Xbox Game Pass vs PS5 Pro – Két nagy cím jön Xboxra, semmi „killer app” az új PS konzolra?

VÉLEMÉNY – Miközben a Sony új generációs konzoljára, a PlayStation 5 Próra vártunk egy igazán nagy, év végére időzített „killer app” játékot, az Xbox Game Pass éppen két hatalmas cím érkezésére készül. A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl és az új Indiana Jones játék szinte berobbanhatnak a szolgáltatásba, olyan vonzerőt kínálva, ami sokakat a Microsoft platformjára csábíthat. Miért maradt le a Sony egy hasonló ütős játékról? És mit jelent ez a két cím érkezése az Xbox és a Sony közötti versenyben? Ebben az elemzésben feltárjuk, miért jelentős különbség ez, és miért érzi úgy sok PlayStation-rajongó, hogy a Sony egy hatalmas lehetőséget hagyott ki. Miközben a PS5 Pro fanok (a Sony szerint…) majd arra verik, hogy „Úristen! Hogy tükröződik már a pocsolya az Alan Wake 2-ben! 😮„, addig az Xbox (Game Pass) gamerek köszönik, ellesznek INGYEN a vadonatúj STALKER 2-vel és az Indiana Jones and the Great Circle-el.

 

A következő hónapok az Xbox rajongók számára izgalmasnak ígérkeznek. A Microsoft Game Pass kínálatához hamarosan olyan címek csatlakoznak, amelyek már évek óta várták a premierjüket. A posztapokaliptikus túlélőjátékok világában legendássá vált S.T.A.L.K.E.R. sorozat második része, a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl szinte már önmagában is elég volna ahhoz, hogy nagyot dobjon a Game Pass vonzerején. A játék feszültséggel teli hangulata, a sugárzással sújtott Csernobil zónájának sötét titkai és a túlélésért folytatott harc olyan élményt nyújtanak, amelyet nehéz lesz elfelejteni. Emellett az új Indiana Jones játék, amelyet a Bethesda és a MachineGames készít, az akció-kaland műfaj egyik legígéretesebb alkotása lehet. Ez az ikonikus franchise először kerül videojáték-formába ilyen magas színvonalon, és a kalandor aranyásó történetének új életre keltése már most nagy várakozásokat vált ki.

 

A GSC Game World elnézést kér a S.T.A.L.K.E.R. 2 késése miatt, de úgy látja, hogy a lövöldözős játék csiszolásához több fejlesztési időre volt szükség

 

Két nagy cím, amelyeket sokan várnak

 

A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl a maga sötét, lenyűgöző atmoszférájával és lebilincselő játékmenetével már most hatalmas érdeklődést generált. Ez a játék nem csupán egy egyszerű túlélőhorror, hanem egy mély, történetközpontú alkotás, amely a sorozat korábbi részeinek kultikus státuszára épít. A Csernobil zóna veszélyei, a természetfeletti jelenségek és a mutánsok jelenléte valódi kihívást jelentenek, amit 4K-ban és a modern konzolok erejével új szintre emeltek. Az Xbox Game Pass előfizetők számára ez a cím hatalmas ajándék, és egy olyan élmény, amit más platformon nem igazán élhetnek át.

Az új Indiana Jones játék szintén jelentős érdeklődést váltott ki, hiszen a franchise már régóta nem kapott olyan videojáték-adaptációt, amely méltó lenne a filmek szellemiségéhez. A Bethesda és a MachineGames közreműködésével készülő játék azt ígéri, hogy a klasszikus Indiana Jones kalandok minden eleme visszatér, a régészeti felfedezésektől a rejtvények megoldásáig, és természetesen az akciójelenetekig. Az előzetes hírek szerint a játékmenet hűen tükrözi majd Indy ikonikus kalandjait, és a modern grafikai megoldásoknak köszönhetően a világot, amelyben kalandozik, minden eddiginél élethűbben tárja majd a játékosok elé.

 

TECH HÍREK - A PSSR, vagyis a PS5 Pro zászlóshajó technológiája elméletileg hatalmas teljesítménynövekedést biztosíthat a játékokban. Ráadásul a PS VR2 is profitálhat belőle...

 

És a Sony? Egy „killer app” hiányában

 

Ezzel szemben a Sony PS5 Prónak egy igazán nagy év végi cím nélkül kell átvészelnie a szezont. Míg a hardver maga jelentős erősítéseket kapott, amivel a játékok lenyűgöző sebességgel és grafikával futnak, a legújabb konzolhoz kötött „must-have” játék sajnálatos módon elmaradt.

Az Xbox Game Pass olyan exkluzív élményt kínál, amely a Sony platformján nincs jelen, így érthető, ha a rajongók csalódottak. Egy olyan PlayStation 5 „killer app” sikere után, mint a tavaly megjelent Spider-Man 2 sokan egy hasonló kaliberű játékot vártak a PS5 Pro-ra, hogy indokolja a hardveres ugrást. A Sony azonban nem tudott vagy nem akart előrukkolni egy olyan nagy, ÚJ címmel, amely valóban kihasználná a PS5 Pro teljesítményét, és ezzel vásárlásra csábítaná a rajongókat. Spider-Man 2-őt szerettük, köszönjük Sony, de már tavaly végignyomtuk!

