Az indie fejlesztők nem szívlelik a Steam új fizetési rendszerét!

A Valve frissítette az arányokat, hogy mennyi százalékot kapnak a fejlesztők, és ez sokaknak nem tetszik.

A változások itt találhatóak, és nem fogunk idézni/fordítani, hanem egyből a lényegre térünk: bizonyos elért pénzösszegek után módosulnak az arányok, hogy mennyit kap Gabe Newell cége, és mennyit kap kézhez a fejlesztő. Október elsejétől számítva tíz millió dollárig megmarad a 70/30 arány, de afelett az eddigi 70/30 arányt a 75/25 veszi át (ebből 25 megy a Steamnek), és 50 millió után már 80/20 az arány a fejlesztők javára. A lényeg? Ezzel akarja a Valve a nagyobb fejlesztőket (akiknek saját launcherük/rendszerük van) a Steamen tartani – például az Activision Blizzard a Destiny 2 és a Call of Duty: Black Ops IIII PC portját már a Battle.netre korlátozta.

A kisebb, indie fejlesztők pedig jogosan emelik fel a szavukat, ugyanis tőlük nem gyakori az, hogy mondjuk ötven millió dollárnyi eladást mutatnak fel a Steamen (ha 30 dolláros játékárral számolunk, az is 1,66 millió eladást igényelne, olcsóbb árazással pedig még többet…) – Greg Lobanov, a Wandersong fejlesztője szerint „a leggazdagabbak még gazdagabbak lesznek” illetve „az alapból nem népszerű játékokat az algoritmus hátrányos helyzetbe hozza, így az emberek a legalján szó szerint kevesebbet kapnak, és többet fizetnek”, amivel „nem segít a játékosok közösségén vagy piacán, és a niche, kísérleti játékok, amik bővítik a közösséget (mint pl. a Wandersong) negatív hatás alá kerülnek, mert a Valve csak a nagyobb pénz érdekében csinálta ezt”.

Brian Buckley, a Caves of Qud (roguelike) fejlesztője szerint „a kicsi stúdiók érdekes dolgokat csinálnak hajszálvékonyságú költségvetésekből, és most a következő Fallout 76-ért fizetnek”, Simon Roth, a Maia (űrkolónia-szimulátor) fejlesztője szerint az indie fejlesztőknek a Valve döntése „rossz üzenetet” hordoz, de Rami Ismail (Nuclear Throne a Vlambeertől) elég korrekten összefoglalta: „Ne aggódjatok, nagy játékcégek, boldogan támogatjuk a megnövelt bevételeteket a próbálkozó fejlesztők összetört álmaival, akiknek nem jött össze, mivel nincs hatalmuk és nem érdeklődünk irántuk… csak ne indítsátok el a saját online játékboltotokat.”

Még egy érdekes, több tweeten át tartó gondolatmenet Freya Holmértől (a Budget Cutsot fejlesztő Neat Corporation társalapítója): „[…] Vedd ezt úgy, mint egy középső ujj a kisebb fejlesztőknek, vagy mint egy megfordított adózási rendszert, ami a gazdagokat teszi még gazdagabbá. Az az alternatíva, hogy a gazdagok a Steamen keresztül még inkább megszedik magukat úgy, hogy egyáltalán nem hoznak a Steamre még több embert, amivel kedvezőtlenebb lesz minden érintettnek a platform, ráadásul így a játékosoknak még egy klienst kell használniuk, és az *egyáltalán nem engedélyez indie [fejlesztőket/játékokat]*. A Valve nagy eséllyel meg tudná engedni magának, hogy mindenkitől csak 20%-ot vegyen el, ami az AAA stúdiók mellett az indie-ket is segítené. Ennek ellenére szerintem boldognak kell lennünk, hogy a fejlesztőknek jobb rátájuk lesz, még ha ez nem is segít mindenkinek még.”

Szóval ezzel akar a Valve kedvezni az AAA fejlesztőknek/kiadóknak. Vajon megéri-e?

Forrás: WCCFTech, PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu