ELŐZETES – Ahogy az előző generációban a zombik, most a vikingek tűnnek gyakran használt karaktereknek. Vajon a God of War helyszínváltása egy folyamatot indít el? Lehet, mindenesetre kapni fogunk egy vikinges játékot 2017 elején.
Először majdnem azt hittem, hogy a PS3/X360-ra 2008-ban, míg PC-re 2012-ben (?!) megjelent Viking: Battle of Asgard folytatásáról van szó. Pedig nem: ezúttal nem a The Creative Assembly, hanem a Games Farm a fejlesztő és a SEGA helyett a Kalypso Media lesz a kiadó. Nem csak ebben tér el a midgardi farkasok története.
Ragnarok
Midgard partjain járunk, a mi karakterünk pedig az Ulfung klán főnöke lesz. Mi leszünk a midgardi farkasok vezére. Ragnarok területén kell küzdenünk élőhalottakkal (Jotan) és más lényekkel egyaránt. A célunk a szokásos: „a világ elpusztulásának megakadályozása” – ennél azért remélhetőleg szofisztikáltabb sztorira számíthatunk…
Niflheim
Sztori mód? Lesz. Online kooperatív játék a sztorihoz? Pipa. New Game+ mód az elvetemülteknek? Naná. Trials of the Gods névre hallgató challenge mód? Mivel leírtam a nevét, az is benne lesz a játékban. Nem rossz. Négy nehézségi szint, köztük hardcore? Mazochistáknak is szól.
Midgard mellett máshol is járni fogunk: a fagyos Niflheim mellett ennek ellentéte, a forró Balheim is jelen lesz. Nem csak egy viking harcos szerepét ölthetjük magunkra, ugyanis egy pajzsos hölgy karakterét is kontrollálhatjuk. Az imént említett időjárásnak szerepe is lesz: meg kell védenünk magunkat, hogy ne fagyjunk meg/ne égjünk meg. (Talán megoldják úgy, hogy nem egy „amíg nincs meg ez az öltözék, nem mehetsz ide” megoldást választanak – a Metroidnál is ez volt, itt mást kéne!)
Balheim
A vérnek szerepe lesz: az lesz a játékban az XP, hiszen az isteneknek felajánlhatjuk a vért, hogy cserébe képességeinket fejleszthessük. Például a rage módot, mert nincs akció-RPG düh nélkül. Fegyverből lesz pár darab: spellekre „szakosodott” varázsbotok, kardok, íj-nyíl páros, de kérdéses, hogy mekkora kínálat lesz – a balansz is egy olyan dolog, amit nem egyszerű megvalósítani. Természetesen lesznek legendás fegyverek és pajzsok is – ha megtaláljuk az összes részletüket, még jobban megerősedhetünk.
Ha esetleg kicsit gyengék vagyunk, akkor pedig a természet besegíthet – mivel a környezet rombolható, néha egy, az ellenfelünkre boruló szikla megoldhatja helyettünk a problémát. Az egészre egy újabb réteg rámegy az amulettekkel: Loki vagy Thor talizmánjai itt akár a perkeknek is megfelelhetnek. Ezekből még jobbakat szerezhetünk, ha a challenge módban jól teljesítünk!
A Far Cry Primalhoz hasonlóan itt is lesz egy falunk, amit nekünk kell majd feltuningolnunk: fegyver/rúnakovács, pajzskészítő, mézbor-csarnok – szükségesek az extra tartalmak és jobb felszerelés elérése céljából. (De itt is vajon mindenkit ki kell maxolni a befejezésért?)
?
Mennyire lesz kidolgozott a játék úgy teljes egészében? Mert bár az ötletek jók, ki tudja, hogy végül mennyire tud ellépni egy 5-6/10-es végeredménytől. A szlovák Games Farm neve sokat nem mond, de az már igen, hogy 2014 februárja óta nem frissült a website, előtte pedig 2012 júniusi hír van… legtöbb játékuk Wii-re, PC-re vagy DS-re készült. Nem valami jó ómen.
2017 elején mindenesetre meglátjuk, ugyanis a Vikings: Wolves of Midgard ekkor érkezik a PlayStation 4/Xbox One/PC hármasra.
-V-
Ezek miatt érdekes lehet:
+ Vikingek Kratos előtt
+ Fegyverek + amulettek + skillek = egy kidolgozott harcrendszer lehet
+ Falutuning
Ezek miatt csalódás lehet:
– Mennyire lesz kidolgozott a játék?
– A falunkban mindenkit ki kell maxolni a befejezésért?
– A fejlesztők weboldala két és fél éve nem frissült – biztos jó ötlet nekik adni ezt a munkát?
Kiadó: Kalypso Media
Fejlesztő: Games Farm
Stílus: akció-RPG
Megjelenés: 2017 eleje (PS4/X1/PC)