 

Több mint hét év telt el a The Legend of Zelda: Breath of the Wild megjelenése óta, de a játék még mindig inspirálja a rajongókat. Stúdió

 

A „killer app” mítosza: a címek, amelyekért konzolt vettünk

 

A konzolok világában vannak játékok, amelyek meghatározó szerepet játszanak egy adott platform sikere szempontjából – ezeket nevezzük „killer appoknak.” Gondoljunk csak a Nintendo The Legend of Zelda: Breath of the Wild című játékára, amely nélkül sokan nem szereztek volna be egy Switch-et, vagy a klasszikus Halo-ra, ami az első Xbox igazi meghatározó darabja volt. Ezek azok a játékok, amelyek olyan élményt kínálnak, hogy a játékosok pusztán értük is hajlandóak beruházni egy teljesen új platformra. A Sony korábbi generációiban is megtalálhatóak voltak ilyen címek: God of War, Gran Turismo, és a Final Fantasy sorozat mind-mind ilyen játékok voltak, amelyek nélkül a PlayStation nem vált volna azzá az ikonná, amit ma ismerünk.

A PS5 Pro esetében azonban hiányzik az a nagy név, amely önmagában eladná a feljavított, méregdrága új PS5 konzolt. Hiába a lenyűgöző hardver és az exkluzív játékok ígérete, a „killer app” hiánya érzékenyen érinti a PS5 Pro tulajdonosokat, akiknek nincs egy igazán új, forradalmi játékuk, amiért érdemes lenne beruházni a frissített konzolra. Amíg az Xbox exkluzív tartalmak terén folyamatosan növeli vonzerejét, a PlayStation rajongók csupán a régi címek felújításaival kénytelenek beérni, ami kevésbé csábító egy teljesen új konzol vásárlásához.

 

 

Miért érint ez minden PlayStation-rajongót?

 

A S.T.A.L.K.E.R. 2 és az Indiana Jones nemcsak látványos játékok, hanem a Game Pass felhasználók számára komoly értéket képviselnek, és még egyértelműbbé teszik a Microsoft előfizetéses szolgáltatásának erejét. Az Xbox exkluzívjai jelenleg sokkal több lehetőséget kínálnak az új élményekre, és ezek az élmények minden konzoljátékos szívét megdobogtatják. A Sony PS5 Pro-n megjelenő nagy cím hiánya éppen azért olyan szembetűnő, mert a konzol tulajdonosai azt várnák, hogy egy frissen kiadott hardver mellé egy nagy cím is érkezzen, ami valódi presztízst ad a platformnak.

Az Xbox Game Pass előfizetők számára az év vége sokkal több lehetőséget rejt. Egy erőteljes sorozat visszatérése, valamint egy ikonikus kalandor bemutatkozása olyan lehetőség, amelyet a Sony ebben az évben teljesen elhanyagolt. Ez a különbség pedig sokkal mélyebben érinti a konzolháborút, mint azt elsőre gondolnánk, hiszen egy új konzol értéke részben az új játékok által teremtett élményekben rejlik.

 

RIPORT - A Halo, a Destiny vagy a klasszikus Myth fejlesztői, a Bungie volt a legújabb stúdió, amely a PlayStation-család részévé vált, amely az elmúlt években nem szűnt meg növekedni. Ebben a cikkben a PlayStationhöz tartozó belső csapatokról beszélgetünk, olyanokról, mint az Insomniac Games, a Naughty Dog vagy a Sucker Punch. Spartacus PS Plus Sony PlayStation Showcase

 

Van még idő a Sony-nak felzárkózni?

 

Bár a PS5 Pro lenyűgöző hardver, a „killer app” hiánya arra világít rá, hogy a Sony inkább a már bevált franchise-okra, régebbi címek újraélesztésére és a meglévő, stabil rajongói bázisára épít, szemben a drámai újításokkal. Mindazonáltal a Sony piaci helyzete továbbra is erős, és a PlayStation mint márka a minőségi játékok terén jól teljesít, ám a PS5 Pro esetében a vásárlók joggal várnának valami új, exkluzív élményt, amely maximálisan kihasználja a konzol képességeit.

A Microsoft most kétségtelenül előnyre tett szert az exkluzív címek terén, de a Sony lehetőségei messze nem merültek ki. A jövő évi kínálat és esetleges új bejelentések még hozhatnak olyan „killer appokat,” amelyek valóban megmutatják, mit tud a PS5 Pro. Az új évadra szükség lesz a Sony innovációira és erős megjelenéseire, ha meg akarják tartani a PlayStation márka dominanciáját, és hosszú távon biztosítani a rajongók elégedettségét.

-Herpai Gergely „BadSector”-

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu