ELŐZETES – Ratchet és Clank visszatér, mégpedig dupla dózisban. Azon felül, hogy tavasszal (remélhetőleg itt Magyarországon is!) a mozik vetíteni kezdik az egész estés animációs filmet, egy remake is készül a PlayStation 2-es eredetiből immáron PlayStation 4-re. A fejlesztők is visszatértek (Insomniac Games) – minden adott a sikerre papíron.
A napjainkban már oly megszokottakkal ellentétben a fejlesztők nem fogják csak egy az egyben átültetni PS2-ről PS4-re a Ratchet-Clank duót, ugyanis össze fog kötődni a Rainmaker-Blockade páros által összehozott animációs filmmel is. Sőt, talán a leadben említett remake kifejezés sem teljesen helytálló. Az első, 2002-ben kijött Ratchetben nem volt lehetőség oldalazni. 14 évvel később menni fog.
Háttal a jövőnek
Az „új” játékot még a 2014-es E3-on jelentették be, de akkor még 2015 első felében tervezték megjelentetni a filmet és a játékot egyaránt. Hogy rohan az idő, azóta egy éves halasztáson vagyunk túl és most már nincs sok esély arra, hogy az áprilisi megjelenést elhalasszák (ezt mondjuk a Naughty Dog megcsinálta az Uncharted 4-gyel).
Az alapelképzelés érdekes. Láttunk már olyan játékot, amely egy film alapján készült és a film is egy játék IP-jére építkezett? Igen – Street Fighter: The Movie. De az olyan is lett. (Amúgy hazabeszélés, elvégre PS1-re is megjelent 1995 végén.)
A játék-film páros kézfogva támad, hiszen a film, amely főképp Ratchet eredettörténetét regéli el, viszontlátható lesz a PS4-es játékban is. Modernizált irányítás? Megvan. Új bolygók? Pipa. Ebből adódóan új repülős részek is pipa.
Új bossfightok, új fegyverek (a Pixelizer például 8-bitessé alakítja azt, akit eltalál, a Groovitron egy kis partyt idéz elő – ezek kifejezetten ötletesek!), Clank is új játékmenetben vesz részt… szóval az Insomniac elérte, hogy a régi elnevezés kerete mögött megújult tartalom vár. Ez olyan, mintha egy tizenöt éves PC gépházába pakolunk új hardvert.
Ne már, Pixar!
Amit eddig láthattunk a játékból, az valami gyönyörű! Korábban ilyet nyilatkoztak az insomniacosok, hogy számukra cél a Pixar-stílusú és minőségű látvány és bakker, tényleg nem állnak távol tőle! Eszméletlenül színes, hangulatos és magával ragadónak tűnik a Ratchet & Clank látványvilága, a szinkron pedig szintén nem fog alulmaradni.
Min múlik a játék sikere? Egyszerű: mivel kizárólag PlayStation 4-re jön, fontos lesz, hogy ne fusson diavetítés szinten. De a fejlesztők nevét ismerve nem kell ettől tartani. Ha képesek lesznek nagyon gyakran 60 fps környékén tartani a játékmenetet, akkor ezt a penzumot le is tudták. A másik az, hogy ne ülepedjen le, miközben kibővíti az eddig látottakat. Az újdonság erejével kell betámadnia, ha ezt megvalósítja, bátran kimondhatom, a múltba való jövőbe kiáltás (akármilyen furcsán is hangzik) sikeres lesz. A PlayStation 4 megérdemelne más bizonyos platformer hősöket. Igen, Crash Bandicoot, értelemszerűen rólad van szó…
-V-
Ami sikeressé teheti:
+ Nagyon komoly látványvilág
+ Modernizált, több, mint csak egy port
+ Kibővítheti a kezdetek sztoriját
Ami csalódást kelthet:
– Vajon napjainkban mekkora kereslet van Ratchetre és Clankre?
– Az egy év halasztás mekkorát dobhat a minőségen?
– Ez bár nem a játékhoz tartozik, de a filmet fogják errefelé vetíteni?
Kiadó: SCEE, SCEI, SCE Australia, SCEA
Fejlesztő: Insomniac Games
Stílus: Akció
Megjelenés: 2016. ápr. 12.