Menu

A töltőképernyők eltűnésének hátránya is lehet

Bár a next-gen konzolokon (PlayStation 5, Xbox Series X) többnyire meg is szűnnek állítólag a töltőképernyők a gyors SSD-nek köszönhetően, van azért valami a mérleg másik oldalán is.

A WCCFTech beszélgetett erről a témáról Ryan Shah-hal. Ő a Kitatus and Friends nevű stúdiónál dolgozik az Nth^0: Infinity Reborn nevű játékukon, ami a tervek szerint februárban jön PlayStation 5-re, Xbox Series X-re és PC-re.

Shah kiemelte, hogy néhány játék kihasználta a hosszú töltőképernyőket, hogy azon a világ háttértörténetéről, esetleg a játékbeli rendszerekről tüntessenek fel fontosabb információkat. Most, hogy ezek el fognak tűnni, ezt az egészet újra kell gondolniuk. Igaz, kiemelte, hogy lényegében bármelyik játék hasznot húzhat a töltőképernyők eltűnéséből, és itt nem csak a nyílt világú címekről van szó.

Azért ezek a töltési idők már három generációja kb. velünk vannak, ugyanis a kazettákról (NES, SNES, N64… és a handheldeknél kb. minden platform, leszámítva az UMD-s lemezeket használó PSP-t…) az optikai lemezekre váltás miatt megszűnt a majdnem azonnali adathozzáférés lehetősége, és a PlayStation 2, Xbox, Nintendo GameCube ugye mind valamilyen lemezt használt. Azért Shah kihangsúlyozta, hogy a kazettáknál is álcázni kellett a dolgokat a szűk folyosókkal, hogy aközben töltsenek, vagy minijátékokat raktak a töltőképernyőkre (ő legalábbis ezeket használta).

Példaként felhozta a Resident Evil ajtajait. Ha most használnák pl. a Resident Evil (8): Village-ben, akkor az esztétikai választás nem lenne, nem pedig a töltési idők álcázása. A hátrány viszont az, hogy pl. a Fallout 4-ben, vagy a Souls-játékokban a történet fontos utalásait, esetleg a tippeket a töltőképernyőkön helyezték el, ugyanis ezeket a játékokat a fejlesztők úgy tervezték meg, hogy „tessék, itt van, játssz vele”. Ez a lehetőség pedig meg fog szűnni, és máshogy kell majd a fejlesztőknek az adatokat továbbítania, és ez érdekes Shah szerint, kiemelve, hogy az emberek erre mostanában nem is gondolnak.

Igaza van – például a Starfieldnél hogyan oldja majd meg a Bethesda az egészet? A töltőképernyőt (ha mondjuk egy másodpercig tart) fenn hagyják, és nyomjunk egy gombot, hogy eltűnjön?

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu