Úgy tűnik, hogy mégsem a single player-fókusz miatt kerül átalakításra a „Ragtag” kódnevű projekt…
Az Electronic Arts ugye bezárta a Visceralt, majd annak r StaWarsos játékát átküldte az EA Vancouverhez, hogy multis címet faragjanak belőle. Igen ám, de nézzünk be a kulisszák mögé… a Kotaku ugyanis egy terjedelmes írással jelentkezett pont ezzel a szituációval kapcsolatban.
Az EA egyik fejese, Patrick Söderlund konkrétan az eddigi pletykákat le is lőtte (a single player megközelítés miatt törölték a játékot): „Ez őszintén nem az egyjátékos játékok haláláról szól – imádom a single playert -, vagy a történet/karakter vezette címekről. Nem is arról, hogy szükséges a játéknak egy adott módon monetizálnia. Ezek mind fontos témák, de ez nem erről szól. Ez egy kreatív döntés volt. A mi munkánk az, hogy az embereknek egy kellően mély játékélményt és történetet nyújtsunk, hogy tovább feszegessük a határokat. Úgy véltük, hogy nem nagyon találtuk ezt el.”
A Kotaku szerint egyfajta Ocean’s Eleven lett volna a játék, főszerepben Dodgerrel, aki kb. Han Solónak felelne meg a rosszfiúk oldalán. Több probléma is felmerült: kevesen dolgoztak a játékon, a Frostbite engine is gondokat okozott, és a Visceral működése sem tett jót a Ragtagnek… de ami legfontosabb, az maga Amy Hennig vezetői stílusa.
A korábban az Uncharted egyik főbb embereként dolgozó Hennig, aki 2014-ben jött át az Electronic Artshoz, egyfajta autoriter személyiségként dolgozhatott, ami nem tett jót a belsős morálnak, bár tény, hogy egy meg nem nevezett EA-s szerint a gondok már korábban fenn álltak: „Az EA belsős „egészségügyi felmérést” szokott végezni. A Battlefield Hardline készítésének jelentős része során, kb. jó két éven keresztül a Visceralnak volt a legrosszabb csapatos eredménye. De őszintén, a Visceral kegyelemből lett kivégezve. Semmi köze nincs ennek ahhoz, hogy egyjátékos lett volna a Ragtag. Az a játék, ha kijött volna, sosem lett volna jó.”
Na, ez aztán a fájdalmas búcsú.