ELŐZETES – Hivatalossá vált: az egyik legjobban várt szuperhősös játék a Marvel 1943: Rise of Hydra, amelynek tervezett megjelenési időablaka 2025. Amerika Kapitány és Fekete Párduc korábban is osztozott már a reflektorfényen a Marvel’s Avengers játékban, valamint külön-külön is szerepeltek más játékokban, de a Skydance New Media új kalandja igazi moziélményt ígér ezekkel az ikonikus képregényhősökkel.
A játék lenyűgöző karaktergárdát vonultat fel, és a legmodernebb technológiának köszönhetően talán a valaha volt legszebb szuperhősös játék lesz. A cselekmény 1943-ban, a megszállt Párizsban játszódik, ahol a náci Németország csizmái alatt roskadozik a város. A Marvel szerint egy teljesen eredeti második világháborús sztorit kapunk, ahol négy hőst irányítva kell átverekednünk magunkat a történelem egyik legsötétebb korszakán. Íme minden, amit eddig tudunk a Marvel 1943: Rise of Hydra-ról.
Mikor és milyen platformokra jelenik meg a Marvel 1943: Rise Of Hydra?
A Marvel 1943: Rise of Hydra bejelentése a GDC 2024 State of Unreal bemutatón történt március 20-án. A következő év játéknaptára lassan megtelik olyan nagyágyúkkal, mint a Grand Theft Auto 6 és a Pokemon Legends: Z-A, így kíváncsian várjuk, hogyan állja majd a Marvel új játéka a sarat ezekkel a megjelenésekkel.
Az első bepillantás a Marvel 1943-ba teljes mértékben az Unreal Engine 5 motorral készült játékban zajlott. Bár érdemes megjegyezni, hogy az előre megírt jelenetek mindig jobban néznek ki, mint a tényleges játékmenet, a játék mégis lenyűgöző látványt nyújt, és kihasználja az Unreal Engine 5 legújabb fejlesztéseit. Amy Hennig, a Skydance New Media vezető fejlesztője elmondta, hogy a Marvel 1943 egy moziélményt kínál, amelyet a videojátékok nyújtotta játékosi szabadsággal kombináltak.
Bár hivatalos megerősítés még nincs, valószínűleg a Marvel 1943 PC-re, PS5-re és Xbox Series X|S-re fog megjelenni. A GDC-n bemutatott új felvételek az Unreal Engine 5.4-et használták, és bár lehetséges lenne a játékot régebbi generációs rendszerekre is elhozni, az valószínűleg túl sok technikai kompromisszumot igényelne.
A Marvel 1943: Rise of Hydra története, helyszíne és karakterei
A Marvel 1943: Rise of Hydra egy sorsdöntő évben játszódik a második világháború idején, ahol a játékosok a megszállt Párizs utcáit, tetőit és erdeit járhatják be négy ikonikus karakter bőrébe bújva. Irányíthatjuk a fiatal Steve Rogerst, azaz Amerika Kapitányt; Azzurrit, T’Challa nagyapját és az akkori Fekete Párducot; Gabriel Jonest, egy amerikai katonát és a Howling Commandos tagját; valamint Nanali-t, egy Wakandai kémet, aki Párizsban tevékenykedik.
A történet részletei még homályosak, de annyi biztos, hogy a négy hősnek össze kell fognia, ha meg akarják menteni Párizst a náci megszállóktól és a világuralomra törő Hydra fenyegetésétől. Amerika Kapitány és Fekete Párduc kapcsolata nem indul zökkenőmentesen; a trailer egyik jelenetében például szemben állnak egymással, annak ellenére, hogy közös céljuk a nácik és a Hydra megállítása.
A Marvel 1943: Rise of Hydra játékmenete
Eddig a Marvel 1943 bemutatott anyagai leginkább moziélményeket nyújtottak, de a GDC előzetesben végre megvillant néhány pillanat a játékmenetből is. A látottak alapján a játékmenet hasonló lesz a Resident Evil 4 remake harmadik személyű nézetéhez.
Izgatottan várjuk, hogy Gabriel Jones vagy Nanali irányításával milyen élmények várnak ránk, de úgy tűnik, hogy Amerika Kapitány pajzsa igazi csodafegyver lesz: leteríti vele az ellenségeit, és nem utolsósorban a boksztudásával is rendet tesz majd a soraikban. Fekete Párducnak pedig bőven akadnak majd rejtett képességei, hogy nesztelenül mozogjon és rajtaüssön az ellenségeken, a Wakandai technológia segítségével pedig valódi nindzsa lesz a harcmezőn.
A Marvel 1943 játékmenete tehát ígéretesnek tűnik, és alig várjuk, hogy a saját bőrünkön tapasztalhassuk meg, milyen is egy igazi hősnek lenni a második világháború sötét napjaiban.
A Marvel 1943: Rise Of Hydra technológiája
A Marvel képregények, filmek és televíziós sorozatok ihlette Skydance a legújabb Unreal Engine 5.4 eszközökkel dolgozik. A MetaHuman Animator arcanimációs eszköz segítségével hitelesebb előadásokat hoztak létre, míg más Unreal Engine eszközök lehetővé tették a Skydance számára, hogy valósághű környezeteket teremtsenek a játékhoz.
Amy Hennig elmondta, hogy egy igazán magával ragadó játékélmény megteremtéséhez a karaktereknek és a környezeteknek harmonikusan kell együttműködniük. A 1940-es évek megszállt Párizsában játszódó történethez hiteles és részletesen kidolgozott környezetek szükségesek.
Egy másik érdekes elem a fejlesztésben az Unreal Engine 5.4 segítségével készült ruházati animáció, amely a valóságban is élethűen mozog a karakterekkel. Az elmúlt években a stúdiók nagy lépéseket tettek a digitális ruházat fejlesztésében, és a Marvel 1943 ruhatára jól tükrözi a karakterek személyiségét.
Marvel 1943: Rise Of Hydra szinkronszínészek és zenei aláfestés
A Marvel 1943-ban Khary Payton hangját hallhatjuk, aki számos filmben, tévésorozatban és videojátékban szerepelt, és legismertebb a DC Universe különböző Cyborg inkarnációinak szinkronhangjaként. A játékban Howard Stark, Vasember apja is szerepel, aki tudós és üzletember, és kulcsfontosságú szerepet játszott a szövetséges erők segítésében a második világháborúban.
A Skydance díjnyertes zeneszerzőt, Stephen Bartont kérte fel a Marvel 1943 eredeti zenei aláfestésének megalkotására. Barton dolgozott már filmekben, televíziós sorozatokban és játékokban, többek között a Star Wars Jedi: Survivor, a MultiVersus és a Star Trek: Picard harmadik évadának zenéjén is.
-Herpai Gergely „BadSector”-