére nem lesz csupa borongás és komorság – legalábbis vizuálisan -, hiszen az E3 2021-es trailer legalábbis jelezte, hogy felszállunk az égbe, és a felhők között fogunk felfedezni.
A Twilight birodalom
A trailerben látható izzó kék kéz a legnagyobb nyom arra, hogy többet fogunk látni a Twiliből – a Hylianoktól leszármazott árnyékemberekből, akik megpróbálták magukhoz ragadni a Triforce erejét. A kéz a Twilight-építészetre emlékeztető, csavaros formákba burkolózik, míg a kavargó mágia emlékeztethet néhányat a portálokra, amelyeken keresztül a Twili megszállhatta Hyrule-t a 2006-os játékban.
Tudjuk, hogy a BOTW fejlesztőcsapata eredetileg egy idegen invázió gondolatával játszott, és az égből teleportáló árnyéklények látványa ezúttal is lehetett az, amit terveztek.
Új elmélet a főgonoszról
Megmutatva, hogy egyes Zelda-rajongók milyen messzire képesek elmenni, a reddit-felhasználó u/ReroFunk (via Inverse) egy elég meggyőző elméletet állított össze a Twilight Princess gonosztevőjéről, Zantról, egy Twiliről, aki Ganondorfot szolgálta a játékban. Ha visszafelé hallgatod a trailer hangját, vannak bizonyos hangok, amelyek mintha visszhangoznák a Zant-tal való végső találkozás során lejátszott zenét – aki bár legyőzték, kitart amellett, hogy „istene” ereje révén visszatér.
u/ReroFunk azt is sugallja, hogy a következő Zelda-játékban a démonkirály Demise-t is láthatjuk visszatérni. Demise volt az utolsó főnök a Skyward Swordban, és kiderült, hogy ő Ganondorf eredeti formája. Az alábbi állókép a Zelda traileréből is nagyon hasonlít Demise-re, ha belegondolunk.
Zelda sorsa a reflektorfényben?
Az egyik kedvenc rajongói elmélet, ami a köröket járja, magára a hyrule-i hercegnőre vonatkozik. A trailerben praktikus rövid frizurával látható, és eléggé hasonlít Link saját kalandozói öltözékéhez – ami egyesek szerint arra enged következtetni, hogy játszható karakter lehet.
A Zelda fejlesztői a múltban – sajnos – eléggé elutasítónak tűntek egy női Link ötletével kapcsolatban, de lehet, hogy ebben a játékban Zeldaként játszható részeket láthatunk, vagy legalábbis úgy, hogy aktívabb szerepet játszik a történetben.
-theGeek-