ELŐZETES – Ismét egy folytatás, ám ezúttal platformváltással, mivel az előzmény csak PC-n volt elérhető. Mostanában, úgy tűnik, egyre nagyobb divat, hogy a számítógépes játékok folytatásait kiadják Play Station 4-re. Nem mintha ez problémát jelentene, nagyon szívesen játszunk PS4-en minden jó játékkal és valószínűleg a Paradox Interactive-nak se esik rosszul, ha több irányból érkezik a gamerek elismerése és pénze.
A Paradox Interactive eddig nem igazán tett sokat annak érdekében, hogy ismerté váljon konzolos berkekben. Csupán két próbálkozásuk volt még 2010-ben, Lead And Gold címmel, a másik 2012-ben az A Game Of Dwarves, mindkettő elég silányra sikeredett, nem csoda, ha ezt a két címet itt olvassuk először. A kiadó viszont úgy fest összeszedi minden erejét és beleadja azt a Magicka 2-be. Otthagyva az előző fejlesztőket, az Arrowhead Game Studios nyolc tanuló programozójából álló csapatot (akiknek a várt profit két és félszeresét köszönhetik a Magicka első része miatt, valamint nemrég az ő gondozásukban lett kiadva a Helldivers, amiről Dante már írt tesztet is számunkra) a Pieces Interactive-ot kérték meg a folytatás elkészítésére. Lássuk, mivel van dolgunk.
Keményebb, mint Potteréknél
A varázslat, messzebb áll tőlem, mint Makó Jeruzsálemtől, de mégis úgy érzem, hogy érdekes megközelítésből áll hozzá a Paradox a témához. Adott számunkra minimum 1, maximum 4 varázsló a klasszikus, titokzatos, csuhás fajtából. Főszereplőink anonim, arc nélküli, ruhájuk színe alapján azonosítható karakterek, sem kinézetükben, sem képességeikben nem különböznek egymástól. Kapunk hozzájuk egy top-down nézetet (hasonlóan a Diablo-hoz) és egy raklap szebbnél szebb tájat, lesznek havas sziklák, zöld mezők, hatalmas barlangrendszerek de persze mit érne az egész egy halom ellenség nélkül. A teljesség igénye nélkül, lesznek itt óriásrákok, trollok, tűz- és jégszörnyek és a többi.
Ha ilyenek a barátaid, ellenségek nem is kellenek
A Magicka 2 legnagyobb érdekessége a harcrendszere. Azért érdekesség, mert még nem lehet tudni, hogy mennyire lesz a hozadéka vagy deficite a játéknak. Adott nyolc elem (élet, víz, tűz, hideg, pajzs, villám, föld és a misztikus) ezek segítségével készíthetünk bizonyos varázsigéket, amik segítségével sebezhetünk és gyógyíthatunk. Minden varázslat csak akkor lőhető el, ha legalább öt, maximum hét elemet kombinálunk össze, egy félét lehet többször is. Viszont nem szórhatjuk ezeket ész nélkül, mivel hamar magunkat is megsebezhetjük vagy ellenfelünket is meggyógyíthatjuk egy meggondolatlan mozdulattal. Semmiképp se válasszuk tehát a tűz és az élet kombinációt, ha magunkat szeretnénk gyógyítani, ellenkező esetben hamar a legutóbbi checkpointnál találhatjuk magunkat és egy olyan körmondattal leszünk kénytelenek elfogadni a történteket, ami hallatán még egy sokat megélt kocsis is elpirulna.
Ha már nem vagyunk veszélyesek saját magunkra nézve, akkor jön a játék következő nehézsége: a társaink. A baráti tűz ugyanis kikapcsolhatatlan, ennek köszönhetően pedig sok alkalommal várható, hogy egy-egy óvatlan célzás, mozdulat hatására saját bajtársunk fog elküldeni minket az örök vadászmezőkre.
Annyian vannak, mint az…sokan
Ha már mesterei vagyunk a varázsigéknek és a társunk/társaink is elegendő tockost kaptak ahhoz, hogy ne nyírjanak ki minket úton-útfélen akkor már ”csak” az ellenséggel kell megküzdeni, ami szintén nem lesz egyszerű. A különböző ellenségek más és más varázslatok hatására sebződnek. Értelemszerűen egy tűzszörny kedvesen megköszöni a lángszórót, ahogy egy jégszörny ellen sem megyünk sokra a víz és hideg kombinációjából készült jéggel. Viszont bármilyen hülyén hangzik is, célravezető módszer, ha egy zombi ellen élettöltő sugarat vetünk be, mivel az ő életük ”mínuszban” van, így a nulla felé vezető út az, ha pozitív irányba mozdítjuk az életerejüket.
Adott számunkra minimum 1, maximum 4 varázsló a klasszikus, titokzatos, csuhás fajtából.
Ezzel még nem is lenne baj, ha egyszerre csak egy ellenségre kellene figyelnünk, viszont ez nem így van, ugyanis nemhogy több ellenségtípusra kell figyelni egyszerre, nem kevésszer lesz az, hogy az ellen tömegében vagy az időnként siralmas operatőri miatt még saját magunkat sem fogjuk látni. Szintén ez fog történni, ha két vagy több játékos a látótér két szélére keveredik.
Reméljük a legjobbakat
A Magicka 2 jó játéknak tűnik, kiélhetjük benne a kreativitásunkat, csiszolhatjuk a memóriánkat (miből is állt az a francos varázslat?), együtt játszhatunk a barátokkal és természetesen újra megmenthetjük a világot. A baráti tűz kikapcsolhatatlansága, a minimum ötszörös kombinációk és az ellenség mennyisége miatt azonban iszonyatos káoszba fulladhat. Mindenesetre várjuk és reméljük a félelmek is alaptalanná válnak a kezelhetőséggel kapcsolatban. Majd kiderül május 26-án.
– Dazo1911 –
Varázslatos ha…
+ Bejön a varázslósdi
+ Jó voltál matekból (kombinatorika)
+ Társasági- és csapatjátékos vagy
Problémás lehet, mert…
– Kaotikus
– Helyenként átláthatatlan
– 5-7 elemekből álló ”receptek”