A két cég között egyre mélyebb háborús árok keletkezik.
A múlt héten robbant a bomba: miután az Epic Games bevezette a saját, közvetlen fizetési módszerét (amivel átugorja az Apple és a Google párosát, hogy ők ne csapjanak le 30%-ot a mikrotranzakciókból – be is perelte Tim Sweeney, az Epic vezetője mind a két techcéget), az Apple és a Google is eltávolította mobilos platformjáról a Fortnite-ot (erről itt részletesebben szó volt). Aztán az Epic az 1984-et parodizálta (erről pedig itt beszámoltunk videóval), majd a Facebook is beugrott a buliba (lásd itt).
A mostani fejlemény komolyabb: az Epic Games most azért adott be egy új keresetet az Apple ellen, hogy ideiglenes távoltartást nyerhessen, ugyanis az „almások” arról tájékoztatták az Epicet, hogy megszegték a fejlesztői szerződést, ami miatt a cég fejlesztői fiókjai, továbbá az iOS-es és Mac-es fejlesztői eszközökhöz való hozzáférésüket augusztus 28-án meg fogják szüntetni. Az Epic azt írja, hogy a megalapozott állításai révén nyerni fog az Apple (és nagy eséllyel a Google) ellen, de idő kell nekik, különben kijavíthatatlan kárt szenvednek az ítélet meghozatala előtt. Szerintük, ha az Unreal Engine nem lesz tovább támogatott az Apple platformjain, más alternatívát kell a fejlesztőknek keresniük, és ez nagy kárt okozna az Epic üzleti tevékenységeiben, felé kivetett bizalmán, és a fogyasztók is elfordulhatnak a Tim Sweeney vezette cégtől.
Az Epic azt szeretné, hogy a bíróság megakadályozza az Apple-t a Fortnite eltávolításában, az App Store-os levételében, illetve attól, hogy elérhetetlenné váljon a battle royale játékuk és a hozzá érkező frissítések (mint pl. a közvetlen V-Buck vásárlás az Epictől, megkerülve az Apple-t, emiatt borult a bicikli). Emellett bármelyik Epic Games-játék, vagy az Unreal Engine eltávolításának megakadályozása szintén célként merült fel az Epicnek, és szerintük súlyos következményei lesznek annak, ha ez megtörténne.
Az Epicnek a legnagyobb probléma a fejlesztői eszközökhöz történő hozzáférés megszűnése lenne. A cég fél attól, hogy a fejlesztők emiatt rivális technológiára (pl. Unity-ra) váltanának, és szerintük ez anyagilag kárpótolhatatlan lenne nekik. Az Apple pedig Tim Sweeneyék szerint nem fog kijavíthatatlan kárt szenvedni, ha a távoltartást elrendelik, mert utána anyagilag ki lehet fizetni őket.
Tim Sweeney pedig kimondta, hogy a fejlesztők jelentős időt és sok erőforrást szánnak az Unreal Engine megtanulására és az azzal történő fejlesztésre, miközben néhányan el is várják, hogy végül a termékük az Apple platformjain is elérhetőek legyenek, ugyanis a konzolos, PC-s piachoz képest a mobilos jelentősen nagyobb, és a játékiparnak ez a régiója továbbra is komolyan fejlődik. A Twitteren pedig kimondta, hogy az Apple szabályzata ellen harcol, miközben ő maga is egy iPhone-ról tweetel, és szerinte nem a játékosok, hanem a játék ellen kell fellépni. Az Apple olyan boltot alakított ki, ahol egymás ellen kell a fejlesztőknek licitálni, hogy a kereső feldobja a találatok között a játékukat, de eközben más boltok nem versenyezhetnek ellenük a „fogyasztók megvédése” miatt. (Ez nem úgy hangzik, mint ha az Epic Games Store-ról lenne szó?) Szerinte a jogaikért harcolni kell, mert ha nem teszik, nem lesz helyük hova hátrálni, meg lesznek osztva, és a nagy techcégek nyerik a harcot – emiatt kell a fejlesztőknek a digitális boltok monopóliumai ellen itt és most küzdeniük.
Forrás: PCGamer
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!