YouTube – Ha nem vagy nézett, ne keress pénzt!

VÉLEMÉNY – A YouTube a múlt héten bevezetett néhány korlátot, amivel a közvetlen monetizációt egyeseknél elvette. A hivatalos indoklás: „spammerek, utánzatok, újrafeltöltők helytelenül használják az oldalt, és a cél egy egészséges pénzügyi rendszer elérése, ahol az eredeti alkotók növekedhetnek.” Nos, boncolgassuk ezt.

 

Tegyük fel, hogy valaki teljesen hobbiból olyan dolgokkal foglalkozik YouTube-on, ami abszolút elvont téma. Mindegy, hogy miről van szó, és az is lényegtelen, hogy ki áll mögötte. Szeretne aprópénzt belőle (de nem Patreont indít, nem hirdet terméket, teljesen független marad) – nos, eddig megtehette, hogy partnercég nélkül, amire később külön kitérek, hirdetéseket rakhatott a videója elé/utánra, és közbe is. Ez most eltűnhet.

Egyedül nem megy

Az új határ, amit mindenkinek el kell érnie: négyezer megtekintett óra az utóbbi tizenkét hónapban (tehát havonta átlagban ~333), illetve ezer feliratkozó. Utóbbinál lehet csalni, ugyanis a Google+ integráció miatt akármennyi fiókot regisztrálhatunk egy Gmail-cím alatt, amivel fel lehet iratkozni erre a csatornára… és ha elérjük ezt a két keretet, 1-2 héten belül újra lehet monetizálni.

Nos, ezzel elvágják a kisebbek elől a pénzszerzési lehetőséget. Viszont akit ez nem érdekel, nem fog meghátrálni a YouTube-os videókészítéstől. Akit pedig a monetizáció mozgat, figyelhet arra, hogy nehogy „jogosulatlan klikkelések” miatt letilthatják az AdSense fiókját, amit fellebbezni szinte esélytelen. Van erre egy másik megoldás…

Cégen keresztül

Lehet csatlakozni partnercégekhez. Magyar példa is van bőven, és itt biztosan van már politikai kötődés is egyesekhez és itt most hadd ne menjek bele a részt vevőkbe, ugyanis nem követem figyelemmel az eseményeket.

Külföldi cégekből van bőven, de a nevesebbekhez egy kis türelemmel és tapasztalattal ki lehet jutni. A lényeg az, hogy megosztja a partnercég a videóssal a bevételek rájuk eső részét (ugyanis először a YouTube is levesz belőle), cserébe ők felelősek a reklámokért, esetleg a videó reklámozásáért. Az ilyen céges szerződés pedig alapból ennél NAGYOBB elvárásokkal rendelkezik.

Csőd?

Ezzel a YouTube amúgy egy hibát elkövethet hosszú távon. Azt, hogy a „kisebbek” elmehetnek a Twitchre, ahol nemsokára újabb szabályokat vezetnek be (itt főleg a gyűlöletbeszéd a fontos, de ez külön akkora téma, hogy még egy oldal lenne csak ezt taglalni), de nincsen akkora megfelelési kényszer, és a streamelés miatt nincs sok előmunkálatra szükség (kivéve a layout tervezését). Biztosan vannak olyanok, akik Twitchen streamelnek és YouTube-ra csak a legjobb pillanatokat rakják fel. De miért is fontos ez számunkra?

A YouTube a növekedésre képes emberektől elveszi a pénzkeresési lehetőséget, amit a Twitchen megkaphatnak egy kis kezdetleges erőfeszítéssel. Ezek az illetők, ha eljutnak a partneri státuszig, nem fognak visszanézni a YouTube-ra. Mindegy, hogy magyar, vagy külföldi szituációról van szó – mindkettőre érvényes. Márpedig a YouTube, akiknek mostanában volt pár eltávozó, tiltakozó hirdetője, így veszíthet a lendületéből.

Hogyan tovább?

Akit nem érdekel a monetizáció és nem akar mainstream közönséghez szólni, úgysem fog váltani, és jól is teszi. Ha nem a pénz az elsődleges a videókészítésben (nem, nem fogom tartalomgyártásnak nevezni – a YouTube számomra nem egy fránya fogyasztói társadalom…), akkor az adott személyt egyáltalán nem fogja zavarni, hogy ó, nem éri el a limitet. A YouTube viszont így, hogy közben devolúción esik át, romló/eltűnő/felesleges funkcióival, nemsokára még egy riválist is kaphat, ugyanis a Twitchet birtokló Amazon is elindíthat egy videómegosztó szolgáltatást. Ha pedig az elindul, akkor lesz még itt nagyobb herce-hurca, bár ugyanerre számíthattunk a YouTube Gaming elindulásakor. Használja azt valaki amúgy?

Szóval szerintem a YouTube nem biztos, hogy jól döntött ezekkel a szabályokkal. A Twitchre váltás pedig gyakori lehet még. A kezdők biztosan elkezdenek gyakrabban oda kacsintgatni… és teljesen megérteném őket.

-V-

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu