A Gamescom 2018 alkalmából a VG247 egyik alkalmazottjának lehetősége volt kipróbálni a Control demóját, itt pedig számos érdekességet megtudott a játékot illetően.
A Control egy olyan környezetben játszódik, amely folyamatosan változik, csavarodik, még a logika határait is felborítja – kb. olyan, mint A Levelek Háza az X-Akták c. sorozatból. Ilyen furcsa területeken kell előrejutni egy formaváltó fegyver és különböző telekinetikus erők segítségével. Bár ezek a dolgok erősen elrugaszkodnak a valóságtól, mindezeket leszámítva a Remedy próbálja annyira hitelessé és életszerűvé tenni az élményt, amennyire csak lehet.
Míg a Quantum Break, a stúdió előző játéka a Havok fizikai motort használta, a Control alatt már egy teljesen új, egyelőre meg nem nevezett motor fut majd. Mikael „Mixu” Kasurinen, a játék rendezője elmondta, hogy szerinte sok potenciál rejtőzik a fizika-alapú, a fizikára erőteljesen építő játékmenetben, itt pedig fel is hozott néhány példát, hogy mely játékok tettek ilyen irányba kísérleteket: pl. a Psi-Ops, vagy éppen a Second Sight – de lényegében ezen játékok ilyen téren túlságosan limitáltak voltak, túl kevés dologra adtak lehetőséget.
Lényegében a Remedy-nél szeretnék, ha minden egyes tárggyal, ami a környezetben található, interakcióba lehetne lépni. A realisztikus megközelítés miatt pedig a fizikai motorjuk teljesen máshogy szimulálja például a betont, a fából lévő tárgyakat, vagy az üveget. Ez azonban még nem minden. A Control egy új motion matching eljárást is használ, amely lényegében összemossa, folyamatosabbá teszi az animációkat, eltüntetni a darabosságot. Vélhetően valami hasonlóra kell gondolni, mint a The Last of Us: Part II esetében.
Emellett audio fronton is tettek előrelépéseket a fejlesztők, illetve a játék támogatni fogja az NVidia új RTX technológiáját is.
Forrás: VG247