DOOM – Mire számíthatsz az open bétában?

BÉTATESZT – 1993-ban a DOOM forradalmasította a játékipart, és kvázi megteremtette az FPS-ek műfaját (a Wolfenstein 3D még csak afféle szárnypróbálgatás volt), majd rá 11 évre a harmadik rész új szintre emelte technológiai megvalósítás terén a belső nézetű lövöldözős játékokat. Most pedig itt vagyunk, 2016-ban, mindösszesen másfél hónapra a várva várt „folytatástól” (reboot). Lássuk, mikre számíthatunk a játék multiplayer bétája alapján.

A Closed Beta mindösszesen néhány napig tartott, és csak azok vehettek részt benne, akik megvásárolták a Wolfenstein: The New Order-t, és felhasználták az ahhoz járó kódot, és/vagy részt vettek a korai alfateszten. Ami fontos változás, hogy az alfával ellentétben az itt elkészült felvételeket már szabadon meg lehet osztani – annak ellenére, hogy már az előbbi esetében is egy nagyon stabil builddel volt dolgunk.

Bár még pontos megjelenési dátumot nem tudunk a DOOM startjával kapcsolatban, a Bethesda mindenféleképpen idén fogja megjelentetni az id Software játékát PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.

 A Quake 3 alapjai

Ha valaki játszott a Quake 3-mal, vagy bármelyik Unreal Tournament-tel, tudja, mire számíthat. A DOOM ezen játékok nyomdokain haladva kínál számunkra egy meglehetősen tökös, vérgőzös és adrenalindús multiplayer élményt. Ami mellesleg már nagyon kellett, mert nemhogy konzolon, de PC-n se nagyon kaptunk az utóbbi 5-10 évben ehhez hasonlóan pörgős többjátékos mókát.

Mit is jelent ez a gyakorlatban? Duplaugrás, power-upok, badass fegyverek, ultrakill, nincs regenerálódó élet, teleportok a pályán; egyszóval igazi oldschool FPS az, amit kapunk, ami ráadásul remekül működik. A bétatesztben ban két pályán, két játékmódot volt alkalmam kipróbálni. Az egyik a klasszikus team-deathmatch 6v6 felosztásban, a másik pedig a Warpath, mely a klasszikus King of the Hill játékmódon csavar egyet; az elfoglalandó zóna folyamatosan mozgásban van a pályán, ezzel késztetve mozgásra a játékosokat, s ezáltal téve pörgősebbé a meccset.

Bár még pontos megjelenési dátumot nem tudunk a DOOM startjával kapcsolatban, a Bethesda mindenféleképpen idén fogja megjelentetni az id Software játékát PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.

Arzenál, ahogy akarod

Ami különösen tetszik, hogy minden fegyver teljes mértékben különbözik, és más-más helyzetekben lehet jól őket alkalmazni – egyik sem érződik túl OP-nak, vagy éppen túl gyengének. Ráadásul mindegyiket használhatjuk alternatív tüzelési módban is, az adott szituációnak megfelelően (pl. a klasszikus Plasma Rifle-lel kilőhetünk egy erősebb, koncentráltabb plazmanyalábot is, viszont ezt csak bizonyos idő elteltével használhatjuk újra).

A modern kor elvárásainak megfelelően a testreszabhatóság is nagy szerepet játszik a multiplayer-szegmensben, így lehetőségünk van az páncélunkat, valamint a fegyvereinket a legapróbb részletekig módosítani, sőt, még emote-okat is kiválaszthatunk. A különböző festések, minták, páncélalkatrészek a meccsek lejátszása és az újabb szintek elérése után várnak fokozatosan elérhetővé. A szintlimit mindösszesen 15 volt a bétában, és ezt néhány mérkőzés által el lehetett érni (vélhetően a fejlődés a teljes játékban lassítva lesz).

Bár még pontos megjelenési dátumot nem tudunk a DOOM startjával kapcsolatban, a Bethesda mindenféleképpen idén fogja megjelentetni az id Software játékát PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.

Rásegítünk

Újdonságnak számítanak még a különböző hack-module-ok, amik tulajdonképpen apróbb perk-ek, amik minimális segítséget nyújtanak nekünk a játék során. Nem kell viszont semmi eget rengető vagy unfair dologra gondolni. Kapunk egy picivel több páncélt, vagy például X másodpercig látjuk afféle wall-hack szerűen azt a személyt, aki utoljára megölt minket. A hangsúly ugyanúgy a játékos skill-jén marad.

Ha pedig már skillek: a játékban nincs semmiféle auto-aim (ami a konzolos játékokban eléggé megszokott), így teljes mértékben a képességeinkre leszünk utalva. Bár nem, mintha nagyon hiányozna, mivel többek között a betonstabil 60FPS miatt nagyon reszponzív az irányítás, még ha egy pici szokást is igényel.
Bár még pontos megjelenési dátumot nem tudunk a DOOM startjával kapcsolatban, a Bethesda mindenféleképpen idén fogja megjelentetni az id Software játékát PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.

 Legyél te a démon!

A multiplayer talán legérdekesebb pontja pedig kétségkívül az, hogy a sorozatból megismert démonok valamelyikének bőrébe bújhatunk (van egy időközönként spawn-oló demon pick-up a pályán), és aztán azzal apríthatjuk a jónépet, és láthatjuk, ahogy miszlikbe szakadnak. Sajnos itt csak a Revenant volt elérhető, de a teljes játékban elvileg sokkal több közül választhatunk majd.

A DOOM az eddigiek alapján nagyon ígéretesnek néz ki, és bár annak ellenére, hogy nem vagyok egy nagy multiplayer-játékos, sikerült engem maradéktalanul lekötnie és szórakoztatnia. Épp ezért mindenkinek javaslom, hogy tegyen vele egy próbát, hamarosan ugyanis indul az Open Beta, amelyen már bárki részt vehet majd, aki rendelkezik PS4-gyel, Xbox One-nal, vagy megfelelő erősségű PC-vel.

-DaemonX-

A játékot a KonzolKirály.hu webáruháztól megrendelhetitek!

konzolk2

Amitől jó lehet:

+ Szörnyaprítás mesterfokon
+ Szép grafikával
+ Áradó fatális Doom hangulat

Ami még kérdéses:

– multiplayer mód
– csak ne csússzon
– Kooperatív mód nem lesz


Kiadó: Bethesda Softworks

Fejlesztő: id Software

Stílus: Akció, horror

Megjelenés: 2016 május 16.

Spread the love
Érdekességképp azzal kezdeném, hogy a The ABC Murdersből nem ez lesz az első videojáték-adaptáció, ugyanis még 2009 őszén a Nintendo DS-re
According to him, sex, games and movies are the most important parts of his life. And he''s a "hardcore in each of them".

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu