ELŐZETES – A Bethesda ismét az egyik legnívósabb címét állítja a Play Station 4 tulajdonosok szolgálatába, ez az Elder Scrolls Online : Tamriel Unlimited. Az epizód a Skyrim történései előtt 1000 évvel játszódik, Tiber Septim, Tamriel uralkodójának trónra lépése előtt kicsivel. Nagy batyut vegyünk magunkhoz, tennivaló lesz bőven.
Nem tűnik nagy feladatnak belekezdeni egy olyan játék előzetesébe, ami már kívülről-belülről ismert PC-s berkekben. Ok, nekünk ott van a Skyrim de egyelőre az aktuális részbe még nem vághattunk bele, sőt, erre várhatunk még június 9-ig. Viszont információk terén itt már nincsenek meglepetések, nem kell várnunk nagy leleplezésekre, nincsenek a kiadó által ideig-óráig titkolt részletek. Azt kapjuk, amit látunk, a hype-ra sincs már szükség. A Bethesda egy könnyed huszárvágással eldöntötte, hogy innentől folyamatosan megosztja velünk, PlayStation 4 tulajokkal is, hogy mi újság az Elder Scrolls széria háza táján.
Elágazástól elágazásig
Onnantól kezdve, hogy a nyitójelenet után elkészítjük a számunkra megfelelő karaktert, majd vele megszökünk a Molag Bal által uralt Coldharbor néven ismert lélekbörtönből, kapásból 4 irányba indulhat a történet annak függvényében, hogy melyik kasztot választottuk. Álljunk is meg ezen a ponton egy ásónyomra, ugyanis a 4 választható karaktertípus azon túl, hogy nagyban befolyásolja a történet folyamát, ugyanannyira térnek el egymástól. Más gyengeségek, más erősségek. Választhatjuk a hangzatos Dragon Knight vagy Nightblade kasztokat, de lehetünk Varázslók és Templomosok is. Ezek után, ha még nem lenne elég a variációkból, az sem lesz mindegy, hogy kikkel lépünk szövetségre. Együttműködhetünk az Ebonheart Pact frakcióval, ami dunmerekből, nordokból és argonianokból áll; koalíciót köthetünk az orkokkal, bretonokkal és a redguardokkal, ha a Daggerfall-t választjuk, valamint összehaverkodhatunk az Aldmeri-ekkel, ha khajitok, elfek és bosmerek mellett szeretnénk harcolni.
Ronda szerzetek
Ahogy sokféle választási lehetőségünk van kasztok és szövetségesek tekintetében, úgy szintén sokféle ellenségbe fogunk botlani utunk során. A teljesség igénye nélkül szemben találhatjuk magunkat pókokkal, trollokkal, áram- és tűzszörnyekkel, dinoszaurusz-szerű lényekkel stb. Itt is persze minden teremtménynek megvan a maga erőssége és gyengesége, viszont az ellenség különbözik még a támadási potenciájában is. Bizonyos fajták nem törődnek velünk, amíg békén hagyjuk őket, nem bántanak, megint mások amint meglátnak, azonnal jönnek néhány kiadós pofonért.
Csináld magad szakkör
Ahogy az minden jó MMO-ban szokás, itt is a játék nélkülözhetetlen eleme a tárgykészítési rendszer, ami esetünkben egész jópofára sikeredett. Minden városban/faluban található egy kraftolási pont, ahol először kiválaszthatjuk, hogy milyen témakörben (páncél, fegyver stb) szeretnénk fejlődni, majd azon belül pontosíthatunk, hogy mit és mivel szeretnénk tuningolni. Egyszerű, átlátható rendszer, nem lesz probléma megszokni.
Sz. sz. sz.
Szerény személyem szerint nem tartozik a kedvenceim közé az Elder Scrolls sorozat, mindenesetre a maga műfajában teljesen megállja a helyét. Grafikára abszolút méltó a jelen generációhoz, tartalom szempontjából jeles, egy rossz szavam nincs rá. Kíváncsian várjuk, hogy használatba vehetjük-e majd a tapipadot és ha igen, milyen funkciót fog ellátni. Kíváncsian várjuk, hogy június 9-től milyen lesz a fogadtatás.
– Dazo911 –
Jöhet, mert…
+ vérfrissítés a sorozatnak
+ jónak tűnik
+ újoncoknak is bejöhet
Hagyd ki, ha…
– nem vagy MMO párti
– nem csíped a középkort
– és/vagy a sci-fi-t